ארבע עונות: המדינות ההפוכות במזג אוויר. צילום: fotolia

ארבע עונות: המדינות ההפוכות במזג אוויר

בגן מלמדים אותנו שיש ארבע עונות ולהן חודשים מוגדרים, ספטמבר-נובמבר סתיו, דצמבר-פברואר חורף, מרץ-מאי אביב ויוני-אוגוסט קיץ. אך האם לימדו אותנו שיש מדינות שבהן מזג האוויר הפוך מבישראל? הכנו עבורכם את רשימת המדינות אליהן תוכלו לקפוץ אם יהיה לכם קר

בקצה השני של כדור הארץ, העונות הפוכות מאלה שאצלנו. למשל, כשאצלנו חורף ואנו עוטים מעילים, באוסטרליה קיץ ואנשים לובשים בגדים קצרים והולכים לים. וכשאצלנו קיץ, האוסטרלים לובשים מעיל ובגדי חורף. מדוע זה קורה? בזמן שהצד הצפוני של כדור הארץ פונה אל השמש ויש בו קיץ והימים ארוכים, הצד הדרומי רחוק ממנה ואנשים בו חווים את הקור ואת הימים הקצרים של החורף. וכשהצד הדרומי פונה אל השמש, צידו הצפוני של העולם רחוק ממנה, קר בו והוא שרוי כולו בחורף. החורף כבר בעיצומו אצלנו, מה שאומר שבמקביל קיץ במדינות מסוימות. לכן, אם קר לכם מידי, תמיד תוכלו לקפוץ למדינות הבאות

אוסטרליה 

גלישה, שמש, שתייה ומוסיקה נהדרת, מה עוד בן אדם יכול לבקש? אוסטרליה מציעה את כל הנפלאות האלו ועוד הרבה, עם שכונות שונות ותרבותיות לטיולים ואטרקציות ימיות מהנות.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by FlyWithMeTo (@flywith_me_to) on

ארגנטינה

בארגנטינה יש הרבה יותר יותר מאשר טנגו ובשר, תוכלו לחוות בה את התרבות המודרנית באמצעות גלריות אמנות ומועדוני לילה, ואת אחת הארוחות הטובות ביותר שתחוו במהלך חייכם.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by The Travelling Israeli (@thetravellingisraeli) on

יוהנסבורג, דרום אפריקה

אחת מהערים החמות ביותר של אפריקה בשנת 2018, תרתי משמע. יוהנסבורג היא מקום מדהים לצפות בקהל צעיר המתקדם בתעשיות שונות ומגניבות ביחד עם שאר רחבי העולם.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by סביב העולם - חברת תיירות (@sviv_haolam) on

מרלבורו, ניו זילנד

אם אתם אוהבים ספורט אקסטרים ואתגרים, יופי טבעי מדהים, ויין ברמה עולמית, ניו זילנד היא המקום בשבילכם. ובמיוחד העיר מרלבורו, אשר מפורסמת ביין הלבן המקורי שלה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Alon Gal (@alonlyn) on

אנטרקטיקה

ובכן, מבחינה טכנית זה קיץ באנטרקטיקה, למרות שיש שם שלג וקרחונים כל השנה. הדרך הטובה ביותר להגיע לשם? בשיט. אבל תיהיו זהירים, יש שם תושבים שאולי לא ישמחו לראותכם. דובי קוטב, מישהו?

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by גרינפיס ישראל Greenpeace IL (@greenpeaceil) on

 

תגובות