הלוס אנג'לס לייקרס - אימפריה שתקרוס?. האימפריה תקרוס?  צילום: פייסבוק

הלוס אנג'לס לייקרס - אימפריה שתקרוס?

פעם היא הייתה אימפריה, הקבוצה הטובה ב-NBA, והיום? הקבוצה מעיר המלכים נמצאת בקריסה טוטאלית עם מאזן של 31:16 מהן הסיבות לנפילה של אחת הקבוצות הטובות בכדורסל האמריקאי?

הכל התחיל עם פתיחת עונת 13\2012, שהלוס אנג'לס לייקרס היו רשומים על שתי החתמות גדולות: דוויט הווארד דאז מספר 6 בעולם והרכז המנוסה של פניקס סטיב נאש. עם שני השחקנים האלה בלייקרס בנו קבוצה שיכלה לדרוס בוודאות את כל הקבוצות ב/NBA התוצאה:כישלון חרוץ.

עוד במדור הספורט של פרוגי:
רוצים לייצג את ישראל במונדיאל 2014?!
פורוורד מכבי תל אביב גיא פניני במגמת עלייה

לאחר מספר משחקים שהלייקרס שיחקו בצורה זוועתית והחליפו מאמן, נפל האסימון, בגלל האגו של קובי ושל דוויט לא יכולים לשחק יחד. לאחר שקובי בראיינט נפצע הלייקרס שיחקו בצורה קבוצתית אבל זה לא הספיק מול סאן אנטוניו שניצחו בסוויפ 4:0 ושלחו את הלייקרס לחשוב על העונה הבאה.

לפני תחילת עונת 14\2013 דוויט הווארד הודיע בתקשורת: "אני עוזב ליוסטון" בעקבותיו עברו גם מטא וורלד, פיס אנטואן, ג'יימסון ומספר שחקני ספסל. הלייקרס הבינו של אליפות בעונה הזו הם מוותרים.

לכולם היה ברור שללייקרס תהיה עונה לא פשוטה ולקובי יהיה קשה לחזור מהפציעה אבל אף אחד לא חשב שהיא תהיה גרועה בצורה כל כך זוועתית. אמנם, משחק די נחמד בהתקפה אבל ההגנה פשוט קטסטרופה. חילופים איטיים ומגושמים וחוסר סגירה לריבאונד.

אך נקודת אור אחת יש לעונה הזאת ניק יאנג, לאחר עונה די טובה בפילדלפיה עם ממוצעים של 10.6 נקודות למשחק הוא הגיע ללייקרס והיה נפלא עם 17 נקודות בממוצע למשחק, היום הוא העוגן המרכזי של הלייקרס.

אז איך הלייקרס יצליחו?  אולי הם צריכים לוותר על העונה הנוכחית ולחכות לקיץ 2014 שם לברון ג'יימס וכרמלו אנטוני יסיימו חוזה. מבחינה כספית ללייקרס אין בעיה להביא אחד מהם אך השאלה אם הם ירצו להגיע למועדון בירידה, במידה ולא ככל הנראה כך תחל קריסתה של אימפריה.

תגובות