מי הם הליגיונרים שעשו לנו את העונה?. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

מי הם הליגיונרים שעשו לנו את העונה?

ליגת העל שלנו כבר בשלבי הסיום האחרונים וכמו אצלנו בארץ גם השגרירים הישראליים באירופה מסכמים עונה חלקם מוצלחת יותר וחלקם פחות אז מי הם הליגיונרים שעשו לנו את העונה?

כ-34 שגרירים ישראליים משחקים כיום באירופה. חלקם בליגות גדולות יותר וחלקם בליגות גדולות פחות חלקם ותיקים יותר חלקם מנסים את מזלם באירופה בפעם הראשונה. אבל לא כולם מוצלחים, לא כולם הצליחו להגשים את החלום של כל כדורגלן, להצליח באירופה. בכתבה הבאה נעסוק דווקא בליגיונרים שיכולים לסכם את העונה האחרונה כטובה ומוצלחת עבורם.

 עוד במדור הספורט של פרוגי:

מואנס דאבור

מואנס דאבור, הליגיונר הצעיר ביותר וללא ספק המצטיין ביותר מבין כל השאר באירופה. דאבור בן ה/21 עבר לגראסהופרס מהליגה השוויצרית בחלון ההעברות של חודש ינואר האחרון אחרי ששיחק במכבי תל אביב אך לא היה בראש סדרי העדיפיות של פאולו סוזה מאמן הצהובים ופשוט חמק למכבי מבין הידיים. דאבור יכול להיות הישראלי שפתח את הקריירה האירופית שלו בצורה הטובה ביותר כשכבש בהופעת הבכורה שלו צמד שערים ובשבעת המשחקים הראשונים שלו במדי ה"חרגולים" כבש. לדאבור יש עוד שנים רבות באירופה ואנחנו מקווים שהוא ימשיך להצליח.

ביברס נאתכו

ביברס נאתכו, אחד הליגיונרים היותר ותיקים ומוצלחים שצמחו בישראל גם אחד מהשחקנים שעשו לנו את השנה. נאתכו שיחק ארבע שנים ברובין קאזאן הרוסית במהלכן היה מועמד לקבוצות הגדולות באירופה אך העדיף להשאר בקבוצתו. אחרי ארבע שנים ברוסיה הקרירה עם תום חוזהו של נאתכו בחודש ינואר החליט לחתום בקבוצת פאוק סלוניקי היוונית עד לתום העונה. נאתכו שהפך במהירות לשחקן הרכב קבוע בפאוק נבחר מספר פעמים לאיש המשחק בקבוצתו כעת אחרי חצי עונה מספקת בפאוק אנחנו מחכים לראות מה תהיה התחנה החדשה של הישראלי באירופה.

אבי ריקן

אז כן הליגה השוויצרית ידועה בשנים האחרונות כמקום מפלט לשחקנים ישראליים. ומלבד מואנס דאבור שהגיעה אליה בינואר אבי ריקן קשרה של בית"ר ירושלים לשעבר הגיע אליה בתחילת העונה כשחתם לשלוש שנים בקבוצת פ.צ ציריך. גם ריקן הפך לבאנקר בהרכב של קבוצתו את שער הבכורה שלו בציריך כבש ריקן במשחק מעניין במיוחד נגד פ.צ באזל של מוחמד סאלח (לפני שעבר לצ'לסי) כן אותו סאלח שלא הסכים לשחק בישראל הפסיד 2-1 לפ.צ ציריך של ריקן.

ליאור רפאלוב

שגריר ותיק נוסף שמסכם עונה טובה הוא ליאור רפאלוב. רפאלוב שסוגר עונה רביעית בקבוצתו קלאב ברוז' הבלגית יכול לומר שהעונה הנוכחית הייתה הטובה ביותר שלו. אחרי שלוש שנים בינוניות רפאלוב הצעיד בעונה האחרונה לא פעם ולא פעמיים את קלאב ברוז' לפסגת הליגה הבלגית וישב חזק מאד על הזנב של סטנדרד ליאז' ששולטת במקום הראשון. אמנם מאמן ברוז' לא נותן לרפאלוב לסיים משחקים גם אם הוא כובש בהם מבשל בהם ומפשל בהם. מהבחינה הזו רפאלוב יצטרך לחשוב טוב אם הוא מוכן להמשיך בתהילה נחמדה של 70+ דקות על המגרש או שירצה כבר לסיים משחקים מלאים כי כושר לקשר בן ה-27 לא חסר.

עידן ויצמן

הוא לא מהליגיונרים המוכרים ביותר, ולא שיחק בקבוצות הגדולות ביותר גם את הקריירה האירופית שלו הוא לא פתח בליגה מובילה באירופה. עידן ויצמן שהיה מהשחקנים המובילים בבני סכנין החליט לעזוב את הקבוצה מהמגזר בתחילת העונה וחתם בסימורק מהליגה באזרבייג'ן ובכך הפך לישראלי הראשון שמשחק בקבוצה אזרית. ויצמן משחק בעמדת הבלם בסימורק ובשונה מישראל ויצמן מצליח בצורה מסחררת עבורו בעונתו הראשונה באירופה. אנחנו מקווים שימשיך כך ונקווה לראותו בליגה בכירה יותר באירופה בעתיד.

קובי מויאל

ליגיונר נוסף שפתח את הקריירה האירופית שלו בליגה לא מובילה מאירופה הוא גם אקס בית"ר ירושלים קובי מויאל שחתם בשריף טיראספול ממולדובה. מויאל שהצטרף למועדון פאר בליגה המולדובנית הפך לחלק אינטגרלי במועדון שבדרך הבטוחה לזכות באליפות הליגה שנה שלישית ברציפות. מויאל גם נבחרת לקשר העונה של שריף טיראספול וצפוי לקחת דאבל יחד עם המועדון כבר בעונתו הראשונה. מויאל הספיק לשחק עם שריף גם בליגה האירופית ושיחק בשלב הבתים נגד טוטנהאם הוטספר האנגלית.

Well - סיכמנו את העונה של הליגיונרים שלנו באירופה, כמו בכל קיץ בחלון ההעברות הקרוב יצאו ליגיונרים חדשים לאירופה ולצערנו חלקם יחזרו אנחנו תמיד מקווים שהישראלים ייצגו אותו בכבוד באירופה.

תגובות