קרב ענקיות: ניצחון בלתי נשכח למכבי על הפועל. צילום: עוז מועלם

קרב ענקיות: ניצחון בלתי נשכח למכבי על הפועל

הפועל ירושלים ומכבי תל אביב נפגשו בפעם הרביעית העונה וכמו בפעמים הקודמות שוב ראינו הצגת כדורסל גדולה, שבסיומה ניצחה מכבי 83:79 במשחק בלתי נשכח במלחה

את המשחק שתי הקבוצות פתחו בדגש על הגנה ובדקות הראשונות לא הרבו לקלוע רק לאחר ארבע דקות דייויד בלו נתן למכבי תל אביב יתרון 5-4, הרבע הראשון המשיך להיות צמוד ואף קבוצה לא הצליחה לברוח אחת מהשנייה כשמצד אחד אלה הלפרין ודופרי ומנגד אינגלס ופניני. לאחר רבע ראשון שקול התוצאה הייתה 19-18.

 עוד במדור הספורט של פרוגי:

את הרבע השני גיא פניני פתח טוב עם שלשה וסל שנתנו לצהובים יתרון חמש נקודות אך מהר מאוד אליהו בדאנק ענק החזיר את המשחק לשוויון. הקבוצה של בלאט המשיכה להפגיז מחוץ לקשת ברבע השני והפעם אלו היו לנדסברג ורייס שדאגו לתת למכבי 42-33, מה שלחיץ את גרינברג שברח לפסק זמן. רייט ודופרי ניסו לצמק את ההפרש לקראת סיום המחצית אלא שמכבי סיימה את הרבע כמו שהתחילה אותו עם שלשה ענקית הפעם של בלו ולמחצית הצהובים ירדו ביתרון 50-38.

חניכיו של בלאט לא הורידו את הרגל מהגז גם עם תחילת המחצית השנייה והמשיכו להפגיז מחוץ לקשת בשלב מסויים ההפרש כבר צמח ל-16 נקודות ואליהו, הלפרין ודופרי ניסו שוב לצמצמם נזקים אך לא הצליחו להתקרב למכבי והיקמן עם שלשה בסיום נתן לקבוצה הצהובה יתרון 66-49 לאחר רבע שלישי בשליטה מוחלטת של מכבי. לרבע הרביעי בהפועל ירושלים עלו במטרה אחת לתת הכל וידעו שיש להם את הכלים לחזור למשחק, וכך באמת היה, הגנה חזקה של האדומים בנוסף לבלבול בהתקפה ואיבודי כדור בצד הצהוב נתנו להפועל חחזור למשחק בדיוק בזמן הנכון ושש דקות לסיום התוצאה הייתה 68-60.

בשש הדקות שנשארו שחקני הפועל היו פשוט בטירוף רייט עם פעולות מצוינות בהתקפה בנוסף לעזרה של אליהו ודופרי בהגנה נתנו לירושלמים לצמצם את הפער עד לשתי נקודות (79-77 40 שניות לסיום). דווקא כשהמומנטום איתם הירושלמים איבדו כדור ונתנו למכבי מנה ושתי זריקות עונשין, פניני דאג לעלות את היתרון לארבע נקודות, בשניות האחרונות שנשארו למשחק הפועל לא הצליחה לצמק את ההפרש, ומכבי יוצאים ממלחה עם ניצחון גדול 83-79 שמחזיר אותם שוב למקום הראשון בליגה.

 

 

תגובות