אלסקה: כדור הגיע מיפן בגלל הצונאמי. הצונאמי ביפן. צילום: google image

אלסקה: כדור הגיע מיפן בגלל הצונאמי

פשוט לא להאמין: כדור כדורגל של נער יפני בן 16 נסחף בצונאמי שארע לפני יותר משנה, עד לאי באלסקה. מי שמצא את הכדור הוא חוקר שחי על אי סמוך לאלסקה. הנער ששמע את הבשורה מאושר

הסיפור המוזר שמאחורי הכדור: לפני למעלה משנה ארע ביפן צונאמי אדיר בעקבות רעש אדמה של 8.9 בסולם ריכטר. הערים היפניות הוצפו, עשרות אלפי יפנים נהרגו ואזרחים רבים נותרו חסרי כל. אבל כדור כדורגל אחד דווקא כן נמצא, ובמקום בלתי צפוי: על חופי אי נידח באלסקה.

מי שמצא את הכדור הוא דיויד בקסטר, טכנאי בתחנת ממסר הפועלת על האי הנידח. בקסטר ראה שעל הכדור כתובות אותיות יפניות, וכיוון שלא ידע לתרגם את הכתוב, העביר את הכדור לידי אשתו שהצליחה לפרש את האותיות שהוטבעו על הכדור שנים קודם לכן, בטוש בלתי מחיק. היא הצליחה לקרוא שם של בית ספר, שאכן נמצא בטווח הצונאמי.

חפצים רבים מן הצונאמי נשטפו אל חופים שונים ברחבי העולם, אך הכדור הוא אחד מאותם חפצים שניתן להשיב אל בעליו. קשה מאד לשייך חפצים אחרים שנמצאים במקומות שונים בעולם לבעליהם, שכן על רוב הפריטים אין שם מזהה או כל דרך התקשרות אחרת. 

 
הכדור עם הטקסט שנכתב עליו ב-2005. צילום באדיבות: NOAA
הכדור עם הטקסט שנכתב עליו ב-2005. צילום באדיבות: NOAA
 

NOAA -הארגון שחוקר את מצב האוקיינוסים ומזג האוויר, פעל יחד עם מחלקת המדינה האמריקאית, עם שגרירות יפן ועם הקונסוליה היפנית בסיאטל על מנת לאתר את בעלי הכדור. במקביל, אשתו של בקסטר המשיכה את חיפושיה אחרי הבעלים.

בסופו של דבר, ביום ב' האחרון דווח כי בעליו המקוריים של הכדור, הנער מיסאקה מוראקאמי בן ה-16, אותר. מוראקאמי איבד בצונאמי האחרון את כל רכושו, וכאשרנודע לו שהכדור נמצא הוא היה אסיר תודה על כך שמצאו את החפץ בעל הערך הסנטימנטלי.

הנער סיפר כי הכדור היה מתנה שקיבל מחבריו לכיתה ג' בשנת 2005. הוא בדיוק עמד לעבור מבית הספר היסודי שבו למד לבית ספר חדש, ולכן ניתן למצוא על הכדור את הכתוב: "בהצלחה, מוראקאמי!" דיויד בקסטר ואשתו יומי מתכננים לנסוע בקרוב ליפן ולהעביר את הכדור לידיו של הנער.

תגובות