כדורגל: חבישת כיפה דינה כרטיס צהוב. גיא דיין חוגג, חבישת כיפה תגרור כרטיס צהוב. צילום: אורן אהרוני

כדורגל: חבישת כיפה דינה כרטיס צהוב

לאחר שגיא דיין חבש כיפה, וכרטיס צהוב נשלף לעברו, ההתאחדות מבהירה את הסוגיה: "עקב הרגישויות השונות בקרב האוכלוסיות השונות ועל מנת למנוע פרובוקציות, הוצאת כיפה וחבישתה ע"י השחקן המבקיע תגרור אחריה כרטיס צהוב".

דעה
 
שנאה עצמית: חבשת כיפה? קבל צהוב  ישי שורבה
 
לנוצרי מותר לעשות את סימן הצלב בכניסה למגרש, המוסלמי יכול לנשק את האדמה אחרי גול, אבל ליהודי אסור לשים על הראש סמל לאמונה שלו, ועוד בארצו. איגוד השופטים העביר תקנה חדשה, לפיה שחקן שיחבוש כיפה לאחר כיבוש שער יקבל כרטיס צהוב. כששומעים את הטיעונים, מבינים שאנחנו בדרך למטה
לטור המלא
 

ההתאחדות לכדורגל שחררה היום (ב') לכלי התקשורת, את חוזר ההנחיות שקיבלו שופטי ליגת העל והליגה הלאומית אתמול, בעקבות אירועי המחזור השישי בליגת העל בכדורגל. במהלך המחזור, ניצחה הפועל עכו 3-1 את הפועל רעננה, כשגיא דיין חגג שער שכבש על ידי חבישת כיפה. בעקבות חבישת הכיפה, החליט השופט, חלים זטמה, לשלוף כרטיס צהוב לעבר שחקן עכו. 

כעת, מבהירה ההתאחדות את הנהלים בנוגע לחבישת כיפה, ומתי על השופטים להוציא כרטיס צהוב בעקבות חגיגות לאחר הבקעת שער. "כאשר לדעת השופט השחקן עשה תנועה שיצרה פרובוקציה, זלזלה או שלהבה את אווירת המשחק או כששחקן" נכתב בחוזר שקיבלו השופטים.

עוד נכתב: "יש לשלוף כרטיס צהוב גם כאשר שחקן מטפס על הגדר כדי לחגוג שער כשהוא מסיר את חולצתו מעל ראשו או מכסה עימה את ראשו וכאשר שחקן מכסה את פניו או ראשו במסכה או בפריטים דומים".

על נושא הדת נכתב: "במחוזותינו, עקב ריבוי הדתות והרגישויות השונות בקרב האוכלוסיות השונות ועל מנת למנוע פרובוקציה ושלהוב יצרים שלא לצורך, הוצאת כיפה וחבישתה ע"י השחקן המבקיע תגרור אחריה כרטיס צהוב".

תגובות