הפיצוי על העוף המורעל: 8 מיליון דולר מ-KFC. מערכת

הפיצוי על העוף המורעל: 8 מיליון דולר מ-KFC

אוסטרליה: ילדה בת 7 שהורעלה על ידי מנת טורטייה עם עוף לפני חמש שנים בסניף של KFC, שקעה בתרדמת והתעוררה ללא יכולת לדבר. כעת תפוצה בסכום של 8 מיליון דולרים אוסטרליים שהם 30 מיליון בשקלים

הארוחה שעלתה ביוקר, או ליתר דיוק, 8 מיליון דולר. אחרי כמעט 3 שנים של מאבק משפטי מטלטל, רשת המזון המהיר קאנטקי פרייד צ'יקן (KFC) נדרשה לשלם 8 מיליון דולר פיצויים לנערה האוסטרלית מוניקה סמאן, שסובלת מנזק מוחי קשה ומאובדן יכולת הדיבור, עקב מנה מקולקלת שאכלה באחד מסניפי הרשת בשנת 2005.

על הסמסונג גלקסי S3 החדש כבר שמעתם?

מוניקה, שהייתה בשנה זו בת 7, סעדה יחד עם משפחה באחד מסניפי הרשת באוסטרליה. היא הזמינה מנה של טורטייה עם עוף, אבל בפנים חיכה לה עוף מורעל. עקב המנה המקולקלת לקתה מוניקה בהרעלת סלמונלה חמורה, ואחיה לקה בקלקול קיבה חמור.

אחרי שחזרו הביתה מהארוחה, שני האחים חשו, ולאחר שהכאבים המשיכו והטיפול התרופתי לא עזר, ההורים לקחו את ילדיהם לבית חולים. אחיה השתחרר אחרי 3 ימים בשל קלקול הקיבה, אך מוניקה שקעה לתרדמת של חצי שנה, והשתחררה מבית החולים אחרי כשנה.

בשל הנזק המוחי הקשה שנגרם לה ממנת העוף המקולקל, מוניקה סובלת משיתוק בכל ארבעת גפיה, היא מרותקת לכיסא גלגלים, וכמו כן איבדה את היכולת לדבר. המשפחה תבעה את הרשת לשלם לה פיצויים בסך 10 מיליון דולר אוסטרליים (כ-30 מיליון שקל).

לאחר הליך משפטי ארוך שהתחיל בשנת 2009, קבע בשבוע שעבר בית המשפט האוסטרלי שעל רשת KFC לשלם למשפחתה של מוניקה פיצויים בסך 8 מיליון דולר. במהלך המשפט בדקו כמה רופאים את מוניקה, חקרו את ההרעלה החמורה שלקתה בה, ואישרו כי מקור ההרעלה הוא אכן במנת העוף המקולקל.

תגובות