כוכב עולה: איטליה סומכת על צ'ירו אימובילה. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

כוכב עולה: איטליה סומכת על צ'ירו אימובילה

הוא הפציץ בטורינו, טייל קצת ביובה ונקנה על ידי דורטמונד לפני שמחירו זינק. אם עוד לא הכרתם את התקווה של ארץ המגף במונדיאל - צ'ירו אימובילה

לנבחרת איטליה יש במונדיאל 2014 את מריו באלוטלי כחלוץ מרכזי ב/11. אוקיי. אבל מה אחרי זה? אלסיו צ'רצ'י? קסאנו? שאר השמות הם יותר שחקני אגף וידוע שהאיטלקים אוהבים לשחק עם חלוצים מרכזיים. אינזאגי, ויירי וכו' הם רק חלק מהשמות שלבשו את החולצה מספר 9 של איטליה. במונדיאל הזה לפחות יש שם חדש שמגיע ממש מאחור, הוא השאיר את רוסי המצוין מפיורנטינה בבית וגם את לוקה טוני המתחדש. תכירו את צ'ירו אימובילה, מטורינו, מלך השערים של הסרייה א'.

 עוד במדור הספורט של פרוגי:

צ'ירו בן ה-24 נולד בדרום איטליה בחבל קמפניה. הוא החל לשחק בליגות האזוריות של המחוז בגיל צעיר. בעונת 2007 שיחק בקבוצות הנוער לגילאי 17 וכבש 30 שערים בעונה וצד את עיניו של צ'ירו פררה, עוזר מאמן נבחרת איטליה שהמליץ עליו לראשי יובנטוס. ראשי הגברת הזקנה השתכנעו מיד ורכשו אותו תמורת 80 אלף יורו. זה היה הצעד הראשון של אימובילה בדרך לקריירה מקצועית. אימובילה החל לשחק עם קבוצות המילואים של יובה, הפרימברה בקבוצה הצעירה הוא שיתף פעולה בחוד עם חלוץ אחר, איוב דאוד שמשחק כיום בהונגריה וביחד הוליכו את הבינקונרי לזכיה בטורנו די-ויאג'יו, הטורניר הארצי לצעירים באיטליה. צ'ירו כבש חמישה שערים בקמפיין כולל צמד בניצחון 1-4 על סמפדוריה בגמר.

בעקבות כך זכה להופעת בכורה בקבוצה הבוגרת חודש לאחר מכן כשהחליף את אלסנדרו דל פיירו האגדי. בעונה שאחר כך, למרות שזכה בטוניר נוסף עם הקבוצה הצעירה ואפילו הוסיף וכבש 10 שערים, שותף רק בשני משחקים של הקבוצה הבוגרת. זה היה הזמן שלו לעזוב. התחנה הראשונה בקבוצה בוגרת הייתה סיינה מהליגה השנייה באיטליה. זו הייתה תקופה שאימובילה בוודאי ירצה לשכוח. אחרי ארבע הופעות בלבד ושער אחד בודד בינואר 2011 הוא עבר לקבוצה נוספת מהליגה השנייה, גרוסטו. 

למרות שקיבל דקות רבות יותר, (18 הופעות 10 מתוכן בהרכב הפותח), הוא לא מצא את הרשת וחזר ליובנטוס בקיץ. באוגוסט 2011 צ'ירו הושאל שוב הפעם לפאסקרה שאותה אימן זדנק זמאן ושיתף פעולה עם מרקו וראטי, הוא סיים את העונה עם 28 שערים ב-36 משחקים שפתח בהרכב. אימובליה זכה גם בתואר מלך השערים של הליגה השנייה ונבחר ל-11 המצטיינים של העונה.

אימובילה במדי נבחרת איטליה, הדרך לשם הייתה קשה
אימובילה במדי נבחרת איטליה, הדרך לשם הייתה קשה © פייסבוק

עוד כשכיכב בפאסקרה קבוצות החלו לשים עין על הכישרון העולה וגנואה הייתה הראשונה להגיש הצעה ורכשה 50% מכרטיס השחקן שלו בינואר 2012. בסיום אותה עונה עבר אימובילה לגנואה והחל לשחק בסרייה א'. עונת 12/13 הייתה מוזרה, אימבוליה פתח מעולה את העונה עם 5 שערים עד נובמבר, אבל מאז כלום והוא סיים את החצי השני של העונה ללא שערים ב-33 הופעות בסך הכל, כשמתוכן 21 בהרכב הפותח. גנואה בקושי נשארה בליגה וסיימה במקום ה-17.

ביולי 2013, יובנטוס רכשה מגנואה את החלק שלה בחזרה (50%) ועוד באותו היום העבירה את השחקן לטורינו. שם צ'ירו כבש את שערו הראשון בקבוצה בסיבוב הראשון של הגביע האיטלקי מול פאסקרה, כמה אירוני. לאחר מכן הוא חיכה עד אוקטובר של אותה שנה בתיקו 2-2 של טורינו מול סמפדוריה כדי לכבוש את שערו הראשון בליגה, אבל אחרי שאימבוליה השתחרר אי אפשר היה לעצור אותו 12 שערים ב-15 משחקים. במרץ היה הוא עשה את השלושער הראשון שלו מול ליבורנו. מול רומא כבש שער מדהים, וכבש שערי ניצחון מול קטאניה וגנואה. למעשה, אם אימובילה לא היה מקבל כרטיס אדום נגד פארמה מה שלא איפשר לו לשחק במחזור האחרון מול פיורנטינה, הוא היה יכול לסיים את העונה עם יותר מ-22 שערים. בכל מקרה, הוא סיים את אותה העונה כמלך השערים של הסרייה א', מה שבין היתר סידר לו את המעבר לבורוסיה דורטמונד עוד לפני שהמונדיאל החל בסכום של 19.5 מיליון יורו.


צפו סרטון ביצועים של אימובילה מתקופת הפריצה בטורינו

יורגן קלופ שהביא את החלוץ לדורטמונד אמר:"הוא סוס עבודה אמיתי ששיחק בכל העמדות ההתקפיות ועדיין ממשיך לתפקד ברמה הכי גבוהה מבלי לאבד את יכולת הכיבוש שלו. הוא עדיין צריך להשתפר בהיבטים רבים של המשחק ואנחנו נעזור לו". אז כפי שכבר אפשר להבין, תקוות גדולות נבנו לחלוץ הצעיר.

אבל כמה הוא מדויק באמת? מאיפה השערים שלו מגיעים? בואו ננתח קצת. צ'ירו כבש 22 שערי ליגה בעונה שעברה (ועוד שער בודד בגביע). 20 שערים מתוך 22 הגיעו מתוך הרחבה, חלוץ רחבה טיפוסי כבר אמרנו. אבל לפי הנתונים של העונה שעברה הוא מדויק רק ב-48% מהבעיטות שלו לשער.

מדהים שהוא הצליח לכבוש כל כך הרבה, כי ביחס לשחקני התקפה מובילים אחרים בעולם האחוזים שלו (בעיטות לשער שפוגעות במסגרת) נמוכים. בסרייה א' לקרלוס טבס  יש 58%, ללבנדובסקי שהוא יחליף בדורטמונד יש 67% ואפילו לחברו להתקפה צ'רצ'י יש אחוז גבוה יותר 63%. למרות שכבש שערים רבים בעונה שעברה הוא יצטרך להיות מדוייק יותר. אבל למרות זאת המסירה שלו מדויקת יחסית (71%) והוא שחקן קבוצתי נפלא.

כרבע מהבעיטות של צ'ירו הן מחוץ או על סף הרחבה. הוא יורד מעט לאחור לקבל כדורים אך לא עושה מספיק לפי הנתונים, וחבל, מבחינה פיזית הוא לא גדול ממש. גובהו 1.78 עם 71 ק"ג שזה מבנה די סטנדרטי. הוא הצליח לכבוש העונה שלושה שערים בראש שהם כמעט 15% מהשערים שלו, זה עדיין מעט וגם שם יצטרך לעבוד יותר. אבל זה נובע בעיקר מכך שאם מסתכלים על התנועה שלו במהלך משחק, הוא פשוט זז ללא הרף. הוא לא נמצא אף פעם באותו מקום באותה שניה כך שיותר קל לפעמים להבקיע עם חלקים אחרים של הגוף ביחס לראש שמצריך יותר תכנון

כאמור, לצ'ירו יש עוד עבודה. גם מאמנו בנבחרת, פרנדלי, כבר הספיק להודות ש"אם הייתם שואלים אותו בתחילת העונה, לצ'ירו לא היה סיכוי להיות בסגל למונדיאל". אבל עכשיו, לאחר העונה הזו והשלושער שלו בנבחרת במשחקי ההכנה - אולי איטליה מצאה לה חלוץ גדול, קלאסי, מהיר ובעיקר חכם ויציב. ואיתו, לכו תדעו לאן היא תגיע בברזיל.

תגובות