השפעות הטבע: המשחקים שנדחו בגלל שלג. אילו משחקים נדחו בגלל שלג? צילום: פייסבוק

השפעות הטבע: המשחקים שנדחו בגלל שלג

השבוע הופסק המשחק בין גלאטסראיי ליובנטוס, בשל השלג הכבד שירד במהלך המשחק. אילו עוד משחקים נדחו בשל תנאי מזג אוויר גרועים? ואיזה משחקים דווקא שוחקו למרות התנאים?

מזג האוויר החורפי לא מתקיים רק פה. השבוע (ג'), המשחק האחרון בשלב הבתים של ליגת האלופות נפסק בדקה ה/31, בשל השלג הכבד שירד במהלך המשחק. מדובר היה במשחק גורלי שקבע האם הטורקים יעלו לשלב הבא או האיטלקים, בבית שכלל את ריאל מדריד וקופנהאגן שסיימו ראשונה ואחרונה בהתאמה.

המשחק לבסוף חודש ביום רביעי, למרות שתנאי המשחק לא ממש השתפרו. גלאטסראיי הצליחה להעיף את יובנטוס בעזרת שער בדקה ה-85 של ווסלי סניידר, ועלתה מהמקום השני בבית.

אילו עוד משחקים נדחו בשל תנאי מזג אוויר גרועים? ומתי החליטו לשחק בכל זאת?

בחודש מרץ 2013, היה אמור להתקיים משחק מוקדמות המונדיאל בבית ו', בו שיחקה גם נבחרת ישראל, משחק בין צפון אירלנד לרוסיה.

המשחק שהיה אמור להתקיים בשישי בלילה, נדחה בתחילה לשבת אחר הצהריים בשל שלג כבד, אך לאחר שהשלג המשיך לרדת בכמויות גדולות במהלך הלילה והצטבר בכל חלקי המגרש, הוחלט לבטל את המשחק, ולהעבירו לתאריך אחר בהמשך השנה.

עוד במדור ספורט:

• משחקי ליגת העל לנוער בוטלו בשל הסערה
• לבנת מציגה: מהפכת ספורט בקרב בני נוער
• מכבי ת"א עברה לשלב הבא בליגה האירופית

בדצמבר 2010 התחוללה סערה גדולה באנגליה, והמצב היה כל כך חמור, שרק אחד עשר משחקים שוחקו באותו סוף השבוע, מתוך כל ארבעת הליגות המקצועניות באנגליה. המשחק המרכזי היה מפגש צמרת בין צ'לסי למנצ'סטר יונייטד, והוא היה אחד מהמוני המשחקים שנדחו.

דחיית המשחקים האלה גרמה לעומס רב על השחקנים והקבוצות, מאחר והיו רק שלושה מועדים פנויים לקיים את המשחקים האלה בהמשך העונה. בסוף העונה התקיים באיצטדיון וומבלי גמר ליגת האלופות, מה שגרם לגמר הגביע האנגלי להיות משוחק גם כן על חשבון סוף שבוע של משחקים לקראת סוף העונה. הבעיה בסופו של דבר נפתרה כמובן, והוסיפה עוד קצת דרמה לליגה האנגלית המרתקת ממילא.

למרות שבמהלך השנים משחקים רבים נדחו בשל מזג אוויר סוער, יש משחק אחד שזכור במיוחד לואהדים הישראלים בעיקר בשל התנאים שבו שוחק - מדובר במשחק המדהים בין הפועל תל אביב לבין לוקומוטיב מוסקבה בגביע אופ"א, בעונת 2001/02. שלג כבד ירד בשיא החורף הרוסי, והמשחק התנהל בטמפרטורה של מינוס 14 מעלות. הפועל הגיעה אחרי ניצחון ביתי 2-1, והיתה זקוקה לתיקו בלבד בגומלין במוסקבה בתנאים כמעט בלתי אפשריים.


צפו: הניצחון של הפועל תל אביב במוסקבה.

האדומים הצליחו לנצח גם במשחק הזה (1-0), ובכך העפילו לשמינית הגמר גביע אופ"א וקבעו שיא ישראלי חדש. את פארמה בשלב הבא, הפועל גם עברה, והפסידה רק בקושי ברבע הגמר, למילאן האימתנית. אחד הרגעים הזכורים ביותר מהעונה האירופית הזאת היו החגיגות בקור המקפיא, חגיגות של עלייה לשמינית גמר גביע אירופי.

תגובות