צ'לסי ניצחה את ליברפול ועלתה למקום השלישי. אילוסטרציה, אוהדי צ'לסי. צילום: פליקר

צ'לסי ניצחה את ליברפול ועלתה למקום השלישי

משחק מסקרן נערך השבוע בלונדון במסגרת המחזור ה-19 של הליגה האנגלית. שהפגיש את ליברפול וצ'לסי: האזרד (18'), אטו (35') כבשו לצ'לסי וסקרטל (4') כבש את השער המצמק

ליברפול פגשה במחזור האחרון את מנצ'סטר סיטי כשהיא מגיעה מהמקום הראשון בפרמיירליג, אך הפסידה לתכולים וירדה מהמקום הראשון לרביעי. לליברפול הייתה אפשרות לתקן זאת, כשהתארחה בסטמפורד ברידג' אצל צ'לסי ולהחזיר את החלום לאליפות.

עוד במדור הספורט של פרוגי:
• המשחקים הלוהטים של השבוע הקרוב
• גביע המדינה לנוער: מכבי חיפה ברבע הגמר

צ'לסי לעומת זאת, הגיעה לאחר כמה נצחונות דחוקים ותוצאת תיקו אפס משמימה נגד ארסנל לפני שבוע, אך עדיין מוקמה מעל ליברפול המקרטעת בימים אלה. ז'וזה מוריניו הכין את קבוצתו היטב לקראת המשחק הזה, ושני הצדדים סיפקו לנו משחק מותח ואגרסיבי, כמו שהליגה האנגלית יודעת לספק.

מרטין סקרטל העלה את ליברפול ליתרון כבר בדקה הרביעית כתוצאה מכדור חופשי, וצ'לסי הצליחה להשוות כעבור 13 דקות באמצעות בעיטה נפלאה של אדן הזארד, שסובב כדור לפינה הרחוקה של מיניולה, שוערה של ליברפול. בדקה ה/34 עלתה צ'לסי ליתרון ראשון במשחק: סמואל אטו הוותיק ניצל מסירת רוחב טובה של אוסקר, ולמרות שהשוער הבלגי הצליח לגעת בכדור, הוא לא מנע ממנו להתגלגל לתוך השער כדי לקבוע את תוצאת המשחק 2-1.

במחצית השניה עוד היו לשתי הקבוצות הזדמנויות כשליברפול ניסתה להשוות עם נגיחה של סאקו שהלכה למשקוף ובעיטה של סוארס שהלכה היישר לידיו של פטר צ'ך. צ'לסי גם היא הגיעה למספר מצבים להגדלת היתרון, אך אטו והזאר לא הצליחו להכניע את מיניולה בפעם השלישית במשחק.

לזכותה של ליברפול שנמצאת עכשיו שש נקודות מארסנל שבמקום הראשון ייאמר, שמוריניו הכין את הקבוצה שלו בצורתו האופיינית למשחק מול קבוצה גדולה ומאיימת. הוא בחר לוותר בהתקפה על אגף כלשהו לסירוגין במהלך המשחק לטובת שמירה על אמצע המגרש. דויד לואיז שימש מעיין בלם שלישי/קשר הגנתי, ועצר כל התקפה של ליברפול שהגיעה דרך האמצע.

לחובתה של ליברפול חשוב לציין, שאין לה מספיק כוח התקפי או יציבות בקישור, במיוחד בשדניאל סטארידג' וסטיבן ג'רארד פצועים. אין לקבוצה גם עומק רב כשבדקה ה-60 עלה לשחק שחקן בן 19 שמעולם לא שיחק עבור ליברפול הבוגרת. במשחק גורלי שכזה, קבוצה שנלחמת על התואר חייבת מספיק עומק בסגל כדי להחליף שחקן שנפצע או שהתעייף בשחקן באותה רמה פחות או יותר.

צ'לסי לעומת זאת נשארה במקום השלישי, שתי נקודות בלבד מאחורי ארסנל המוליכה. אך צ'לסי אינה משחקת כדורגל מצוין, כדורגל שלעיתים בינוני והגנתי, ולא הכדורגל הסוחף שהיינו רגילים לראות מהשחקנים האלה. מול קבוצות חזקות כמו ארסנל ליברפול וסיטי, היא יכולה להסתדר עם הרכב הגנתי במקצת ותלות בהתקפות מתפרצות, אך נגד קבוצות מהדרג הבינוני ומטה, במשחקים שבהם היא צריכה להיות הקבוצה הדומיננטית, נוכל לראות כמה מהפגמים בקבוצה וביכולת השחקנים.

מחצית מהפרמיירליג חלפה, ומשחקים מותחים נוספים מחכים לנו בפתח כבר ביום רביעי הקרוב. לירפול תנסה להתאושש מול האל סיטי שבעצמה כבשה שישייה במחזור האחרון, וצ'לסי תצא למבחן קשה מול סאות'האמפטון, שאורבת לגדולות ממקום נוח למדי במרכז הטבלה.

תגובות