קבלו את החנוכיות הכי יפות בעולם. חנוכיה בכותל בירושלים. צילום: אורן רוזן, ויקיפדיה

קבלו את החנוכיות הכי יפות בעולם

לאחר הדלקת נר ראשון של חנוכה, נשלח כתב פרוגי לחפש ברחבי העולם את החנוכיות הכי היפות שיש. בין הארצות שכיכבו ברשימה: אנגליה, צרפת, אוסטריה, איטליה ומוסקבה. התוצאה לפניכם

רבים מהיהודים בארץ הדליקו אמש (א') את הנר הראשון בחנוכיה הביתית שלהם. עקב המאורע, החליט כתב החדשות יובל לב לאסוף את חמשת החנוכיות היפות בעולם, מכל רחבי הגלובוס.

אנגליה

גם בלונדון התקבצו חברי הקהילה היהודית לשירת מעוז צור משותפת בכיכר המרכזית שבעיר.
בכיכר מוצבים עוד שלושה פסלים קבועים בשלוש עמדות כשבעמדה הרביעית הפסלים משתנים ועתה הוא מארח גם את החנוכיה. 

צרפת

גם בבירת צרפת, הוחלפו הקוראסונים בסופגניות והבאגטים בלביבות. הצרפתים כיבדו את חג החנוכה בצורה הטובה ביותר והציבו חנוכיה. רבים מחברי הקהילה היהודית בצרפת התאספו כדי להדליק נר של חנוכה.

החנוכיה בצרפת. צילום: קהילת בית חב
החנוכיה שמוצבת בצרפת כדרך קבע, בצילום מחנוכה שעבר.
צילום מסך: אתר חבד און ליין.

מוסקבה

לצד עצי אשוח ואווירת חג המולד שבאוויר, לא שוכחים להדליק נרות חנוכה גם ברוסיה הקרה. בעיר קרמלין שבמוסקבה החלו ההמונים להגיע להדלקה המרכזית של הנר ראשון של החג. עם כיתוב גדול ברוסית "חנוכה" וחנוכיה ענקית הניצבת על במה, פצחו היהודים ברוסיה בריקודים ובשירי חנוכה ואף שיתפו את התמונה באתר כוחות הביטחון hnn.

החנוכיה עמדה בקור הרוסי.
החנוכיה עמדה בקור הרוסי.
צילום מסך: אתר hnn.co.il.

איטליה

המוני יהודים עם כיפה על ראשם מגיעים לחנוכיה המרכזית ברומא, להצבתה אחראים כמובן שליחי חב"ד כמו במקומות רבים בעולם. מי שכבר החליט לטוס לעיר האירופאית והיפה, שלא יישכח לעבור על יד החנוכיה וליהנות מיופיה. 

החנוכיה באיטליה.
החנוכיה באיטליה.
צילום מסך: אתר חב"ד און ליין.

אוסטריה

על אף שהקהילה היהודית באוסטריה קטנה מאוד, גם בבירתה של אוסטריה - וינה, תמצאו חנוכיה במרכז העיר; בעיר מתארגנת מדי שנה בהנהגת בית חב"ד המקומי עצרת הדלקה מרכזית. אנשים, נשים וטף פוקדים את המקום מדי שנה והילדים נהנים מטיפוס על החנוכיה.

דסק החדשות של פרוגי, מאחל חג חנוכה שמח ושליו לכל בתי ישראל.

תגובות