ארה"ב: 20% מבני הנוער מצטלמים בעירום. מערכת

ארה"ב: 20% מבני הנוער מצטלמים בעירום

מחקר חדש שפורסם מטעם חוקרים במדינת יוטה שבארצות הברית, מגלה כי 20% מבני הנוער במדינה, נוהגים לשלוח תמונות של עצמם בעירום דרך הטלפון הנייד. כמו כן גילה המחקר כי 40% זכו לקבל תמונה שכזו לטלפון

ההודעה הבאה שתקבלו יכולה להכיל: תמונת עירום של תלמידה מהשכבה שלכם. זוהי לא בדיחה עבור תלמידי מדינת יוטה שבארצות הברית. שם על פי מחקר שנערך לאחרונה, התגלה כי אחד מכל חמישה בני נוער, נוהג לשלוח ולקבל תמונות בעלות אופי מיני בוטה דרך הטלפון הנייד.

אנגליה: התלמידים מקבלים מהמורים קונדומים בחינם

במחקר שפורסם בכתב העת "ארכיון להתנהגות מינית", ונערך ע"י צוות חוקרים מאוניברסיטת יוטה השתתפו למעלה מ-600 בני נוער שלומדים בתיכון פרטי באזור דרום-מערב ארה"ב, על חוויות שליחת ההודעות הכתובות שלהם בטלפונים הסלולריים. נקודה מעניינת היא שאחוז לא מבוטל מבין הנשאלים היו תלמידי כתה ח', בני 14.

 קרוב ל-20% מהנשאלים הודו כי שלחו בעבר תמונות בעלות אופי מיני של עצמם למשתמשים  אחרים דרך הטלפון הנייד, כשכמות כפולה של בני נוער (כמעט 40% מהמשתתפים במחקר) סיפרו כי הם קיבלו תמונות כאלו.

יותר מ-25% מהנערים מקרב אלו שקיבלו את התמונות המיניות, הודו כי העבירו אותן הלאה. בנוסף, כשליש מהנערים ששלחו את התמונות המיניות של עצמם, הודו כי עשו זאת למרות שידעו מה הן הסכנות המשפטיות והאחרות שכרוכות בכך, אם יתפסו.

תלמיד בן 14. גם הוא נחשף לתמונות בעירום? צילום: gettyimages
תלמיד בן 14. גם הוא נחשף לתמונות בעירום? צילום: gettyimages

לדברי עורכי המחקר, הממצאים ממחישים את הצורך הדחוף בהגברת תוכניות להעלאת המודעות לשימוש בטוח בטלפונים הניידים, כמו גם הצורך במאמצים מוגברים ללמד את בני נוער בארה"ב על ההשלכות האפשריות של התנהגות זו.

כמו כן, המחקר חשף מציאות מדאיגה לפיה יותר משליש מן הנערים מתחת לגיל 18 הושפעו כתוצאה משליחת התמונות המיניות. המחקר גם ציין כי האנשים המופיעים בתמונות המיניות הבוטות שמועברות, עלולים לסבול מבעיות נפשיות קשות כתוצאה מכך.

המחקר מיוטה נערך חודש לאחר מחקר דומה שהתפרסם מטעם הרשויות באנגליה, אשר גילה כי בנות-נוער נמצאות תחת לחץ חברתי גובר לשלוח דרך הטלפונים הניידים או דרך האימייל, תמונות מיניות בוטות של עצמן.

תגובות