אומץ סיכון ויצירתיות: האם כך מכבי תנצח את צסק"א?. צילום: צילום מסך מעמוד הפייסבוק של היורוליג

אומץ סיכון ויצירתיות: האם כך מכבי תנצח את צסק"א?

לאחר הניצחון בסדרה על ארמני מילאנו העיניים נשואות לפיינל פור - מטרה שכל קבוצת צמרת ביורוליג מכוונת אלייה בכל עונה. אז האם מכבי תוכל להעפיל לגמר ולעמוד משחק אחד מזכייה?

לאחר עונה מטורפת במהלכה כולם הספידו אותם, זלזלו בהם ומתחו עליהם ביקורת, במכבי תל אביב הוכיחו דבר אחד – אנחנו קבוצה עם אופי שתישאר כאן לעוד הרבה שנים. ביום שישי מצפה לחניכיו של דייויד בלאט משחק סופר קשה נגד צסק"א מוסקבה שמגיעה לאחר תבוסה גדולה בליגה. משחק מול צסק"א לאחר שהם מפסידים יהיה עוד יותר קשה מאחר והם יגיעו למשחק כמו חיה פצועה: השחקנים ירצו להוכיח למסינה ולכל אירופה שהם יכולים להתמודד על התואר והם יבואו חדורי מוטיבציה, עם מטרה ברורה – ניצחון.

 עוד במדור הספורט של פרוגי:

בצד הצהוב עסוקים בהכנות לקראת המשחק החשוב הזה לאחר עלייה לפיינל פור של ליגת ווינר סל. במכבי רוצים להגיע גם לגמר היורוליג, אז איך הם יעשו זאת?

דבר ראשון כמו שכבר אמרנו, צסק"א תגיע עם "רעל בעינים" ותנסה לצאת כמה שיותר להתקפות מתפרצות, אז המטרה הראשונה של מכבי היא צמצום איבודי הכדור. מספר איבודי הכדור זה נתון שמאוד מפריע למכבי בסטטיסטיקה שלה העונה, ואני מאוד מקווה שבלאט עבד על זה עם השחקנים לקראת הפיינל פור. גם נתוני הריבאונד ובמיוחד אלה של ריבאונד ההגנה, מצביעים על בעיה קשה שם. זו עבודה קבוצתית, ואם השחקנים יסגרו את הצבע ויבצעו את חסימת ה"בוקס אאוט" בצורה טובה, המצב של מכבי יהיה הרבה יותר טוב.

מכבי צריכה להיות יצירתית מאוד. המצב של צסק"א בצבע יותר טוב משל מכבי, ולכן אסור למכבי להיכנס ל"קרב חפירות" בצבע כי ככה היא תפסיד בצורה ודאית במשחק הזה. מכבי תהיה בנויה על קליעה מחצי מרחק, "באקדורים" וחדירות לסל. השחקנים שהגעתם בשיאם למשחק חשובה ביותר למכבי הם טייריס רייס, ריקי היקמן, גיא פניני ואלכס טיוס. במידה וארבעת השחקנים האלה יגיעו בשיאם למשחק, מכבי תוכל להקשות מאוד על הרוסים ואף לנצח.

רייס, יצטרך להיות בשיאו
רייס, יצטרך להיות בשיאו © עמוד הפייסבוק של היורוליג

הדבר אחרון תלוי בדייויד בלאט. המאמן הישראלי-אמריקאי יהיה חייב לבצע את החילופים שלו בזמן: צסק"א מוסקבה היא קבוצה שמכבי תצטרך לבצע נגדה עבירה או שניים, ולכן אסור להגיע למצב שלסופו למשל, תהיינה שלוש עבירות בתחילת הרבע השני. במידה ותגיע למצב כזה, יהיה למכבי קשה מאוד לנצח את צסק"א.

אז, איך יסתיים המשחק שכולנו מצפים לו? האם מכבי תצליח להפתיע את כולם ולנקום בצסק"א על התבוסה בתחילת העונה? נחכה ליום שישי.

 

תגובות