מכבי תל אביב מחזיקת גביע המדינה בפעם ה-41. פניני חגג. צילום: עוז מועלם

מכבי תל אביב מחזיקת גביע המדינה בפעם ה-41

מכבי הייתה פייבורטית למשחק, והוליכה בכל אורכו אבל קבוצתו של קטש לא נשברה גם ביתרון גדול של מכבי ולא איכזבה את הקהל הגדול שהגיע מאילת. הכחולים נתנו תצוגה נהדרת למרות הפסד מאכזב, בלאט רושם עוד תואר במכבי

את המשחק מכבי תל אביב והפועל אילת פתחו בהתרגשות והתלהבות ואת זה ראו על המגרש שבשלושת הדקות הראשונות היה יותר איבודים מאשר נקודות במשחק, את הסל הראשון קלעה אילת לאחר 3 דקות וחצי. שתי הקבוצות נתנו כדורים לשחקני הפנים שלהם וזה השתל במיוחד לאילת שגייטס הוביל את הנקודות וריצה של 8-0 לקבוצה מהדרום. 

עוד במדור הספורט של פרוגי:
כדורגל עולמי: מנציחים 66 שנה לאסון מינכן
דו"ח הצעירים של המחזור ה/20: ווקר המצטיין

אבל אז נכנסו למשחק טיוס רייס ובלו שהשיבו אש והפכו את התוצאה. בסיום הרבע הראשון התוצאה הייתה21/16 למכבי. את הרבע השני בלו פתח חד ושתי שלשות מהירות הריצו את עודד קטש לבקש פסק זמן. המוממנטום הצהוב לא פסק והגנה חזקה בתוספת נקודות בהתקפה של סמית' וסילבן נתנו למכבי לברוח להפרש דו ספרתי. אילת קלעו את נקודות השדה הראשונות ברבע מה שנתן למכבי להמשיך לרוץ ולהגדיל את הפער. 

את המחצית השנייה חנוכי פתח בהתלהבות וקלע שלשה שהעירה את הקהל מהדרום אך סמית' ואוחיון מהר מאוד ציננו את התלהבות בסלים משלהם. מכבי בזכות הגנה חזקה הצליחה לשמור על יתרון גדול ולאחר חמש דקות ברבע התוצאה הייתה 37-50 לחניכיו של בלאט

דווקא ברגע של משבר באילת התעוררו מחדש ושלשה של רודריג בנוסף לסלים של אלישי וגייטס הצליחו להוריד את ההפרש לשבע נקודות ובסופו של הרבע קבוצתו של קטש יורדת בפיגור לא גדול 48-58 עם המון תקווה למשחק חדש ברבע הרביעי.

אילת עלתה נחושה לקחת את המשחק ולהפתיע את מכבי ולאט לאט קיזזה בהפרש של הצהובים בזכות גייטס במשחק נהדר וחמש דקות לסיום ההפרש היה רק שש נקודות.

לקבוצתו של קטש היה מספר הזדמנויות לקלוע סלים קלים ולחזור למשחק, אך הכדור פשוט לא נכנס וקבלת החלטות רעה בהתקפה נתנה ליוגב אוחיון וטייס רייס לעלות את הפרש שוב ל11 60-71 נקודות שנותר לגמר שתי דקות וחצי.

אפיק ניסים עם ארבע נקודות רצופות ויובל נעימי בחטיפה ושתי נקודות  נתנו עוד תקווה לקבוצה מהדרום שהורידו את הפרש ל-6 67-73  1:47 לסיום. בלו שהיה במשחק מצוין (22 נק') לא נתן למשחק לברוח. בסיומו של המשחק מכבי מנצחת 73-80 וזוכה בגביע ה-41 שלה. אילת למרות הפסד הציגה משחק לחימה והקרבה ענק נישארת רק עם המחמאות. 

 

תגובות