זה הקיץ האחרון שלי איתכם: את מי לא נראה בעוד 4 שנים?. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

זה הקיץ האחרון שלי איתכם: את מי לא נראה בעוד 4 שנים?

עבור לא מעט כוכבים גדולים מונדיאל 2014 בברזיל יהיה האחרון בקריירה. האם הם יצליחו לתת פוש אחרון לעבר הגביע המוזהב?

מונדיאל 2014 בברזיל שיצא לדרך סחף מספר פרשיות שגזלו את תשומת הלב של הצופים. מה תעשה צרפת בלי ריברי? האם יש להולנד מה למכור ללא סטרוטמן? דייגו קוסטה יעשה את שלו? מגיפת הפציעות בקרב שחקני מפתח בנבחרות השונות מעסיקה את אוהדי הכדורגל בארץ ובעולם. עם ההתעסקות המוגברת בשחקנים שיפספסו את המונדיאל הנוכחי אור הזרקורים זז מעט מהשחקנים שכן ילבשו את מדי נבחרתם, וינסו להצעיד אותה לתהילה בקמפיין שכנראה יהיה האחרון שלהם. מדובר בשחקנים שעשו כבר הכל בקריירה שלהם, הרימו גביעי אירופה וזכו בשלל אליפויות בקבוצותיהם.

 עוד במדור הספורט של פרוגי:

ג'יאנלואיג'י בופון - איטליה

קפטן הנבחרת האיטלקית וקבוצת יובנטוס חגג בינואר האחרון את יום הולדתו ה-36, על אף שהצהיר לאחרונה שהוא מסוגל לשחק גם עד גיל ארבעים קשה להאמין שנראה אותו עוטה את סרט הקפטן גם ברוסיה 2018. ג'יג'י, שגדל בקבוצת הנוער של פארמה, הגיע ליובנטוס בשנת 2001. השוער השתלב בקבוצה במהרה וכבר בעונת 2003 הגיע עד לגמר ליגת האלופות בו הפסידה יובנטוס למילאן בקרב פנדלים. עם הביאנקונרי זכה בופון בחמש אליפויות ליגה (שתיים מהן בוטלו בצל פרשת הקלאצ'יופולי ב-2006) ואף שיחק עמה בליגה השניה.

סיכוי גבוה שזה המונדיאל האחרון שלו
סיכוי גבוה שזה המונדיאל האחרון שלו © פייסבוק

אנדראה פירלו - איטליה

שחקן נוסף של הנבחרת האיטלקית. למרות גילו המופלג עדיין לא אמר את המילה האחרונה. לפני כחודש רשם את האליפות השלישית ברציפות שלו עם יובנטוס והוא אחד השחקנים הכי חשובים במערך של קונטה ואף זכה בשחקן הטוב ביותר באיטליה בשנים 2012 ו-2013. אנדראה פירלו גדל ושיחק לראשונה בקבוצת ברשה, לאחר שלוש שנים בקבוצה הבוגרת נרכש על ידי אינטר אך לא הותיר חותם. לאחר שתי עונות השאלה פירלו עבר למילאן ועשה במדיה את הפריצה הגדולה שלו, ביחד עם הרוסונרי זכה בשני גביעי אלופות, שתי אליפויות וגביע אחד מקומי.

בקיץ 2011 עבר פירלו ליובנטוס, שנחשבת יריבה מושבעת של מילאן אך אוהדי הרוסונרי קיבלו את המעבר בצורה טובה יחסית. בנבחרת האיטלקית הוא נמצא משנת 2002 והספיק להניף אף הוא את הגביע העולמי בגרמניה. המונדיאל הקרוב יהיה המונדיאל הרביעי של הקשר בן ה-35 שיעשה הכל כדי לתת הצגה אחרונה במדי הסקוודרה אזורה, אל תתפלאו אם זה ייגמר עם עוד גביע.

יביא עוד גביע?
יביא עוד גביע? © פייסבוק

איקר קסיאס - ספרד

שוערה של ריאל מדריד הוא השחקן בעל מספר ההופעות הגבוה ביותר במדי הלה רוחה ובגיל 33 קרוב לוודאי שהמונדיאל הקרוב יהיה האחרון שלו. קסיאס החל את דרכו בריאל מדריד כשהיה בן 9 והפך להיות שוערה הראשון של הקבוצה כבר בגיל 18. מאז הפך קסיאס לחלק בלתי נפרד מהקבוצה, זכה איתה בחמש אליפויות, שני גביעים ושלוש פעמים בליגת האלופות, בנוסף זכה בתואר השוער הטוב ביותר חמש פעמים ברציפות.

קסיאס צורף לראשונה לנבחרת בשנת 2000 והפך לשוערה הראשון בגביע העולם ביפן ודרום קוריאה 2002. זכה עם הנבחרת בשני טורנירי יורו וגם בגביע העולם האחרון ובשלושת הטורנירים היה חלק מנבחרת הטורניר. לברזיל הוא מגיע לאחר זכייה בליגת האלופות עם ריאל מדריד וכשהוא שבע מתארים, למרות זאת הוא בוודאי ישמח להוסיף עוד אחד לאוסף.

את המשחק האחרון הוא ירצה לשכוח
את המשחק האחרון הוא ירצה לשכוח © פייסבוק

צ'אבי הרננדס - ספרד

אחד השחקנים המעוטרים ביותר בכדורגל העולמי מתקרב לסוף הקריירה. צ'אבי גדל במחלקת הנוער של ברצלונה ועלה לקבוצה הבוגרת בשנת 1998, ביחד איתה זכה צ'אבי בכל תואר אפשרי: בזירה המקומית זכה בשבע אליפויות, שני גביעים ושש סופר-קופה בליגת האלופות זכה לא פחות משלוש פעמים. מרכז הקישור של ברצלונה בעשור האחרון עמד בעיקר בזכותו והוא זכה לשחק עם שחקנים רבים מהרמות הגבוהות ביותר.

בנבחרת הספרדית הבוגרת הוא נמצא משנת 2000 ולרשותו 132 הופעות ו-13 שערים בהן הספיק לזכות בשתי אליפויות אירופה ובגביע העולם בדרום אפריקה 2010. מספר 8 של הספרדים מגיע לברזיל לאחר עונה לא פשוטה שעבר עם הבלאוגרנה שהסתיימה ללא תואר ייתכן שדווקא בעונה כזאת הוא יצליח להוציא גביע עולם שני ברציפות.

דויד וייה - ספרד

החלוץ הבכיר של הנבחרת בהתחשב ודייגו קוסטה לא יעשה את העבודה. דויד וייה מגיע לברזיל לאחר שזכה באליפות עם אתלטיקו מדריד ולאחר מעבר לליגה האמריקאית, ניתן להגיד כי הוא כבר מעבר לשיא ורוב הסיכויים שזה יהיה הטורניר האחרון שלו. נמצא בנבחרת פחות מעשור והשתתף בזכייתה ביורו 2008 ובמונדיאל 2010.

יהיה המונדיאל האחרון?
יהיה המונדיאל האחרון? © פייסבוק

סטיבן ג'רארד - אנגליה

סטיבן ג'רארד חגג 34 לפני שבועיים ולמרות שנמצא בכושר טוב, סביר להניח שבעוד שלוש שנים לכל היותר הוא יתלה את הנעליים. בכדי להביא קריירה מכובדת לסיומה לסטיבי ג'י יש שתי משימות: הראשית היא לזכות באליפות עם ליברפול, דבר שאותו כמעט ועשה בעונה החולפת, והמשנית היא להביא את הגביע העולמי ללונדון. אם תשאלו את אוהדי הכדורגל בממלכה רובם יסכימו שהאופציה הראשונה קרובה יותר. 

ג'רארד נמצא בליברפול מאז היה בן 7, לקבוצה הבוגרת הוא עלה בשנת 1998 והספיק לזכות איתה בשישה תארים מקומיים, גביע אופ"א אחד והעניק במו רגליו גם זכייה בליגת האלופות. בנבחרת הוא משחק מאז שנת 2000 והספיק לצבור 110 הופעות ולכבוש 21 שערים. את סרט הקפטן קיבל לאחר פציעתו של ריו פרדיננד לקראת הגביע העולמי ב-2010 והוא השחקן שאמור להוליך את האנגלים לקראת זכייה בגביע העולמי, ולהפתיע את כל ברזיל.

יפתיע את ברזיל?
יפתיע את ברזיל? © פייסבוק

פרנק למפארד - אנגליה

הקשר המחונן שיחגוג בעוד כשבוע את יום הולדתו ה-36, מתפאר בקריירה עמוסת תארים בהם זכה עם צ'לסי והיא כוללת שלוש אליפויות, ארבעה גביעים מקומיים וזכייה בליגת האלופות. נמצא בנבחרת מאז שנת 1999 ולא הצליח להגיע עמה להישגים בטורניר הקרוב יש לו את ההזדמנות לעשות זאת בפעם הראשונה והאחרונה.

יביא סוף סוף גביע עם אנגליה?
יביא סוף סוף גביע עם אנגליה? © פייסבוק

דייגו פורלאן - אוורגוואי

למי ששכח, פורלאן היה מהשחקנים המשמעותיים ביותר בטורניר שנערך לפני ארבע שנים וחלק את מלכות השערים ביחד עם עוד שלושה שחקנים. רשימת המועדונים בהם שיחק ארוכה אך הקבוצה בה פרץ לתודעה היא אתלטיקו מדריד איתה זה בליגה האירופית ב-2010. נמצא בנבחרת מאז שנת 2002 וזה יהיה הטורניר השלישי שלו בלבד. בברזיל ינסה לשחזר ואף לעבור את הישגי הטורניר הקודם.

אם כך הגביע העולמי ייצא לדרך בקרוב. למרות שישנו מספר גבוה של שחקנים אהודים שיראה את הטורניר מהבית לא כדאי להתעסק בהם. בחודש הקרוב תשכחו מקאקה, רונאנלדיניו, זלאטן ובייל ופשוט תתרכזו בשחקנים שירוצו, יילחמו וינסו להצעיד את נבחרתם שלהם להישגים בברזיל 2014. לכו תדעו, אולי זאת תהייה הפעם האחרונה שהם יעשו זאת.

 

 

תגובות