סגירת מעגל: מלאלה יוספזאי סיימה את הלימודים בהצטיינות. Tumblr

סגירת מעגל: מלאלה יוספזאי סיימה את הלימודים בהצטיינות

כמעט שלוש שנים לאחר שנורתה על ידי הטליבאן משום שהעזה לעורר את המודעות להשכלת נשים בפרט וילדים בכלל ברחבי העולם, ושנה לאחר שזכתה בפרס נובל לשלום, הנערה הפקיסטנית מלאלה יוספאזי מסיימת את לימודי התיכון בבריטניה - בהצטיינות

סיפורה המרגש של מלאלה יוספאזי שהכה גלים ברחבי העולם מגיע לעוד נקודת ציון מרגשת. בת ה-18 התפרסמה לראשונה כשכתבה בלוג עבור רשת הבי-בי-סי הבריטית, המתאר את חייה תחת מסכת האיומים של שלטון הטאליבן בפקיסטן, ואת מבטה האישי כנערה שחווה את אי הצדק בהקניית השכלה ראויה לילדות. מאז הגיעה לתודעה רחבת היקף והעניקה ראיונות רבים לכלי תקשורת רבים ומגוונים בכל העולם.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

© Tumblr

הצעירה הפקיסטנית סיימה בהצטיינות את מבחני ה-GCSE, שהם מבחנים כוללניים לסיום התיכון בבריטניה. אביה בירך אותה בפוסט נרגש שהעלה לטוויטר: "אני ואשתי גאים במלאלה על קבלת שישה ציוני ״מצוין״ וארבעה ציוני ״טוב מאוד״". הוא חתם את הפוסט באמרה שחינוך מגיע לכל ילד, כהוקרה וכמחווה לפעילות הענפה של ילדתו בעניין.

באוקטובר 2012 ירה במלאלה רעול פנים, ככל הנראה מהטאליבן ומטווח אפס על שהעזה להמשיך וללכת לבית הספר, כשהייתה על רכב ההסעות בדרכה לבית הספר. יוספאזי טופלה בפקיסטן ולאחר מכן בעיר ברמינגהאם בבריטניה, בה היא ומשפחתה התאקלמו לאחר סיום הטיפולים. הקליע שפגע בראשה היה כה קרוב להיות קטלני, עד שהרופאים הגדירו את ההחלמה שלה כנס רפואי.

הפוסט המרגש.
הפוסט המרגש. © צילום מסך טוויטר

הפציעה לא עצרה את הפעילות של יוספאזי, שבחרה להמשיך וללחום את מאבקם של מאות אלפי הילדים ברחבי העולם שאינם זוכים לחינוך הולם באיזורים מוכי מלחמה. בהגיעה לגיל 17 כבר הספיקה להוציא שני ספרים פופולאריים, לייצג באופן בולט את האיסלאם המתון ולהעביר את ערכי השוויון ברחבי העולם, כשאף נפגשה בשנה שעברה עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

מלאלה זכתה בפרס נובל לשלום על מאבקה הציבורי בתחילת השנה שעברה, והיא הזוכה הצעירה ביותר בתולדות האירוע, וכן גם הפקיסטנית הראשונה שזוכה בפרס. בנאומה הבהירה שהפרס אינו הסוף, אלא רק עמדת זינוק להמשך הדרך והשינוי אותו היא שואפת לבצע. סיום מבחני התיכון הוא רק עוד אחת מאותן עמדות עליהם יוספאזי דיברה, ואין ספק שהמסע שלה עומד להמשיך ולהשפיע - ללא הפסקה.

© Tumblr

(מקור)

תגובות