הלב נשבר: הגיע הסוף של ג'ו הארט?. הסוף של ג'ו הארט? צילום: Илья Хохлов, ויקיפדיה

הלב נשבר: הגיע הסוף של ג'ו הארט?

מי שהיה אמור להנהיג את ההגנה של נבחרת אנגליה בבטחה - ג'ו הארט, נמצא בתקופה רעה במיוחד במנצ'סטר סיטי. האם הוא בדרך לפנות את מקומו בשער של נבחרת שלושת האריות?

ג'ו הארט, שנתפס בעבר כשוער האנגלי המבטיח מכולם, תפס את מקומו בנבחרת אנגליה כבר בגיל צעיר למרות שהסגל כלל שוערים מנוסים ממנו. האם יופיע בנבחרת במונדיאל הקרוב? 

הארט, בסך הכל בן 26, התחיל את הקריירה שלו בשרוסברי טאון, הקבוצה המקומית בעיירה בה נולד במערב אנגליה. בשנת 2006 עבר למנצ'סטר סיטי, וסומן כדבר החם הבא באנגליה כשהוא רק בן 19. שורה של השאלות עזרו לו להתפתח יותר, וב-2010, הפך לשוער הראשון של סיטי כשהוא מדיח את שיי גיבן הותיק.

לנבחרת אנגליה הוא כבר זומן למונדיאל 2010 אך לא הופיע, וכבר במשחק הנבחרת הראשון לאחר מכן, הוא לבש את חולצת השוער הראשון בנבחרת ולא הוריד אותה, לפחות עד כה.

למרות היותו שוער בעל אינסטינקטים מצוינים ומשחק אוויר טוב, הארט עושה המון פאשלות לאחרונה.

במדי מנצ'סטר סיטי הוא עשה טעויות קשות נגד סאות'המפטון בעונה שעברה, במשחק בקדם העונה, נגד באיירן מינכן וצ'לסי העונה, והרשימה עוד ארוכה. גם בנבחרת הוא לא מצטיין לאחרונה, כאשר טעויות שלו גרמו לשערים לפולין ולסקוטלנד, וגם כאן הרשימה מתארכת.


ג'ו הארט בטעות מביכה מול סאות'המפטון.

הארט לא לבד כמובן. בשונה ממנו, ישנם שוערים שנראים מבטיחים, וגם מקיימים את ההבטחה בקבוצות שלהם. ג'ון רודי, שוערה של נוריץ', מבוגר מהארט בשנה בלבד, והוא שוער יציב שלא נוטה לטעות. גם לו יש יכולות גבוהות והוא כיום השוער השני או השלישי של הנבחרת, ואם לא היה שובר את אצבעו, הוא היה גם נוסע עם נבחרת אנגליה ליורו 2012.

אך עם כל הכבוד לרודי, השוער שצריך לתפוס את מקומו של הארט הוא שוערה של סלטיק, פרייזר פורסטר. השוער בן ה-25 מנפיק תצוגות ענק בליגת האלופות, ומקבל תשבחות מכל מי שרואה אותו משחק. שנתיים ברצף הוא עוצר את ברצלונה כמעט לבדו, כולל בניצחונה של סלטיק בעונה שעברה. הוא גבוה, יציב וממעט לטעות, ונראה כאילו הוא השוער האנגלי מספר אחת כיום.

אלא שהחלטה לגבי זהות השוער הראשון של נבחרת אנגליה נתונה באיש אחד, והוא רוי הודג'סון, מאמן הנבחרת. הודג'סון כבר הצהיר שהוא ימשיך עם הארט כשוער הראשון של אנגליה, אך ההערכה המקובלת היא שאם הארט ימשיך בטעויות שלו כמו זו נגד צ'לסי שהביאה לבלוז את הניצחון בדקה ה-90, ופורסטר ימשיך בתצוגות השוערות המרהיבות שלו, ייתכן ונראה מספר 1 חדש בין הקורות האנגליות במונדיאל בברזיל בקיץ הבא.

תגובות