במילון של אפל: הומוסקסואל שווה ערך לטיפש. צילום: צילום מסך, גוגל מפות

במילון של אפל: הומוסקסואל שווה ערך לטיפש

חיפשה מידע עבור עבודה בהיסטוריה וגילתה כי המונח "הומוסקסואל" נחשב כמילת גנאי במילון המובנה של מערכת ההפעלה של החברה. נציג מטעם החברה: "המילון מורכב מ-4 מקורות נפרדים ולכן נצטרך להבין איך להסיר את ההגדרה המדוברת"

לא צפוי. בקה גורמן בת ה-15 ממסצ'וסטס בארצות הברית שחיפשה במחשב המקינטוש שלה מידע לשיעור היסטוריה בנושא זכויות הומוסקסואלים, לא חשבה שהיא תצפה להגדרה מילונית שנויה במחלוקת על סף הפוגענית.

במהלך חיפושה במילון המובנה של מערכת ההפעלה המספק מידע מ-4 מקורות (בהם גם ויקיפדיה), גורמן חיפשה "גיי" (gay) והופתעה לגלות את ההגדרה שכללה מילים כמו "טיפש".

גורמן, שהוריה לסביות סיפרה כי "אני חושבת שהתגובה הראשונית שלי הייתה רק חוסר אמון. נגעלתי". כמובן שהיא לא עצרה כאן וכתבה גם למנכ"ל אפל, טים קוק שהוא בעצמו הומו מוצהר. "אני משערת שתם חברה בעד להט"בים ולעולם אחת ממטרותיכם לא הייתה פוגענית כמו ההגדרה הזאת" היא כתבה במכתב ששלחה, "אפילו עם ההוספה 'לא פורמלי', ההגדרה מוסיפה לדרך הפוגענית שבה אנשים משתמשים במילה 'גיי'".

ככל הנראה המכתב עשה את שלו, ושעה לאחר ששלחה אותו, יצר איתה קשר נציג החברה ואמר לה כי "המילון מורכב מ-4 מקורות נפרדים ולכן נצטרך להבין איך להסיר את ההגדרה המדוברת", למעשה, אמר לה גם בגילוי לב ש"אנחנו מופתעים גם בעצמנו"

ההגדרה במילון של אפל.
ההגדרה במילון של אפל.

תגובות