גל מקל ועומרי כספי? עדיין לא 100 אחוז. צילום: עוז מועלם

גל מקל ועומרי כספי? עדיין לא 100 אחוז

גל מקל ועומר כספי שני הישראלים היחידים ב-NBA מסיימם בקרוב עונה. בשביל מקל זו העונה הראשונה באמריקה, בשביל כספי זו העונה החמישית בליגת הכדורסל האהובה והאהודה בעולם איך אפשר לסכם את העונה שעברה על שני הליגיונרים הישראלים שלנו מעבר לים?

גל מקל ועומרי כספי פתחו את העונה האחרונה ב/NBA בצורה טובה ומשכנעת אך לאט לאט, שהעונה התקדמה הנציגים שלנו הלכו ודעכו עד שכמעט נמחקו לגמרי מהרוטציה כל אחד בקבוצותו. סיכום עונה של שני נציגנו בליגה הכי טובה בעולם.

 עוד במדור הספורט של פרוגי:

גל מקל

נתחיל ברוקי הטרי, גל מקל שהגיע לליגה הטובה בעולם, לאחר עונה מוצלחת בה הצליח לגנוב למכבי תל אביב את האליפות ונתן למכבי חיפה אליפות היסטורית, מקל החליט שזה הזמן שלו לפרוץ והלך בכל הכח כדי להשיג את המטרה, מקל המוכשר הצליח לכבוש לא מעט קבוצות אך הראשונה שקפצה על השחקן הייתה דאלאס מאבריקס מטקסס. 

בתחילת העונה המזל האיר פנים לרכז הישראלי בכך ששני שחקנים שמשחקים באותה העמדה נפצעו ולא יכלו לשחק בפתיחת העונה מה שזרק את מקל למים העמוקים מוקדם מהצפוי ולמען האמת ראו את זה עליו. מקל לא הצליח להשתלב במהירות של הליגה הקשה והטובענית, בעיות הקליעה שלו ואיבודי הכדור הוכיחו זאת. לא עבר זמן רב עד שמאמן המאבס איבד את האמון במקל וצמצם לו משמעותית את כמות הדקות, בנוסף פציעה בברך שבאה בזמן הכי לא מתאים השביתה אותו לחודשיים ולמעשה הישראלי נמחק מהמאבס לגמרי.

מסקנות

לגל מקל חסרים כמה פרמטרים חשובים בשביל להיות שחקן מוביל בקבוצה מה-NBA כמו קליעה וחדירה טובה, אך מקל הוכיח לנו לא פעם שעם עבודה קשה השמיים הם הגבול והוא יכול להשיג הכל, אנחנו מקווים שעונה הבאה תיהיה בהרבה יותר טובה לישראלי שלנו.

עומרי כספי

כספי פתח העונה החמישית שלו ב-NBA ולאחר שנתיים לא משכנעות בקליבלנד קאבלירס כספי לראשונה היה שחקן חופשי. הרבה חשבו שהוא בדרך לחזור לאירופה ושאף קבוצה לא תיקח אותו אבל אז הגיעו היוסטון רוקטס שהפתיעו ונתנו בשחקן הישראלי אמון כשלקחו אותו תחת חסותם. כספי השתלב בקבוצה במהירות והתחבר לכמה מהשחקנים הטובים בליגה כמו ג'יימס הארדן ודווייט האוורד. כספי הראה למאמן ולקהל שהוא לא הולך לאכזב, ולקח את ההזדמנות בשתי ידיים עם פתיחת עונה חלומית ואחוזים נהדרים בכל הטווחים. 

לרגע היה נראה שכספי באמת הופך לשחקן משפיע בקבוצת פלייאוף לגיטימית, אך אז הגיעה תקופה חלשה בכושר של הישראלי הוותיק ובנוסף הגיע שחקן חיזוק באותה העמדה של הישראלי שלמעשה נמחק גם הוא מהרוטציה.

מסקנות

עומרי הראה שיש לו הרבה מה להוכיח בליגה ומה שהוא צריך זה ביטחון מהמאמן ושיטת משחק שתיהיה בדיוק בשבילו. העונה שלו עדיין לא נגמרה ואנחנו מקווים ולראות אותו חוזר לרוטציה של יוסטון במאני טיים של העונה, הפלייאוף.

 

תגובות