אמסטרדם חוגגת יום הולדת למלך הולנד. צילום: שנהב דעבול

אמסטרדם חוגגת יום הולדת למלך הולנד

העיר שידועה כעיר החלונות האדומים והקופי שופס, חוגגת. הברים, הדוכנים והרחובות התמלאו באנשים בחולצות כתומות והעיר כולה הפכה לפסטיבל אחד גדול. אז מי בכל זאת לא הגיע?

אם חשבתם שמלכה יש רק באנגליה - יש לכם טעות. גם בהולנד יש בית מלוכה, רק שבראשו עומד מלך. עד לא מזמן הייתה מלכה, אך בשנה שעברה היא העבירה לבנה את הכתר. כמו באנגליה, גם בית המלוכה הזה סמלי בלבד. ביום שבת האחרון, הולנד כולה חגגה את יום הולדתו של המלך. החגיגות החלו כבר ביום שישי שלפניו, כאשר מיטב הברים וחנויות הקפה בעיר הבירה, אמסטרדם, נפתחו והציעו תפריטים מיוחדים לקהל הרב.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

כיכר הדאם המרכזית הפכה ליריד ענק, עם קרוסלה ענקית בגובה 60 מטרים, רכבת שדים, מתקנים נוספים ודוכנים עם תחרויות שונות נושאות פרסים. אל החגיגות ביריד הגיעו מקומיים, תושבים מערים אחרות וכמובן תיירים. הרחובות המרכזיים בעיר נסגרו לתנועה, ודוכני מכירות רבים הוקמו. בדוכנים אפשר לקנות את כל הדברים שיגרמו לך להיות הולנדי אמיתי: חולצה כתומה, כובע כתום, משקפיים כתומות, צעיף כתום וכמובן לצבוע את הפנים או הציפורניים בצבעי הדגל: כחול, לבן ואדום.

חוגגת באמסטרדם.
חוגגת באמסטרדם.
צילומים: שנהב דעבול

כל הרחובות התמלאו בבליינים, תיירים ואנשים מקומיים, שהמשותף לכולם הוא שכולם לובשים משהו כתום. ברחובות המלאים באנשים ודוכנים ניתן להסתובב במשך שעות, לרקוד עם העוברים והשבים ולהיכנס למסיבה טובה. למרות החגיגה הגדולה שהתקיימה כולה לכבוד המלך, לא אני, ולא שאר האנשים בעיר ראינו אותו. קצת מוזר בהתחשב בעובדה שכל החגיגות לכבודו. אבל כל עוד יש סיבה למסיבה, מה זה משנה למה חוגגים?

תגיות
תגובות