הלם: חאבייר זאנטי יפרוש בסוף העונה. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

הלם: חאבייר זאנטי יפרוש בסוף העונה

אחד השחקנים המבוגרים והמנוסים בעולם, חאבייר זאנטי, אחד הסמלים של אינטר, ששיחק מעל 850 פעמים עבור המועדון והבקיע בהם 21 שערים. כי יחליט לפרוש ממשחק פעיל זאנטי בסיום העונה ויתפקד מעתה כדירקטור במועדון.

מאז 1999, שימש חאבייר זאנטי כקפטן של אינטר, הוא שיחק כמגן ימני ואף תופקד כקשר אחורי לעיתים, והיה לשחקן מרכזי לאורך השנים בקבוצתו, וגם בנבחרת הלאומית שלו / נבחרת ארגנטינה. בנבחרת ארגנטינה הוא שיחק לראשונה ב-1994 ושיחק בכל הטורנירים הבינלאומיים למעט בגביע העולמי ב-2006 וב-2010, שאי זימונו לטורנירים האלה עורר ביקורת רבה בדרום אמריקה ובאירופה.

 עוד במדור הספורט של פרוגי:

זכייה בליגת האלופות ב/2010 היא אחת מ/16 תארים בהם זכה עם אינטר, שכוללים חמש זכיות בליגה האיטלקית. עם ארגנטינה הוא אמנם לא זכה בתואר משמעותי אך הגיע לגמר חמש פעמים: פעמיים בקופה אמריקה, פעמיים בגביע הקונפדרציות ומדליית כסף באולימפיאדת 1996. בסך הכל בנבחרת אגרטינה הוא הופיע 145 פעמים, והוא שיאן ההופעות עד כה. מאז שזאנטי הגיע לאינטר, לא עברה עונה אחת עד הנוכחית, בה הוא הופיע פחות מ/30 פעמים. שחקן יציב שלא מרבה להיפצע, ויש לו את היכולת לשחק בכל תפקיד שהמאמן ידרוש ממנו. הוא נבחרת לאחד ממאת השחקנים הגדולים בעולם שנכנסו לרשימת FIFA 100 של השחקן האגדי פלה.

מחוץ לחיי הכדורגל, כאב לשלושה ילדים, זאנטי ומשפחתו גרים בנוף המרהיב ליד אגם קומו באיטליה, ואף יש למשפחה מסעדה בבעלותה, "אל גאוצ'ו" שבמילאנו. זאנטי, קתולי אדוק, אף הצליח להשפיע על חברו הטוב ווסלי סניידר להמיר את דתו לדת הקתולית.

זאנטי, ה-

זאנטי ששיחק בעיקר בתפקידים הגנתיים, קיבל למרבה התדהמה רק כרטיס אדום אחד בקריירה, במשחק מול אודינזה בעונת 2011/12. מאסימו מוראטי שלאחרונה מונה לנשיא של כבוד באינטר, אמר שזאנטי הוא ההיסטוריה של אינטר, לא רק בגלל האיכות שלו אלא בגלל המקצועיות. "אם נשאל אותו מה קרה במשחק בין מילאן ליובנטוס לפני עשר שנים, הוא יגיד לא רק מה קרה בדיוק באותו משחק, אלא גם למה עלינו לשנוא את שתי הקבוצות הללו".


צפו בסרטון הפרידה של אוהדי אינטר מזאנטי

מוראטי עוד אמר עליו שהוא מקווה שהתפקיד של זאנטי יהיה תפקיד אקטיבי ולא יהיה רק נציג של המועדון, כי הוא אדם שיודע לנהל מצבים ולפתור בעיות. "הוא ניהל את חיי המשפחה שלו היטב, את ההשקעות שלו ואת חייו באינטר. ללא ספק הוא יהיה דירקטור מצוין". מוראטי אף רמז שזאנטי עשוי מחומר של מנהלים, ושהוא עשוי להיות בעתיד נשיא המועדון. בינתיים אנחנו נצפה במשחקים האחרונים שלו על הדשא, ונגיד לו תודה על שזכינו לראות אותו בקריירה נפלאה, קריירה של אגדה.

 

תגובות