כוח נשי: המנהיגות המשפיעות בהיסטוריה. המנהיגות ששינו את ההיסטוריה. צילומים: Chris Collins ו-Armin Linnartz

כוח נשי: המנהיגות המשפיעות בהיסטוריה

Girl Power: כתבתנו בחרה את חמש הנשים המשפיעות בהיסטוריה. שרה נתניהו וגולדה מאיר לא נכנסו לרשימה שלנו, אסתר המלכה ומארי אנטואנט דווקא כן

מי מנהל את העולם? ברור שבנות. אנגלה מרקל, שנבחרת לפני שבע שנים בדיוק לתפקיד קנצלרית גרמניה, הראשונה בהיסטוריה מהמין הנשי, גרמה לנו להיזכר במנהיגות ששינו את ההיסטוריה. שלי יחימוביץ' וגולדה מאיר לא בפנים, אסתר המלכה והילרי קלינטון דווקא כן. 


ביונסה - "(Run the World (Girls"

מארי אנטואנט

מארי אנטואנט, היא זו שחתומה על האמרה המפורסמת "אם אין לחם, תאכלו עוגות". מלכת צרפת בעת המהפכה הצרפתית נולדה בשנת 1755, ואמה חיתנה אותה עם יורש העצר הצרפתי, לואי ה-16 כבר בגיל 15, כדי לשמור על הצרכים האסטרטגיים של הממלכה.

עוד כתבות במדור החדשות של פרוגי:
• הבגרויות בכיתה י' יבוטלו?
• הלימודים פוגעים בחיי הפנאי שלנו?
• "הראיתי לתלמידים פורנו בכיכובי"

מארי אנטואנט היא דמות שנויה במחלוקת. מצד אחד, מדובר באישה מדהימה ביופיה, רקדנית ומוזיקאית מוכשרת שנמצאת במעמד הכי גבוה של צרפת בימי הביניים. מצד שני, היא דמות שנואה על ידי העם וחצר האצולה. אין סוף שמועות היו עליה, גם בשל היותה במקור מאוסטריה - עם שהצרפתים לא אהבו במיוחד.

אנגלה מרקל

תאמינו או לא, אבל אנגלה מרקל הייתה בכלל ד"ר לכימיה קוונטית. מרקל התחילה את הקדנציה הראשונה שלה כקנצלרית גרמניה, בדיוק היום (ו') לפני שבע שנים. היא האישה הראשונה שמכהנת בתפקיד זה, וכמובן שהיא אחת הנשים המשפיעות בפוליטיקה העולמית. 

מרגרט תאצ'ר

בצירוף מקרים מפתיע, השבוע לפני 23 שנים היא התפטרה מתפקידה כראש ממשלת בריטניה. כינויה היה "אשת הברזל" ולא סתם - היא נהגה במדיניות חוץ קשוחה, במהלך כהונתה קידמה רפורמות בנושאים שונים ובעיקר בכלכלה.

רבים מייחסים לה את העלייה ברמת החיים הבריטית בשנות כהונתה ובשנים שלאחר מכן. כמו רוב הנשים המובילות, גם היא הייתה דמות שנויה במחלוקת. למרות שאנשים רבים אהו אותה בעקבות הרפורמות שהובילה, ואפילו נוצר סרט עליה, היו לה גם מתנגדים שטענו כי היא עקשנית וקשוחה מידי. 


הטריילר לסרט "אשת הברזל" 

אסתר המלכה

אנחנו אמנם לא בפורים, אבל אסתר המלכה היא ללא ספק אחת הדמויות החשובות בהיסטוריה של העם היהודי. אסתר גדלה אצל דודה מרדכי, וכשאחשוורוש המלך חיפש מלכה חדשה במקום ושתי, הוא בחר באסתר. המן הרשע רצה להשמיד את היהודים ואסתר נשלחה לגשת אל המלך ולהתחנן על הצלת היהודים. היא כמובן הצליחה לבטל את רוע הגזירה והשאר, היסטוריה. צריך לזכור, שאסתר היא בעצם האישה הראשונה בתנ"ך שמוצגת כמושיעה של העם - דבר חריג מאוד בעת העתיקה. היא כריזמטית, בעל כושר שכנוע וכמובן גם יפיפיה. 

הילרי קלינטון

אם שם המשפחה מצלצל לכם מוכר, זה כנראה משום שבעלה הוא נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון. אלא שהילרי היא אישה חזקה בפני עצמה, ואפילו התמודדה לנשיאות ארצות הברית מול ברק אובמה. בסופו של דבר היא הפסידה בקרב, אך קיבלה הצעה לתפקיד בכיר  - מזכירת המדינה, ונענתה בחיוב. אין ספק, מאחורי כל גבר חזק עומדת אישה חזקה לא פחות.

תגובות