פתרון לבעיית הבריונות: טיפולים קוסמטיים. אילוסטרציה. צילום: רות אליסון

פתרון לבעיית הבריונות: טיפולים קוסמטיים

לברוח מהמציאות הקשה? ארגון ללא מטרות רווח בניו יורק ממן טיפולים קוסמטיים לבני נוער שחוו בריונות בעקבות עיוותים שונים בפניהם. "ניסיתי לשכנע את עצמי שאני בסדר כמו שאני, אבל אני פשוט לא מאמינה בזה יותר"

ארגון ללא מטרות רווח בניו-יורק יממן טיפולים קוסמטיים לבני נוער שנמצאים במצב כלכלי נמוך יחסית ושסבלו מבריונות. אז איך זה עובד? פונים לארגון שאותו מנהל ד"ר תומאס רומו, והם ממנים את הטיפול, למרות שבדרך כלל ילדים אינם רשאים לעבור ניתוחים כאלו, אלא אם יש בעיה רפואית כלשהי. 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 
• אנחנו לא כאלו שיכורים. למה התדמית שלילית?
• תלמידים ירו במורה שלהם ללא סיבה
• מה חושבים בני הנוער בפתח תקווה על הרצח?

ד"ר רומו, מנהל הפרויקט אמר: "אתה לוקח ילד, ומשנה את איך שהם נראים. לכל מי שרואה אותם, הם נראים יותר טוב". עוד הוסיף ד"ר רומו כי "זה נותן כוח לילד הפגוע. אנחנו יכולים לרדוף את הבריון ולהעניש אותו, אבל אנחנו יכולים לנסות ולהעצים את הילדים שסבלו מהתופעה". 

אולם לא הכל זוהר, מומחים טוענים וסבורים כי יש לחנך נגד בריונות ולפעול באפס סובלנות נגד בריונות וגם לעודד קבלה של השונה והאחר, ולאו דווקא "לתקן" אותו. 

רנטה, נערה בת 15 מארצות הברית פנתה לארגון על מנת לתקן עיוות בפניה, לאחר שסבלה רבות מבריונות: "היו קוראים לי הילדה עם האף הגדול", אומרת רנטה ."זה פשוט ממש כואב, ולא יכולתי להתגבר על זה. ניסיתי לשכנע את עצמי שאני בסדר כמו שאני, אבל אני פשוט לא מאמינה בזה יותר". 

אמה של רנטה תומכת בהחלטה של בתה: "כמו שהורים מטפלים בילדיהם אצל הרופא בעזרת פלטה כדי להפוך את השיניים לישרות יותר כך גם הניתוחים הקוסמטיים. הם נשארים אותו דבר בצד הפנימי, אבל למרבה הצער, היום אנשים נשפטים על איך שהם נראים".

תגובות