מה קורה לקראת סיבוב הבתים האחרון של המונדיאל?. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

מה קורה לקראת סיבוב הבתים האחרון של המונדיאל?

שש נבחרות הבטיחו את מקומן בשמינית גמר המונדיאל עוד לפני הסיבוב השלישי והאחרון של שלב הבתים, כשרק צירוף מקרים מיוחד ימנע משלוש נבחרות נוספות את ההעפלה. שמונה עשרה נבחרות אחרות תאבקנה על שבעת הכרטיסים הנותרים לשמינית הגמר, בסיבוב שיכול להיות מלא בהפתעות

אחרי שקולומביה, הולנד, צ'ילה, קוסטה ריקה, צרפת, אגרנטינה ובלגיה כבר הבטיחו את מקומן בשלב שמינית הגמר של מונדיאל 2014 נותר לו הסיבוב השלישי והאחרון של שלב הבתים כשבשביל הנבחרות הללו המשחקים בסיבוב השלישי יהיו רק לפרוטוקול בלבד. אמנם, יש מספר נבחרות שעדיין נלחמות על הכרטיס לשלב השמינית.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

בית א' (שני, 23:00) אפילו ברזיל לא הבטיחה את מקומה בשלב הבא. במקרה של הפסד לקמרון ותיקו בין מקסיקו לקרואטיה, ברזיל תרד למקום השלישי בגלל הפרש שערים נחות מזה של קרואטיה. זהו מצב קיצוני וכנראה שלא יקרה, אך הוא אינו התרחיש הכי קיצוני שנראה בכתבה הזו.

בית ב' (שני, 19:00) כבר סגור מבחינת העולות, אך בהולנד ובצ'ילה ירצו לפספס את ברזיל בשלב הבא. לאור מצב הנקודות בבית א' ולאור העובדה שמשחקי בית א' ישוחקו רק אחרי בית ב' משום מה, דבר שלואיס ואן חאל – מאמנה של הולנד התלונן עליו, כלל לא בטוח אם כדאי לנצח או להפסיד את המשחק הזה על מנת לא לפגוש את המאחרים בשמינית בגמר. ספרד תנסה לשמור על טיפת הכבוד שנותרה לה ולסיים את הטורניר עם ניצחון על אוסטרליה.

בית ג' (שלישי 23:00) קולומביה כבר עלתה, והכרטיס הנוסף מחכה לחוף השנהב, יפן ואפילו ליוון. חוף השנהב עם שלוש נקודות יכולה לעלות למקום הראשון אם קולומביה תפסיד ליפן בהפרש כולל של ארבעה שערים. יפן ויוון יכולות לעלות מהמקום השני בלבד מאחר ויש להן נקודה אחת כל אחת, כשקולומביה ראשונה עם שש. יפן תקווה שיוון תנצח את חוף השנהב או תעשה איתה תיקו, והיא עצמה תנצח את קולומביה בכל הפרש במקרה של ניצחון יווני, או בשני שערים במקרה של תיקו. יוון צריכה לנצח את חוף השנהב, כשיפן לא מנצחת את קולומביה – במקרה כזה יוון עולה שלב.

בית ד' (שלישי 19:00) בית המוות המפתיע, יפגיש את איטליה ואורגוואי למשחק על כל הקופה, כשאחת מהן תלך הביתה. תיקו יספיק לאיטליה משום שלה יש את הפרש השערים הטוב יותר, כששתי הנבחרות תרצנה לנצח ולקוות להפסד של קוסטה ריקה לאנגליה על מנת לתפוס גם את המקום הראשון. אחת מהן תלך הביתה לאחר המשחק יחד עם אנגליה המאוכזבת, והשניה תעפיל לשמינית הגמר יחד עם קוסטה ריקה המפתיעה.

בית ה' (רביעי 23:00) המקום הראשון ככל הנראה שייך לצרפת, אך באופן תיאורטי הטריקולור עשויים למצוא את עצמם בכלל מחוץ לטורניר. הפסד צרפתי לאקוודור בהפרש ארבע שערים יגרום לדרום-אמריקאיים להעפיל מהמקום הראשון (או הפרש שלוש שערים בתוצאה 5-2 ומעלה), כאשר ניצחון רב שערים שוויצרי על הונדורס יכול להדיח את הצרפתים מהטורניר. באופן מעשי, אקוודור תחזיק אצבעות להונדורס, כי להם בעצמם יהיה קשה להשיג תוצאה מול צרפת.

בית ו' (רביעי 19:00) בוסניה המאכזבת כבר ארזה את התיקים, ואיראן תנסה לחולל סנסציה ולהעפיל על חשבון ניגריה לשמינית הגמר. כדי שזה יקרה איראן תזדקק להפסד ניגרי לארגנטינה, ולנצח בעצמה את הבוסנים. ניגריה וארגנטינה בעצמן במאבק על המקום הראשון בבית והימנעות ממפגש כמעט ודאי עם צרפת בשלב הבא. ייתכן וניתקל בבעיה חדשה בתולדות הגביע העולמי: אם ניגריה מפסידה ואיראן מנצחת בתוצאה זהה בעלת הפרש שער אחד (1-0, 2-1, 3-2 וכו'), תהיינה שתי הנבחרות במצב זהה לחלוטין מבחינת הנקודות והשערים. במצב הייחודי הזה ההוראה ברורה לפי תקנון המונדיאל ויתכן ונראה את ההגרלה הראשונה אי פעם שתקבע מי תעלה לשמינית הגמר המונדיאל.

בית ז' (חמישי 19:00) יכול להיות מלא בהפתעות. אחת הפייבוריטיות לזכות בטורניר – גרמניה, תוכל למצוא את עצמה במטוס הביתה אם היא תפסיד לארה"ב וגאנה או פורטוגל ינצחו במשחק ביניהן בהפרש גבוה ויתפסו את המקום השני על חשבונה. למעשה גרמניה זקוקה רק לתיקו כדי להבטיח את המקום הראשון, וארה"ב תקווה שלא תהיה הכרעה במשחק השני במקרה שהיא תפסיד, מה גם שתיקו מול הגרמנים יבטיח לה את המקום השני בבית.

בית ח' (חמישי 23:00) יצפו בעניין רב במתרחש בבית ז', כאשר מי שתסיים במקום הראשון – וזו כנראה תהיה בלגיה, עשויה לפגוש את גרמניה או פורטוגל במידה ואחת מהן תסיים במקום השני בבית ז'. לדרום קוריאה יש סיכוי קלוש לעבור שלב, ורק אם היא תנצח את בלגיה בהפרש מסוים יחד עם תיקו בין אלג'יריה לבין רוסיה, או ניצחון קוריאני גדול יחד עם ניצחון רוסי בהפרש קטן יותר, יספיקו לה. רוסיה ואלג'יריה תיאבקנה במשחק על המקום השני ככל הנראה, כשתיקו יספיק לאלג'יראים בכדי לסיים מעל הרוסים.

 

 

תגיות
תגובות