גזענות כן בבית ספרנו? נער נעצר בגלל שהכין שעורי בית. צילום מסך מיוטיוב

גזענות כן בבית ספרנו? נער נעצר בגלל שהכין שעורי בית

אחמד מוחמד בן ה-14, נעצר לאחר שהביא לבית הספר את השעון שהכין בביתו. עד כמה הגזענות לוקחת חלק במעצר הזה ואיך מנהיגי העולם הגיבו לנושא?

אם יום אחד תחפשו תירוץ למה לא להכין שיעורי בית - הנה לכם סיפור גדול יותר מ"הכלב אכל לי את השיעורים". אחמד מוחמד הוא בסך הכל נער בן ה-14 המתגורר בעיירה בטקסס שבארצות הברית. כמו שלכל אחד מאיתנו יש תחביב מסוים, אחמד אוהב להכין ולהרכיב מכשירים טכנולוגיים. 

באחד משיעורי מכניקה, אחמד קיבל מטלה לבית ובחר להכין שעון מעורר. אחרי שעבד על הפרויקט הוא הביא אותו לבית הספר. הבעיה הייתה שבמקום ציון 100 - אחמד קיבל "טרמפ" לתחנת המשטרה. בבית הספר חשבו שהשעון שהכין הוא לא אחר מאשר פצצה. 

למזלו של אחמד אנחנו נמצאים בשנות ה-2000 ותוך רגע הסיפור כבר נחשף ברשתות החברתיות. מהר מאוד אלפי אנשים תמכו בו והעלו את תמונתו עם ההאשטאג "IstandwithAhmed#". תוך זמן קצר הגיעה גם תמיכה לא ממש צפויה ממנהיגי העולם. אפילו מארק צוקרברג ונשיא ארה"ב ברק אובמה העלו פוסטים.

הנשיא מביע תמיכה
הנשיא מביע תמיכה © צילום מסך מטוויטר

אך בניגוד אליהם, ראש העיר שבה גר אחמד, העלתה פוסט ובו היא כתבה כי לא ניתן להאשים את בית הספר בעניין זה וכי השעון יכול להוות איום שעלול לפגוע באנשים רבים. בסופו של דבר, אחרי שהובהרו העניינים, היא ציינה שהייתה שגם היא הייתה כועסת מאוד אם דבר כזה היה קורה לאחד מילדיה אך היא לא הביעה שום התנצלות לאחמד.

ומה לגבי השעון? מפקד תחנת המשטרה אמר שהשעון נבדק ונראה כי הוא הוכן לשימוש ביתי ואין בו חשש שיהווה בסיס לפצצה והוסיף להגיד ש:"במקרה זה, ברור שחלק ממוריו של אחמד נכשלו, אני חושב שיש כמה שאלות קשות ונוקבות שצריכות להישאל על המקרה הזה".

כשאחמד השתחרר מהמעצר הוא הודה לתומכיו הרבים במסיבת עיתונאים שנעשתה לכבודו וקרא לכולם ללכת בעקבות הכישרון שלהם ולא לפחד מהתוצאות או מאנשים שרוצים לשנות אותם.

תגובות