התיכונים בקליפורניה: הכי בריאים לשמנים. מערכת

התיכונים בקליפורניה: הכי בריאים לשמנים

ההשמנה בקרב בני נוער ובעיקר בקרב תלמידי התיכונים, הצליחה להרתיח את הממשל בקליפורניה, שפסק כי בבתי הספר ימכרו לתלמידים אך ורק חטיפים שעומדים בתקנים מחמירים. התוצאה: פחות 160 קלוריות בכל יום לכל תלמיד

מחקר חדש שנערך בארצות הברית מצא כי תלמידי תיכון בקליפורניה אוכלים פחות קלוריות בבית הספר, מאשר תלמידי תיכון במדינות אחרות ברחבי ארצות הברית.

הסיבה לכך היא המגבלות הקשות שקבעה ממשלת קליפורניה על מגוון המאכלים שנמכרים במכונות החטיפים שפזורים בבתי הספר, וזאת במסגרת תהליך מדיני רחב של מלחמה בתופעת ההשמנה בקרב בני נוער.

המחקר אמנם לא הראה כי בני הנוער בהכרח מחליפים את המאכלים הלא בריאים במאכלים בריאים, אולם החוק בקליפורניה הוא "הצעד הנועז הראשון לשיפור תזונת הילדים", כך אמרה פטרישיה קראופורד, פרופסורית מאוניברסיטת קליפורניה.

"אנחנו בהחלט מרוצים מגודל השינויים, במיוחד בכמות הקלוריות והסוכר", אמר דניאל טייבר, מנהל המחקר ופרופסור באוניברסיטת אילינוי שבשיקגו. לפני מספר שנים, קליפורניה חייבה את בתי הספר שמציבים מכונות למכירת חטיפים, למכור רק מאכלים שעומדים במגבלות הכמות של הקלוריות והסוכר.

המגבלות אומרות שכל חטיף צריך להכיל פחות מ-250 קלוריות ליחידה, לא יותר מ-35 אחוזים של אנרגיה משומן, ושלא יותר מ-35 אחוזים ממשקלו של חטיף בודד יהיה מתוספות סוכרים.

כדי לקבוע איזו השפעה יש למגבלות האוכל שהטילה ממשלת קליפורניה על תזונת התלמידים, השוו  טייבר וחוקרים נוספים את כמות האוכל שאכלו ילדים מקליפורניה, לכמות האוכל שאכלו ילדים מכ-14 מדינות נוספות ברחבי ארה"ב.

לצורך המחקר, שנערך במחצית הראשונה של 2010 והתפרסם בארכיון של רפואת ילדים ורפואת נוער, לקחו החוקרים קבוצה של 100 ילדים שגרים בקליפורניה, לעומת קבוצה של כ-560 ילדים מ-14 מדינות אחרות. המחקר מצא כי ילדי קליפורניה אוכלים בממוצע כ-158 קלוריות פחות בכל יום, מאשר הילדים במדינות האחרות, בעיקר בגלל שצרכו פחות קלוריות במסגרת בית הספר.

לסיכום אמר טייבר: "הבדל של 158 קלוריות ליום יכול לשמש התחלה בדרך הארוכה למניעת השמנת יתר בקרב ילדים, במיוחד אם הם שומרים על רמה בריאה של פעילות גופנית".

תגובות