טל בן חיים חתם בצ'רלטון: אוהדים ערבים זעמו. צילום: אורן אהרוני

טל בן חיים חתם בצ'רלטון: אוהדים ערבים זעמו

אמש (שישי) פורסמה הודעה בעמוד הפייסבוק של הקבוצה האנגלית צ'רלטון שהבלם הישראלי טל בן חיים חתם במועדון. ערבים אשר מתגוררים בעזה החלו לתקוף את השחקן בשל היותו יהודי, המועדון ביחד עם ישראלים נוספים הגנו עליו.

חלון ההעברות של קיץ 2014 נמצא כרגע בעיצומו ואיתו ההחתמות הגדולות של הקיץ. מספר שעות לאחר הפרסומים על חתימותיהם של אלכסיס סאנצ'ס בארסנל ושל לואיס סוארס בברצלונה החלו גם שחקנים ישראלים להיות פעילים בחלון ההעברות.

 עוד במדור הספורט של פרוגי:

אמש (שישי) בלם נבחרת ישראל, טל בן חיים, חתם בשורות צ'רלטון האנגלית שחקת בליגת המשנה באנגליה. והפכה לתחנה העשירית באי הבריטי של הבלם הוותיק. אך למרות כל השמחה הגדולה של הישראלים אשר תומכים בהחתמת הבלם, החליטו מספר אוהדי הקבוצה ערביים חלקם מתגוררים ברצועת עזה למחות נגד השחקן ולכתוב למועדון כמה שההחתמה שלהם היא ירודה. הערבים אשר מתגוררים בעזה החליטו לשפוט את השחקן על פי היותו יהודי ולא בעקבות כישרונו השחקן ועברו כשחקן מקצוען. במידה והייתם קוראים את התגובות בזמן לפני שנמחקו אתמול הייתם יכולים ולשים לב לאותו פורמט בכולם: "עזה זה אהבה, ישראל זה חרא, עזה לנצח!"

אך רגע לפני שהחליטו גושלים ישראלים להגיב לאותם ערבים ולפתוח ב"מלחמת טוקבקים" החליטו בהנהלת העמוד עצמו להתערב ולצאת להגנתו של השחקן. בעמוד המועדון מחקו את כל התגובות החמורות המלוות בגזענות ובאנטישמיות רבה והחליט לצאת בהודעה: "שימו לב. כל הערות אנטישמיות או גזעניות מכל סוג יימחקו ואותו כותב ייקבל באן מהעמוד!"

 לאחר מכן הגיע תורם של הישראלים שלמרות מחיקת התגובות לא יכולו לשמור על שתיקה. בין התגובות תוכלו למצוא ישראלים מגנים על השחקן תוך כדי הסבר על הפסקת הגזענות: "אתם יכולים לשפוט את טל רק בעקבות ההופעות שלו, לא בגלל שהוא יהודי וישראלי." בהמשך כתב אותו מטקבק ישראלי כי הוא נאלץ לעצור באמצע את הטוקבק בעקבות התראת צבע אדום "אף מדינה בעולם לא תסכים שיהיו טילים מעל לערים שלה, עזה משתמשים בתושבים שלה בתור מגנים."

כמובן שישנם ערבים נוספים אשר נקטו עמדה בהתחמת בן חיים אך לא בהיותו ערבי אלא בעקבות כושרו הנוכחי, גילו והופעותיו בקבוצות שונות ושפטו את שילוב הפעולה של השחקן הישראלי עם השחקן הערבי רזע: גולש ערבי כתב "מה הולך עם הגזענות הזאת?! אני לא שפטתי את בן חיים בעקבות אישיותו, אני אשמח לתת לו צ'אנס בקבוצה. אשמח לראות אותו משחק עם רזע."

ואיך כמובן איך אפשר בלי האוהדים האחרים מחו"ל, האמריקאים והבריטים? לפי התגובות שלהם נראה כי הם מסתכלים מהצד ונהנים. "מצחיק לראות איך העמוד הפך להיות פוליטי בגלל תמונה אחת" הגיב אחד האוהדים המשועשעים. לאחר תגובות רבות יש דבר אחד שניתן להסיק מההחתמה הזאת, הפוליטיקה תכנס לחיי הכדורגל בין אם נרצה או לא.

 

 

תגובות