מי הם השחקנים הגרועים ביותר באירופה?. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

מי הם השחקנים הגרועים ביותר באירופה?

הם משחקים במועדוני פאר, מגיעים לפסגות הכדורגל העולמי - אבל לא שווים את ליגת העל שלנו. 10 השחקנים הכי אוברייטד ביבשת, קבלו אותם

לאחר שהסתיים החלק הראשון של רבע גמר ליגת האלופות, אפשר להתרשם בעיקר מדבר אחד: בחלק גדול מהקבוצות משחקים שחקנים שלא מתאימים לרמה הזו. חלקם נמצאים שם בזכות הסוכן, חלק בזכות המאמן וחלק בגלל שיקול דעת מוטעה. חלק מהשחקנים ברשימה כאן, כלל לא הגיעו עד רבע גמר הצ׳מפיונס. זה קורה בכל עונה, בהרבה מאד קבוצות. שחקנים שרמתם לא עולה על רמת השחקנים בליגה שלנו, ובכל זאת נמצאים בקבוצות פאר. קבלו את עשרת הגרועים באירופה.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

10 - חאבייר מסצ׳ראנו, ברצלונה

לפני כמה שנים הגיעו שני שחקנים לוסטהאם יונייטד האנגלית. שניהם נחשבו כוכבים עולים ושניהם גם הגיעו רחוק. אך בעוד אחד מהם נודד בין מועדונים שונים, השני תפס מקום של קבע בהרכב הקבוצה המובילה באירופה בעשור האחרון. קוראים לו חאבייר מסצ׳ראנו. אבל בעוד בליברפול (אליה עבר מווסטהאם) שיחק כקשר אחורי, בברצלונה הוא מתופקד כבלם מכורח הנסיבות, והולך ומתדרדר עם כל יום שעובר. הקלאסיקו האחרון היווה דוגמה מצויינת לכך. רק יום ענק של מסי הסיט מעט את אור הזרקורים מהארגנטינאי השני.

9 - דייגו, אתלטיקו מדריד

עד לא מזמן הוא נחשב להבטחה, ואחרי עונות טובות בבונדסליגה עבר לאתלטיקו מדריד. שם החלה ירידה חדה ביכולתו והדרך חזרה לגרמניה הייתה קצרה מתמיד. העונה חזר הקשר המבוזבז לקבוצה השנייה של מדריד וחוץ מהשער נגד ברצלונה שלשום, אוהדי הקולצ׳ונרוס לא יזכרו ממנו שום דבר. 


צפו בשער של דייגו מול ברצלונה

8 - רפאל דה סילבה, מנצ׳סטר יונייטד

לפני כעשור היו במנצ'סטר יונייטד אחים, צמד שחקני הגנה נפלאים, העונים לשם גארי ופיל נוויל. לפני כמה שנים, אלכס פרגוסון מאמנה לשעבר של יונייטד החליט למצוא לעמדות אלה מחליפים לטווח ארוך והחתים צמד אחים אחר, התאומים לבית דה סילבה. אך בעוד פאביו המושאל נחשב לפחות מוצלח מבין השניים, דווקא רפאל דה סילבה עושה בושות במנצ׳סטר. הוא אחראי להדחת מנצ׳סטר ברבע גמר הצ׳מפיונס על ידי באיירן ב-2010 והוא אחראי על לא מעט שערים שיונייטד סופגת השנה. הגיע הזמן למצוא תחליף ראוי. האם פאביו פנוי? 

7 - פרננדו טורס, צ׳לסי 

לא ברור מה עובר על פרננדו טורס. עד שנת 2010 הוא נחשב לאחד מחמשת החלוצים הטובים בעולם והביא במו רגליו את היורו לנברחת ספרד ב/2008. כשהגיע לפני כמה שנים לליברפול, הפך במהרה לחלוץ הזר הטוב בפרמיירליג מאז ואן ניסטלרוי, אך מהרגע שעבר לצ׳לסי - הוא נראה יותר כמו שחקן שעלה מהנוער ומשחק רק כי אבא שלו מאמן את הקבוצה. למעשה, הוא יותר מזיק לצ׳לסי מאשר מועיל וכל זה בקושי בגיל 30. חבל.


צפו בפרננדו טורס בגמר היורו של נבחרת ספרד נגד גרמניה

6 - פייר אובמיאנג, בורוסיה דורטמונד 

החלוץ הצעיר הגיע לבורוסיה דורטמונד כהבטחה ורוב הזמן ממלא מקום כמחליפו של רוברט לבנדובסקי. למרות הדהירה של הצהובים שחורים בשנים האחרונות, פייר אובמיאנג הוא בעיקר ספק המנוחה של החלוץ הפולני ולא מותיר חותם של ממש. אז מה הוא עושה בדורטמונד? לא ברור.

5 - מאריו באלוטלי, מילאן

החלוץ האיטלקי שעורר בקריירה שלו לא מעט מהומות הספיק לשחק כבר באינטר, מנצ'סטר סיטי ועכשיו במילאן. למרות כל זה, הוא רושם יותר שערוריות מאשר שערים. מספיק להסתכל על מצבה של מילאן העונה בשביל להבין מה השפעתו של מריו על הקבוצה. אפסית. 

4 - פאביו קונטראו, ריאל מדריד

הגיע ב-2011 לשורות הבלאנקוס אחרי טיול כמעט אינסופי בין קבוצות בחצי האי האיברי. ועידין, מלבד שער בתוספת הזמן מול נבחרת ישראל - אף אחד, כולל אוהדי ריאל בעצמם, לא זוכר פעולה חיובית של הפורטוגלי. חתיכת הישג, לא?


מישהו זוכר פעולה אחרת שלו? צפו קונטראו כובש מול ישראל

3 - אלכסיס סאנצ'ס, ברצלונה

לפני כשנתיים הוא כבש שער ניצחון מול ריאל מדריד. אוהדי ברצלונה חשבו שהנה, הוא מתחיל להצדיק את הסכום ששולם עליו. אלא שאז הגיעו כמה חודשים ללא כיבוש וכיום הוא בעיקר דואג לשלומו של הספסל כשאפילו ברוטציה הוא הולך ומאבד את מקומו. 

2 - ג'רום בואטנג, באיירן מינכן

אלופת גרמניה באיירן מינכן כמעט לא סופגת העונה. כשהיא כבר כן סופגת, זה קורה באשמתו הישירה של הגנאי/גרמני. מול ארסנל בשמינית גמר הצ'מפיונס הוא הגדיל לעשות והורחק באדום, והשבוע מול יונייטד הוא כמעט העניק שער במתנה לקבוצה ממנצ'סטר. למזלו, וולבק נכשל במשימת הכיבוש.

1 - מרואן פלאייני, מנצ'סטר יונייטד 

אפרופו למפגש בין יונייטד לבאיירן מינכן השבוע, המשחק הזה היווה מיקרו קוסמוס לעונה של מרואן פלאיני. מיד כשהגיע לקבוצה הוא נפצע וכשחזר, קיבל את המקום בהרכב, למרות שלא עשה דבר בשביל לזכות בכך. השבוע הוא היה האשם הישיר בשער של בסטיאן שויינשטייגר ובכמעט כל המצבים שהגיעו מהאמצע. מילא שהוא לא בונה התקפות, אבל כקשר אחורי הוא גם לא מחפה על ההגנה. ככה נראה כשלון מוחלט. זוכה בצדק במקום הראשון בדירוג הזה. 

תגובות