המשחק FIFA 14 עונה על הציפיות?.

המשחק FIFA 14 עונה על הציפיות?

סוף סוף זה קרה - קונסולות דור העתיד הושקו וכעת הגיע הזמן לבדיקת המשחק, שככל הנראה ייחשב לנפוץ ביותר בקרב השחקנים - FIFA 14. מה חשבנו עליו?

זמן קצר אחרי שהושקו שתי קונסולות הדור הבא, ה-PlayStation 4 בארצות הברית וה-XBOX One בכל העולם, הושקה היום הגרסה האירופאית של ה-PS4. אין ספק שהתחרות כעת בשיאה ובהחלט קשה להחליט באיזה צד לבחור במלחמת הקונסולות של 2013/4.

עוד במדור הדיגיטל של פרוגי:
• משחקי וידאו אלימים גורמים לצעירים לאכול יותר
• מגניב: מבוך תירס ב/Street View 
• התקשורת שכחה את הרצח, הרשת לא

מה שבטוח, למרבית השחקנים יהיה את הלהיט של Electronic Arts, המשחק פיפא 14. יש הטוענים שהוא בין שלושת המשחקים המובילים ביותר ששוחררו לדור הבא של הקונסולות. עשרות אתרים נתנו למשחק ולחברה המפתחת שבחים על השיפור המשמעותי.

למעלה מ-40 אצטדיונים, המשחק חי יותר

FIFA 14 מפתיע, מרגש וגורם לשחקן להרגיש כמו שחקן כדורגל מקצועי שמשחק בתוך האצטדיון. הדבר הראשון שחייבים לשים לב אליו זאת הצגת האצטדיונים מבחוץ ומבפנים, מעל 40 אצטדיונים שחתומים בהסכם עם EA ומרגישים את ההשקעה בכך.

באטצדיונים עצמם ישנם אנשים נוספים מלבד השחקנים, האנשים האלו הם הקהל, הצלמים, המאבטחים, הילדים שמביאים כדורים ועוד המון אנשי צוות. כל אלו גורמים להרגשה שהמשחק חי וקיים.

למעלה מ-40 אצטדיונים.
למעלה מ-40 אצטדיונים.

הקהל משתף פעולה בצורה נפלאה, שריקות בוז, שירים לקבוצה, התלהבות בשערים, דמויות שונות בקהל ועוד המון אלמנטים שונים גורמים לקהל להיות חלק מרכזי במשחק. ברגעי השערים, הקהל קם על רגליו וקופץ ושר והם לא נחים גם אחרי הגול. כל זה משפיע על השחקנים ומעלה להם את המומנטום האישי.

כאשר הכדור יוצא מתחומי המגרש השחקנים לא רצים עד אליו בשביל לקחת אותו ולהמשיך במשחק. במידה והכדור רחוק מהם הילדים של הקבוצה המארחת מביאים להם כדור בשביל שהמשחק ימשיך להתנהל.

המשחקיות של FIFA 14

עכשיו נדבר קצת על המשחקיות. כמו שכבר ציינתי, המשחק חי יותר מידי אם מדובר בתיקולים מסודרים, שיפוט חדש, החלקות בעקבות תנאי מזג האוויר, תנועות גוף, ID לעשרות שחקנים, הבעות פנים אמיתיות, פרצופים ריאליסטיים, נעליים מותאימים לכל שחקן ועוד המון אלמנטים נוספים.

צילום: ליעד חלוצי

פרצופי השחקנים שופרו מהדור הנוכחי ולשחקנים כמו נבאס מסיטי וסונג מברצלונה אך עדיין להמון שחקנים אין שיער נכון (כמו פרננדו טורס מצ'לסי ומסוט אוזיל מארסנל) או פרצופים שרואים להם כגון איסקו מריאל מדריד והשוער מחליף של ברצלונה, פינטו.

כזכור, במשחק FIFA 12 הייתה תקלה משמעותית של השחקנים כאשר הם החליקו ולמעשה "עפו" לשמיים. הבעיה שנפתרה לאחר מכן, אפילו שופרה וכעת בקונסולות "הדור הבא" השחקנית יכולים להחליק ולאבד כדורים בעת איבוד שיווי משקל או תנאי מזג אוויר לא נוחים.

FIFA 14.
FIFA 14.

FIFA 14.
FIFA 14.

בזכות טכנולוגיית ה-Match Day המלווה אותנו שנה שנייה ברציפות, היכולות של השחקנים מותאמת בצורה מושלמת לרולים שלהם במשחק עצמו. לכל שחקן יש נעל מותאמת אישית כמו במציאות.

כמובן שישנם חידושים כמו הרמה חדשה, סוג נגיחה חדשה שמאוד שימושית וחשיבה מתואמת לכל שחקן. אולי הדבר המשמעותי ביותר שנוסף למשחק זה ה-ID למספר שחקנים, בהם מסי, צ'אבי, רונאלדו, בייל, אל שעראווי ונוספים.

לא רק דברים טובים, בעיות בשופטים ובשוערים

על אף השינויים המשמעותיים החיוביים, ישנם מספר דברים שלא ניתן להתעלם מהם. מידי פעם השחקנים משתלטים על כדורים ומאטים באופן אוטומטי, דבר הפוגע בסיכויים להבקיע גול ופוגעים בהמשכיות המשחק. בנוסף לזאת, השיפוט לא מדויק ולפעמים מאוד מפוקפק, כלומר - שופט שלא מכיר את המושג "קו אחד", שורק נבדל למרות שאין בכך צורך.

FIFA 14.
FIFA 14.

השופט אינו יכול להבדיל בין גוף לבין תיקולים, כך שנשלפים המון כרטיסים צהובים במהלך המשחק. לא רק השופט הוא הבעיה, אלא גם השוערים שכמעט ולא שופרו כלל, הם לא משתדלים להגיע לכל כדור, איטיים מאוד, לוקח להם המון זמן לקום ולהגיב לבעיטות. בנוסף הם "מרשים לעצמם" לעשות טעויות נוראיות שלא מתאפיינות לאף שוער בסדר גודל כמו שלהם. למרות שמפעם לפעם השוערים כן מציגים יכולות ברמות גבוהות והצלות טובות, מדובר במקרים נדירים.

 

זוויות הצילום החדשות גם הן מיוחדות במינן. בקונסולות החדשות ניתן לראות שידורים חוזרים לבעיטות, הצלות, פאולים ונבדלים מזוויות חדשות. השדרנים כמעט ולא שונו כלל, לא נוספו משפטים נוספים או אלמנטים נוספים שיוכלו לדבר עליהם.

גם מצבי המשחק לא שונו - מצב המשחק UT וקריירה נשארו מלבד מאפיני המשחקיות החדשים. גם תפריט המשחק ומצבי האתגרים לא שונו כלל ונשארו זהים לשל הדור הנוכחי, דבר שאינו מפריע כל כך ומשאיר את המשחק נוח.

FIFA 14 לדור הבא של הקונסולות בסך הכל מצוין למרות האכזבות הבודדות. את המשחק החדש תוכלו לרכוש ממספר חנויות, בהן MGO, אנג'ויסטיק, VGP, BASE ואמזון. אנחנו מצאנו אותנו במחיר הזול ביותר בחנות MGO בסך 250 שקלים.

תגיות
תגובות