מי מאיים לסגור את פייסבוק ויוטיוב?. צילום: פייסבוק

מי מאיים לסגור את פייסבוק ויוטיוב?

אתרי האינטרנט בארה"ב בדרך להשבתה? לאחר חשיפת פרוגי אודות סגירת אתרי ההורדות בישראל, בארה"ב עושים צעד דומה - ומתקדם אפילו יותר. חוק חדש מאיים על המשך פעילות האתרים הגדולים בעולם, בהם פייסבוק ויוטיוב

"SOPA", או אם תרצו "Stop Online Piracy Act"  "H.R.3261", הוא חוק חדש המנסים להעביר כעת באמריקה.

"SOPA" נועד למנוע פיראטיות ברשת האינטרנט, בדומה למה שחפשנו כאן לפני כחודש, על סגירת אתרי ההורדות בארץ, אבל האמריקאים לוקחים את זה צעד אחד קדימה.

החוק הוצע על ידי לאמר סמית' ועוד כ-12 תומכים באוקטובר האחרון.

אם החוק אכן יעבור, הוא צפוי לגרום לחסימה של אתרים רבים, כולל אתר הסרטונים הבינלאומי - יוטיוב, ואף הרשת החברתית הגדולה בעולם - פייסבוק.

בעקבות הצעתו של עוזי לנדאו: מעבירים את שאלטר החשמל לרבנות?

החוק אומר שכל אתר בו יש מדיה עם זכויות יוצרים מופרות, כמו ביוטיוב או שימוש במוזיקה של להקה ללא אישורה, אז האתר יכול להיחסם לכל ארה"ב. החוק הזה מגוחך, ואין לתת לו לעבור. כמובן שאם החוק יעבור, זה לא ישפיע רק על ארה"ב, זה ישפיע גם על ישראל, ארצנו הקטנטנה.

"WTF IS SOPA" - זה אולי יעשה לכם סדר בדברים.
 

כמו שנאמר בסרטון, התוכנה שבה ישתמשו ככול הנראה כדי לחסום את האתרים בארה"ב, היא אותה תכנה שבה משתמשים בארצות כמו סוריה, סין ואירן - ארצות שבהן אין זכויות. החוק ישלול את החופש שבאינטרנט.

החוק אומר שבאתרים כמו פייסבוק או יוטיוב יעלו מדיה כלשהי, העוברת על זכויות יוצרים, כל האתר צפוי להיחסם במקום המדינה עצמה, כמו שבד"כ קורה.

תגובות