פיפא 14: סיקור הדמו.

פיפא 14: סיקור הדמו

למרות שפיפא 14 המלא יצא לרכישה כתבנו ליעד חלוצי דאג בינתיים לתת לנו סקירה מלאה למשחק הדמו כדי שתוכלו לדעת אם באמת שווה לרכוש את המשחק המלא

הנה זה שוחרר. חברת EA Sports שחררו את הדמו למשחק פיפא 14, כאשר בשנים האחרונות FIFA הביס ובגדול את יריבו מבית KONAMI, משחק הכדורגל Pro Evolution Soccer, שהשנה הראה שיפור משמעותי.

השנה, המשחק של קונאמי הראה שיפור רב בעקבות המנוע החדש שלו וחלק מאוהדי הפיפא התאכזבו והגדירו את המשחק החדש בתור "העדכון של פיפא 13", אך למרות הכל, כתבנו ליעד חלוצי הוריד את הדמו והתרשם לחיוב.

גרפיקת המשחק:
גם השנה חלו שיפורים גרפים במנוע, כאשר נתחיל מכך שהקהל הפך להיות תלת-מימדי, תלבושות ונעלי המשחק השתפרו בצורה משמעותית ונראים יותר דומים למציאות. אך הדבר המאכזב בדמו הוא ללא ספק עניין הפרצופים, רובם נראים טוב יותר ורואים שיפור מהגרסה הקודמת אולם ישנם עדיין שחקנים שללא ספק מגיע להם פרצוף מדויק יותר, כמו למשל השחקנים נאבאס מסיטי או גארת' מריאל מדריד (שבדמו נשאר בטוטנהאם).

תמונת התפריט החדש מתוך משחק הדמו
תמונת התפריט החדש מתוך משחק הדמו

משחקיות:
EA הוסיפו השנה מספר אלמנטים מאוד חשובים, חלק מהאלמנטים הללו הם הסוגי בעיטות החדשים ושיפור הקודמים. הם שיפרו ללא ספק את עניין הבעיטות לגובה והבעיטות הנמוכות. הבעיטות יהיו מדויקות יותר ומותאמות עם תנועות הגוף של השחקנים שהחופשיות תשפיע על איך שתשוחרר הבעיטה. השנה נוספו 2 סוגי בעיטות, בעיטת שפיץ ובעיטה עם הרגל החיצונית. הבעיטה החיצונית הוא השינוי הכי בולט השנה. בשנים עברו לבעוט מרחוק היה דבר קשה מאוד והיה כמעט בלתי אפשרי אך במשחק הנוכחי בעזרת סוגי הבעיטות החדשים, תוכלו לבעוט מרחוק ואחוזי כניסת הכדור לעבר השער ייעלה בצורה משמעותית.

בנוסף לכך גם משחק ההתקפה השתפר במשחק. שחקניך כבר יעשו את התנועה אוטומטית וידעו בדיוק מתי לחתוך את ההגנה או להיות פנויים לקבלת הכדור בהתקפה ולא תצטרך לשלוח את הכדור והוא יגיע לעבר היריב. בגזרת השוערים ניתן לראות שיפור רב, במצבים נייחים כמו הגבהות וקרנות השוער לא ייצא לכדור בלתי אפשרי, ניתן להוסיף כי במצבי "אחד על אחד" שוערי המשחק יינסו לקרוא את תנועת הגוף של השחקן, ויימתחו כל איבר בגוף בשביל למנוע שער, גם אם מדובר בפריקת איבריהם בגוף.

תפריט ומצבי משחק:
השנה לא נוסף למשחק שום מצב משחק חדש ונשארו הבסיסיים כגון UT, מצב מאמן, מצב שחקן ועוד. למרות אי פתיחת מצב משחק חדש הוסיפו ואף שיפרו את עניין הסקאוטרים במצב מנג'ר מוד ורצון הקבוצות לקניית שחקנים. אך הדבר המשמעותי ביותר במשחק מבחינתי הוא התפריט החדש שמראה על רעננות וחידוש משמעותי. בעקבות התלונות הרוב על תפריט המשחק והקושי למצוא בו את הצורך האישי שלך, EA שינו את התפריט בכך שיהיה כיתוב + תמונה לכל פריט בתפריט. בדמו תזכו גם לטעימה קטנה ממצב המשחק UT אשר יישכנע אתכם לרכוש את המשחק.

ציוני השחקנים:
 נכון למשחק הדמו, ציוני המשחק מוגזמים למדי. לפיקה לא מגיע 86 ובטח לא 87 לרוני שירד ברמה באופן משמעותי ולפטר צ'ך שהראה יכולת גבוהה מול באיירן מינכן קיבל רק 86. נכון לעכשיו FIFA עשו המון טעויות מבחינת ציוני השחקנים אך בעקבות ה PLAY DAY שהושק בשנה שעברה יעודכנו ציוני השחקנים בהתאם להופעתם.

החגיגות החדשות מתוך פיפא 14

חגיגות:
בגרסה החדש, לאחר הבקעת השער תוכלו לבצע מעל כ-20 חגיגות חדשות, ביניהם חגיגותיהם האישיות של רונאלדו, בייל ושל מסי. בנוסף לכך נוספה גם האפשרות אפילו לריקוד שסחף את העולם - הגנגנאם סטייל. החגיגות במשחק הן בבחירות חופשיות ולפי רצוננו ואפשר לחגוג כל חגיגה שמעוניינים בה על ידי לחיצת הכפתורים המתאימים.

מה שבטוח, הדמו הרשים אותנו מאוד, אך ביחס לקונסולות דור העתיד, המשחק נראה פחות מושקע ממה שהיה אפשר אולי לעשות. אנחנו בתקווה שרבה שבעתיד, או בעצם כבר בשנה הבאה, יעשו שינויים משמעותיים בגרפיקה למשחק. על אף כל השינויים המשמעותיים והחשובים שהמשחק PES 2014 עבר, משחק הפיפא עדיין מהווה יריב ראוי ואף מנצח.

תגובות