דרבי תל אביבי: גם ביד וגם ברגל, תל אביב צהובה . צילום: ראובן שוורץ

דרבי תל אביבי: גם ביד וגם ברגל, תל אביב צהובה

ערב צהוב של ממש בתל אביב, הפועל תל אביב איחרה את מכבי באצטדיון בלומפילד למשחק לוהט במיוחד כבש למכבי: זהבי (33'), (89'), (90). כבשו להפועל: דמארי (42'), (86'). מוקדם יותר קבוצת הכדורסל של מכבי הביסה 90-75 את היריבה האדומה.

הדרבי התל אביבי הלוהט של העונה נערך הערב (שני) בשני הענפים האהובים עלינו כדורגל וכדורסל. מכבי תל אביב פגשה את הפועל תל אביב לחגיגת ספורט מדהימה שהסתיימה לה בערב צהוב במיוחד לשני הענפים. ראשונה, מכבי תל אביב בכדורסל הביסה את הפועל ושעות ספורות אחריה הביסה מכבי תל אביב בכדורגל את הפועל במשחק לוהט באצטדיון בלומפילד.

 עוד במדור הספורט של פרוגי:

אז נתחיל עם הדרבי בכדורגל, את המשחק הלוהט שנערך בבלומפילד פתחה מכבי תל אביב חזק יותר ושלטה בכדור בדקות הראשונות. למרות כמה ביצועי התקפה נחמדים של הצהובים. הם לא הצליחו להשיג את השער הראשון בדקות הראשונות כי הגנת האדומים עמדה איתנה ועשתה את העבודה בפתיחה לא רעה ומרשימה. 

אחרי פתיחה של בלבול הפועל תל אביב התעוררה על עצמה והתחילה להחזיק בכדור ולאיים מספר פעמים על השער של חואן פבלו שהיה חד וחזק. בדקה ה/33' מכבי תל אביב עשתה את הראשון ערן זהבי חדר לרחבת האדומים והכניע בקלות את בוריס קליימן שחוזר לשער אחרי פציעה לא פשוטה של שלושה חודשים והתוצאה הייתה 1/0 לצהובים. חמש דקות לאחר מכן קרה אירוע שזעזע את מכבי, ראדה פריצה ביצע עבירה מכוערת על בראיין גרזיץ' בעקבות כך ראה את הכרטיס האדום מהשופט שהותיר את מכבי בעשרה שחקנים בשלב מוקדם של המשחק. 

הרחקתו של פריצה כנראה עוררה את האדומים עוד יותר ובעזרת כדור מדהים של הקשר הצעיר של הפועל ישראל זגורי בהפועל חזרו למשחק ונגיחה מדוייקת של עומר דמארי עשתה 1-1 ששלח את שתי הקבוצות לחדרי ההלבשה בתום המחצית. 

את המחצית השנייה האדומים פתחו בצורה שונה לגמרי, הפועל תקפה יותר שלטה בכדור והגיעה לאיומים מסוכנים במיוחד על השער. בדקה ה-86' הפועל קיבלה את ההזדמנות המושלמת להשלים את המהפך מפנדל מפוקפק אותו בעט עומר דמארי שהשלים צמד ונתן 2-1 מדהים להפועל שחוזרת למשחק בצורה מושלמת.

שלוש דקות לאחר מכן, כשבמכבי כבר חשבו שהכל נגמר והם הולכים להפסיד את הדרבי אוראל דגני תיקל את טל בן חיים שבדיוק עלה כמחליף ברחבת האדומים וחכמון נתן למכבי כדור עונשים מ-11 מטרים ואולי מפצה את הצהובים על הפנדל השנוי במחלוקת שנשרק לפני כן, את הכדור בעט ערן זהבי שכבש והשלים גם הוא צמד שערים ועושה 2-2. חשבתם שהכל נגמר? אז לא! בדקה ה-90' ממש בתחילת זמן הפציעות של המשחק הגיע שוב ערן זהבי שיצא להתקפה מתפרצת מדהימה וכבש את השלישי שלו המשחק וקבע 3-2 מטורף למכבי תל אביב בדרבי שמוכרע בדקות האחרונות אותו לא נשכח הרבה זמן. 

ואחרי הטירוף של הכדורגל הגיע הזמן לכדורסל, הפעם האדומים הגיעו למשחק עם סגל מלא, אך שוב פעם הצד הצהוב של העיר שלט במשחק וחניכיו של דויד בלאט השיגו ניצחון קליל. מתחילת המשחק הניצחון כבר היה מובטח למכבי שלא הורידה את הרגל מהגז לשנייה והרבע הראשון הסתיים בתוצאה של 20/13 לצהובים. מכבי בראשות דיווין סמית' העלו הילוך ברבע השני והתחילו לברוח לאדומים שנראו חסרי אונים.

עד סיום המחצית ההפרש הגיע ל-20 נקודות ולמעשה גמר את ההמשחק עוד במחצית. המחצית השנייה הייתה גרבש טיים אחד גדול ושחקני שתי הקבוצות ניצלו זאת כדי לשפר את הסטטיסטיקה האישית ולא התעסקו בעיקר בטובת הקבוצה. בסיכום ערב מטורף מכבי תל אביב נכנסת לפלייאוף העליון בליגת העל בכדורגל ובליגת העל בכדורסל ברגל ימין.

תגובות