ארה"ב: נמצאה בדיקת דם לדיכאון אצל נוער. מערכת

ארה"ב: נמצאה בדיקת דם לדיכאון אצל נוער

לדברי חוקרים במדינת אלינוי שבארצות הברית, לאחרונה פותחה בדיקת דם שמאפשרת לבדוק האם בני הנוער נמצאים בדיכאון או לא. אז מה הסממנים שאומרים שאתם בדיכאון? הרשימה המלאה בתוך הכתבה

חוקרים מאוניברסיטת נורת'ווסטרן שבמדינת אלינוי שבארה"ב, פיתחו בדיקת דם שיכולה לזהות דיכאון אצל בני-נוער, כך נטען בכתבה שפורסמה במגזין "פסיכיאטריה מתורגמת".

מחברת המחקר, ד"ר אווה רדיי והצוות שלה, זיהו 28 סממנים ביולוגיים אפשריים לדיכאון. ד"ר רדיי חקרה דגימות דם מ-28 נערים ממוצא אתני שונה ומאזורים שונים בעיר שיקאגו, בגילאים 15 עד 19 כשמחצית הנערים סבלו מדיכאון בעבר.

ד"ר רדיי מצאה כי אחד עשר מהסממנים הביולוגיים הופיעו ברמות גבוהות או נמוכות בדגימות הדם של הנערים עם הדיכאון. מעבר לכך, 18 מהסממנים הביולוגיים נמצאו ככאלו שיכולים להעריך אם הנערים שסבלו מדיכאון סבלו גם מחרדה.

ד"ר רדיי בוחנת כעת את ממצאי המחקר עם קבוצה גדולה יותר ומגוונת יותר מבחינה אתנית וגיאוגרפית בכדי לאשר אותו ולהכריז סופית שנמצאה בדיקת הדם לדיכאון. לכם, גולשי "פרוגי", נביא לכם כמה מהסממנים המעידים על דיכאון, לפי המכון הלאומי לבריאות הנפש בשיקאגו. המכון הדגיש כי דיכאון יכול להתבטא בדרכים שונות אצל כל אדם ואדם.

והנה הסממנים והסיפטומיים:

-עצבות מתמשכת, חרדה, ותחושה של ריקנות
-הרגשה של ייאוש או פסימיות
-תחושות של אשמה, חוסר-ערך, או חוסר-אונים
-עצבנות, חוסר מנוחה
-חוסר עניין בפעילויות או תחביבים שפעם גרמו להנאה ולכיף
-עייפות ואנרגיה ירודה
-קושי בריכוז, זיכרון פרטים קטנים וקבלת החלטות
-אינסומניה (בעיית שינה), יקיצה מוקדמת בבוקר או לחילופין עודף-שינה
-אכילת יתר או לחילופין ירידה בתיאבון
-מחשבות על התאבדות (וגם כמובן ניסיונות התאבדות)
-כאבי ראש, התכווצויות או בעיות עיכול שלא עוברות גם עם טיפול

אם זיהיתם אצלכם 5 או יותר מהסימנים הנ"ל, אנחנו במערכת "פרוגי" מודאגים, וממליצים לכם בחום לפנות לטיפול פסיכולוגי. לאלו שחוששים, ניתן לחייג למוקד "ערן" בטלפון 1201.

תגובות