הכוכבים שמשחקים בנבחרות הקטנות. הכוכבים שמשחקים בנבחרות הקטנות. צילומים: פייסבוק, FlickreviewR

הכוכבים שמשחקים בנבחרות הקטנות

הם נמצאים בטופ העולמי של הכדורגל, אבל ברגע שהם מגיעים לנבחרות הלאומיות שלהם, הם מבינים שאין להם סיכוי: מי הם חמשת כוכבי הכדורגל שלא זכינו וכנראה גם לא נזכה לראות במונדיאל?

זלאטן איברהימוביץ' יהיה השחקן שחסרונו יהיה הבולט ביותר במונדיאל 2014. השבדי הוא עוד שחקן גדול שנבחרתו לא טובה מספיק בכדי להעפיל לטורניר הגביע העולמי. אבל זלאטן לא לבד: לאורך ההיסטוריה שחקנים רבים ניסו להנהיג ולהוביל את הנבחרות הלאומיות שלהם, אך ללא הצלחה. 

ג'ורג' בסט שיחק 11 שנה במדי מנצ'סטר יונייטד הבוגרת, זכה עימה בגביע האירופי ב-1968, ובאותה שנה זכה גם בפרס שחקן השנה בעולם. אך למרות שנחשב לאחד השחקנים הטובים אי פעם, וגם נכנס לרשימת 'מאה השחקנים הגדולים' של פלה, נבחרתו היתה צפון אירלנד, ולכן לא זכה להצליח ברמת הנבחרת.

שחקן נוסף שבא מיונייטד, הוא ראיין גיגס שבסוף החודש יחגוג יום הולדת 40. גיגס כרגע בעונתו ה-24 ביונייטד, והוא שיאן ההופעות עם 951 משחקים.

שתי זכיות בליגת האלופות, ארבעה גביעים אנגליים, אליפות העולם לקבוצות וכמובן 13 אליפויות אנגליה, הן חלק מ-35 התארים בהן זכה עם יונייטד, ויחד עם כ-30 תארים אישיים באנגליה ובעולם, הוא מבסס את עצמו כאחד השחקנים הגדולים אי פעם.

הבעיה היתה שהוא השתייך לנבחרת ווילס הקטנה, שמעולם לא עלתה לטורניר גדול כלשהו. הנחמה היחידה שלו היתה שהוא שיחק ושימש כקפטן עבור נבחרת בריטניה באולימפיאדת לונדון 2012, שהגיעה לרבע הגמר. הפסד גדול לגביע העולמי ששחקן כמו גיגס לא זכה להופיע בו.

ראיין גיגס, הבעיה שהוא השתייך לווילס הקטנה.
ראיין גיגס, הבעיה שהוא השתייך לווילס הקטנה.
צילום: FlickreviewR, ויקיפדיה

גם החלוץ האוקראיני, אנדריי שבצ'נקו, שנבחר להיות שחקן השנה בעולם בשנת 2004 ודורג בעשרת השחקנים הטובים בעולם שש פעמים מתוך שבע ב-1999-2005.  שבצ'נקו ממעיד ממוצע אדיר של 0.5 שערים למשחק לכל אורך הקריירה שלו וגם בנבחרת, שמעיד על היותו חלוץ וסקורר ענק. הוא אמנם הצליח להגיע לנבחרת אוקראינה למונדיאל ב-2006 וליורו ב-2012, אך לא הגיע להצלחות אליהן ציפה בעקבות החולשה של הנבחרת בה שיחק. 

החלוץ הבא מוכר לכל מי שעוקב אחרי הכדורגל העולמי כיום. מאלמו, אייאקס, יובנטוס, אינטר, ברצלונה, מילאן ופריס סן ז'רמן הן הקבוצות בהן שיחק לאורך הקריירה, עם רזומה הבקעות יוצא דופן - אי אפשר לצפות למהלך הבא שלו, ולא ניתן לנבא איך הוא יבקיע את השער הבא שלו. זהו כמובן זלאטן איברהימוביץ'. הסקורר השבדי הענק נותן הצגה בכל משחק, אלא שהוא משחק בנבחרת שבדיה החלשה, שלא מרבה לגדל שחקנים כמוהו ולכן הוא נמצא לבד במערכה.

העפלה לשלב הבתים של היורו והגעה לפלייאוף מוקדמות המונדיאל בלבד לא נותנות לזלאטן הזדמנויות רבות להראות מה שהוא יודע. זה לא מונע ממנו להבקיע שערים עצומים בנבחרת (כולל מועמדות לשער העונה), אך לבדו הוא לא יכול לסחוב את שבדיה להצלחה.

בדרך לעוד שער גדול, איברהימוביץ'.
בדרך לעוד שער גדול, איברהימוביץ'.
צילום: פייסבוק

השחקן החמישי והאחרון לכתבה זו הוא גארת' בייל. המחיר שריאל מדריד שילמה עבורו - 100 מיליון יורו, אומר שהוא השחקן היקר ביותר בהיסטוריה, אך כמו גיגס, שהוא גם גיבור הילדות שלו, הוא שייך לנבחרת ווילס. הסופרסטאר העתידי של ריאל מדריד ושל הכדורגל האירופי, ככל הנראה לא יזכה להצלחה בזירה הבינלאומית ולא יזכה לראות דקת משחק בטורניר נבחרות גדול כלשהו.

תגובות