הכי עשיר בעולם: שווה 186 מיליארד דולר ולא מקבל משכורת. gettyimges.IL\ Loren Elliott

הכי עשיר בעולם: שווה 186 מיליארד דולר ולא מקבל משכורת

בתחילת החודש, הוכרז על אילון מאסק כאדם הכי עשיר בעולם ובכך גנב את התואר הנכסף ממנכ"ל אמאזון. מה הוביל אותו למעמד, מאיפה הוא התחיל ומה הוא מתכהן להמשך - הכירו את האיש ששווה 186 מיליארד דולר

בתחילת החודש עבר התואר "האיש העשיר בעולם" ממנכ"ל אמאזון, ג'ף בזוס, אל אילון מאסק. את התואר הנכסף מאסק הצליח "לגנוב" בזכות הונו שמוערך ב- 186 מיליארד דולר לעומת 182 מיליארד הדולרים שיש לבזוס. אז מי ששאל את עצמו אך הוא היגיע לכזה שווי? הינה הדרך המלאה: 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ההתחלה 

מאסק גדל במשפחה ממוצא אירופי בדרום אפריקהף בשנות האפרטהייד, וכבר מגיל צעיר הוא לימד את עצמו לתכנת כך שבגיל 12 מכר את משחק המחשב הראשון שלו תמורת 500 דולר – אקזיט לא רע לילד בין 12.

למרות הרצון של אבא שלו שילמד בקולג' מקומי, מאסק היה נחוש לעבור לאמריקה מתוך חשיבה ש"באמריקה אפשר לעשות דברים גדולים, יותר מכל מדינה אחרת בעולם", וכך בגיל 17 בלבד בניגוד לרצונו של אביו הוא עזב לקנדה כדרך ביניים לארצות הברית.

מנכ"ל אמאזון, כבר לא האיש העשיר בעולם
מנכ"ל אמאזון, כבר לא האיש העשיר בעולם © gettyimges.IL\Emma McIntyre

קריירה

בשנת 1995 כאשר הוא בן 24 ייסד עם אחיו קימבל מאסק את חברת "Zip2" שאפשרה לאנשים לחפש בעלי עסק על ידי מפה. לאחר ארבע שנים מכרו האחים את החברה תמורת 307 מיליון דולר. מתוך כל שווי העסקה, קיבל מאסק "בסך הכול" 22 מיליון דולר .

בשנת 1999 הקים מאסק את "X.com" או כמו שאתם וודאי מכירים אותה היום "PayPal".  את "PayPal"  מכר מאסק במכיר של מיליארד וחצי דולר ל-ebay. כאשר הוא החזיק בנתח של כ-11.7 אחוז מהחברה. 

הכסף שהשיג מאסק שימש אותו להקמת חברת החלל הפרטית "spaceX" בשנת 2002, שמתמחה בשיגור מטענים לחלל. החברה ביצעה שינוי גדול בתחום החלל כאשר המשגרים שלה יודעים לנחות בחזרה בצורה אנכית מה שגרם לה להוזיל את מחירי שיגור. אך מטרת הדגל של החברה היא שיגור בני אדם למאדים ולפי התחזיות היא מיועדת לבצע זאת בעוד פחות מחמש שנים.

בשנת 2003 הקים מאסק את חברת "טסלה" שמייצרת רכבים חשמלים ומספקת שלל פתרונות אחרים לאנרגיה ירוקה כמו רעפים סולריים שמסוגלים לספק את כל החשמל לבית. דרך אגב את רוב הונו הוא עשה מחברת "טסלה" והזינוק במיניותה הקפיצה את הונו מ-27 מיליארד דולר לשוויו העכשווי. 

© gettyimges.IL\ Pool

פרויקטים עתידים 

למרות שהוא כבר האיש העשיר בעולם שמנהל חברת חלל, מאסק לא  מפסיק ליזום אלא להפך, הונו רק גורם לו להמשיך להקים פרויקטים. למשל אחרי שעמד שעות בפקק בכניסה ללוס אנג'לס ב-2016 אילון הקים את "The Boring Company", חברה שכבר היום חופרת מנהרות תת קרקעיות שיאפשרו לרכבים לעלות על מסוע חשמלי שיאפשר להם להגיע תוך שעות ספורות ליעד שלהם ולעקוף את הפקק.

פרויקט נוסף שכבר יצא אל הפועל ועומד לשנות את חייכם הוא "StarLink" שבעזרת spaceX, תשגר 12 אלף לוויינים שיחוגו סביב כדור הארץ ויספקו אינטרנט בחינם. "StarLink" תהווה אלטרנטיבה מהירה יותר ב-30% מסיבים אופטיים שהיא הדרך המהירה ביותר כיום לספק אינטרנט. את הרווחים תעשה החברה מגביית כסף מחברות ולא מהצרכנים הפרטיים.

אין ספק שאילון מאסק הוא לא עוד אייל הון שהרוויח את כספו מתאגיד ענק כמו amazon או Microsoft  כמו המילארדרים שהכרנו, אלא משיפור חיינו לעולם חדשני יותר וירוק יותר, מה יש להגיד שימשיך לפתח מיזמים...

 

תגובות