הקהל התומך בעולם - של מנצ'סטר יונייטד. צילום: אנדרה זאן

הקהל התומך בעולם - של מנצ'סטר יונייטד

עונה קשה עוברת על מנצ'סטר יונייטד, הדחה מוקדמת מהגביע האנגלי, הדחה בפנדלים מגביע הליגה בחצי הגמר וכמובן פיגור 14 נקודות מהמקום הראשון מחזורים בליגה, אבל מה קורה עם האוהדים?

קהל האוהדים של מנצ'סטר יונייטד אלופת אנגליה, נחשב לגדול ביותר בעולם. במחקר שפורסם ביולי 2013 אודות קהלי האוהדים של קבוצות כדורגל נמצא, שליונייטד יש כ-350 מיליון אוהדים ברחבי העולם רק שעל כמות האוהדים לא נדבר, אלא דווקא על מה שהם אומרים, עושים, שרים ומדקלמים בזמן המשחקים ומסביבם.

עוד במדור הספורט של פרוגי:
• נוער: מכבי חיפה ממשיכה לדהור לפסגה
• ליגת העל לנוער משחקי המחזור ה/16

גארי נוויל ששיחק בכל הקריירה שלו עבור יונייטד ועתה משמש כפרשן כדורגל אמר: "הקבוצה לעולם אינה נכנסת לפאניקה. יש הרבה ביקורת והמועדון יקבל הרבה תשומת לב והם יצטרכו לשים את הקסדות שלהם על הראש, אבל הם ישארו ביחד ויתלכדו סביב מויס והשחקנים".

האוהדים יודעים את זה ולכן לא נשמע שריקות בוז במהלך משחק או לאחר חילוף שחקן שלא מתפקד. השירה באמצע המשחק, האהדה למויס ולקבוצה שניה לשום קבוצה אחרת. במשחק החוץ נגד צ'לסי, דווקא אוהדי החוץ של יונייטד שידועים ביכולת הווקאלית שלהם היו הדומיננטים בעידוד הקבוצה שלהם. לא הפסיקו לרגע, אפילו שהקבוצה נקלעה לפיגור וגם הפסידה במשחק. 

דקלום השיר "הצבא האדום של דייויד מויס" נשמע פה ושם, שירים לגדולתם של השחקנים נשמעו, ובסוף המשחק, כמו בסוף כל משחק למרות שיונייטד הייתה בפיגור
3-1 לצ'לסי, נשמע השיר "נשאיר את הדגל האדום מתעופף גבוה, כי מנ' יונייטד לעולם לא תמות.

למרות העונה הקשה שעוברת על הקבוצה, עדיין יש הרבה מקום לעידוד בגלל שהקבוצה אינה מפטרת את המאמן, קונה שחקנים חדשים בעשרות מיליוני ליש"ט על ימין ועל שמאל ומתפרעת בחלון ההעברות. יונייטד אינה נכנסת לפאניקה וגם עכשיו היא לא מאבדת את הדרך המסורתית שלה, אלא מחפשת לקנות את השחקנים המתאימים ולא בהכרח את היקרים ביותר.

את חואן מאטה כבר רכשו מצ'לסי, אך בבעלות הקבוצה שחקנים צעירים מבטיחים מאוד, כמו עדנאן יאנוזאי שהוא תופעה גדולה בכדורגל האנגלי השנה, ניק פאוול שנמצא בתקופת השאלה וג'סי לינגרד שחזר מתקופת השאלה מצוינת בה כבש לא מעט שערים. שחקנים לא צריכים רק לרכוש בהרבה כסף, אלא גם לייצר אותם, וזוהי דרכה של יונייטד לאורך השנים.

אין ספק שהעונה תהיה קשה מאוד עבור יונייטד, אך הם עדיין בליגת האלופות ונמצאים במרחק של שש נקודות בלבד מהמקום הרביעי שמוביל לאירופה בעונה הבאה. ברגע שרוני ורובין ואן פרסי יחזרו מהפציעות שלהם, ויחד עם מאטה ויאנוזאי, אין ספק שסיום העונה יהיה הרבה יותר מעודד מאשר תחילתה.

האוהדים עדיין מאמינים, וגם לא יפסיקו להאמין כי זו הדרך של יונייטד. תמיד מתחילים באופן לא טוב, אבל הסיום תמיד מתוק. הדרך הזו מעט ארוכה יותר ויקח יותר זמן עד שהכל ייפול במקום אבל בסופו של דבר, אין ספק שהקבוצה תבנה את עצמה מחדש, עם אותם העקרונות שהנחו את הקבוצה לאורך השנים.

תגובות