פוטבול בישראל? יש דבר כזה. פוטבול בישראל? יש דבר כזה. צילום: רחלי בן זקן

פוטבול בישראל? יש דבר כזה

הפוטבול בישראל התפתח רבות בשנים האחרונות. מה בני הנוער חושבים עליו? "פוטבול לימד אותי על עבודת צוות וחשיבה עמוקה", מספר אחד השחקנים

פוטבול בישראל? מסתבר יש דבר כזה. ענף הספורט שמזוהה כל כך עם ארצו של הדוד סם, מתפתח לאט לאט גם בישראל. שמונה קבוצות יש בליגת הפוטבול הישראלית, ושבע קבוצות בליגת התיכונים. 

"יש כל כך הרבה פוטנציאל לפוטבול בישראל. הפוטבול לימד אותי עבודת צוות מהי, על טכניקה ברמה הגבוהה ביותר, ועל כך שמדובר במשחק מורכב ביותר, שמהותו לא מכות כפי שרבים נוהגים לחשוב, אלא חשיבה עמוקה", מספר עדי בדש, שמשחק בקבוצת הבוגרים של פתח תקוה. 

פוטבול כחול לבן.
פוטבול כחול לבן.
צילום: רחלי בן זקן

אז איך זה שרוב הישראלים כלל לא מודעים לענף הפוטבול? כנראה שזה פשוט מכיוון שהענף לא נתמך מספיק, ולכן הוא מתקשה להפוך לפופולארי בישראל. "פוטבול נתן לי כלים שלדעתי יעזרו לי בצבא כמו משמעת, עבודת צוות וחוסר הויתור גם ברגעים הקשים, ועם קצת יותר השקעה כלכלית של גורמים חיצוניים, הפוטבול יוכל להצליח הרבה יותר", מספר לירן פרנקל, המשחק בקבוצת התיכונים של חיפה.

שגיב רוזנטל בן ה-16 מקבוצת התיכונים של באר שבע מסכם: "פוטבול בשבילי זה באמת דרך חיים. אולי זה נשמע קצת נדוש וטיפשי אבל אני באמת מאוהב בספורט הזה".

תגובות