לקראת ינואר: מה עושים הליגיונרים שבלטו?.

לקראת ינואר: מה עושים הליגיונרים שבלטו?

גם השנה כדורגלנים ישראלים רבים שמשחקים בליגה הישראלית, ינסו לנצל את חלון ההעברות בכדי לזכות בחוזה יוקרתי בליגה זרה. לא תמיד השחקנים הללו מצליחים, ולפעמים הם בעיקר יושבים על הספסל במקרה הטוב או ביציע במקרה הרע. מי הם?

ינואר מתקרב. גם השנה כדורגלנים ישראלים רבים שמשחקים בליגה הישראלית, ינסו לנצל את חלון ההעברות בכדי לזכות בחוזה יוקרתי בליגה זרה. לא תמיד השחקנים הללו מצליחים, ולפעמים איך לומר - הם בעיקר יושבים על הספסל במקרה הטוב (במקרה הרע ביציע).

עוד במדור הספורט של פרוגי:
• 1:0 למכבי שניצחה את הפועל בדרבי
• מכבי תל אביב מול פ.צ. באזל (שוב)
• לבנת יוזמת מהפכת ספורט בנוער

כתבי פרוגי, רועי ביטון ורותם גטניו, בחרו את ארבעת הליגיונרים הבולטים ביותר שיצאו בקיץ האחרון באירופה, ובדקו מה הם עשו בטרם עלו על הטיסה - בלי קשר להצלחתם בקבוצה החדשה.

קובי מויאל

קשרה של בית"ר ירושלים לשעבר, קובי מויאל, הוא אחד הליגיונרים הבולטים שעזבו את ישראל בקיץ האחרון. מויאל שיחק במשך כל הקריירה שלו בבית"ר ירושלים עד שהחליט לעבור לאירופה, והיה אחד השחקנים החשובים ביותר במועדון מהבירה שלא מעט קבוצות בארץ חשקו בו, אך השחקן העדיף לחתום בשריף טיראספול המולדובית, ואוהדי בית"ר יכולים להתנחם בכך שהוא עדיין משחק בצהוב שחור. 

מויאל שיחק בבית"ר ברגעים הקשים ביותר של המועדון והיה אחד השחקנים האהובים ביותר על הקהל הירושלמי, כיום מויאל משחק בקבוצת שריף טיראספול ממולדובה ואוהדי בית"ר יכולים להתנחם בזה שמויאל נשאר עם הצבעים צהוב ושחור שאלה גם הצבעים של קבוצתו החדשה.

מויאל במדי בית
מויאל במדי בית"ר (אשתקד).
צילום: חיים צח

ניר ביטון

ניר ביטון שהיה קפטן נבחרת ישראל עד גיל 21 ואחד הקשרים המבטיחים של הכדורגל הישראלי שיחק במ.ס אשדוד גם לאורך כל הקריירה, והיה אחד השחקנים הטובים ביותר בקבוצתו שסומן להיות גם קשר העתיד של הנבחרת הבוגרת של ישראל, כאשר הוא אחד הליגיונרים הצעירים ביותר באירופה.

בעברו נטל חלק במחנה האימונים של קבוצת הפרמייר-ליג מנצ'סטר סיטי והציג יכולת טובה ששותף במספר משחקי אימון של המועדון, אך לבסוף לא חתם בקבוצה בעקבות אי מתן אישור עבודה. לאחר מכן ביטון המשיך עוד עונה במ.ס אשדוד ובסוף עונת 2013/2014 חתם ל-4 עונות בסלטיק מליגת העל הסקוטית.

טוטו תמוז

טוטו תמוז שהיה אחד השחקנים המובילים של הפועל תל אביב בשנים האחרונות ואחד הסקורים הגדולים של הפועל תל אביב בכל הזמנים, עבר עליות ומורדות בקבוצה האדומה במשך שלוש שנים.

תמוז..
תמוז.

בשנת 2013 עם סיום חוזהו עזב את הקבוצה והפך לשחקן שקבוצות בליגת העל עקבו אחריו וניסו להחתים אותו, תמוז הבין שאחרי התקופה האחרונה שלו בהפועל הוא רוצה לנסות את מזלו בחו"ל וחתם באוראל מליגת העל הרוסית.

שמועות מדווחות כי תמוז לא מצא את מקומו בקבוצה שנמצאת בתחתית הטבלה בליגה הרוסית ובינואר צפוי לחזור לארץ.

אלירן עטר

אלירן עטר שיחק בבני יהודה מ-2004 ועד 2010 וכבר בבני יהודה גילו זאת שעטר הוא מעין "אגדה" אבל לא ידענו ככה. בשנת 2010 ועד 2013 עטר שיחק במכבי תל אביב ושם השחקן הפך ל"כוכב" שכולם אוהבים אותו.

עטר הגולר של מכבי תל אביב והערצה הגדולה של הקהל הגדול בישראל, כיום כבר לא משחק בישראל, היות וקיבל הזדמנות לשחק בקבוצה צרפתית ולחזק אותם שם בצרפת. אנחנו מקווים שהוא יצליח שם.

נסיים בציטוט שלו שאמר פעם כי "לא אעזוב את מכבי לשום קבוצה ישראלית אחרת אני אעזוב אותה רק לקבוצה בחו"ל". היום אלירן עטר משחק בסטאד ריימס.

תגובות