בדרכים: איך לנצל ביעילות את הנסיעות הארוכות. צילום: fotolia

בדרכים: איך לנצל ביעילות את הנסיעות הארוכות

חלק מחבילת השירות בצה"ל כוללת נסיעות בתחבורה הציבורית. בין אם זה ברכבת או באוטובוס, כנראה שאתם מעבירים מספר שעות ניכר מהיום בדרכים. איך מנצלים את זמן הנסיעות בדרך היעילה ביותר? האם ניתן לפתח כישרון חדש בנסיעה באוטובוס? בואו לגלות!

אם אתם חיילים שמשרתים בבסיס פתוח, כנראה שלא מעט משעות היום אתם מעבירים בנסיעות מהבית אל הבסיס ובחזרה. הפקקים והעומסים בכבישים לא עוזרים לנסיעה שגם ככה ארוכה, וככל הנראה תוך כמה ימים אתם כבר מיואשים מהנסיעות ובעיקר, משועממים. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן! רוצים לדעת איך לנצל את הנסיעות הארוכות ביעילות? מיד מגלים!

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

שיחות במסדר

אנחנו יודעים שזה ישמע לכם מוזר, אבל כשאתם נוסעים עם הרבה אנשים באוטובוס או ברכבת יש לכם הזדמנות להכיר הרבה אנשים! נסו לפתח שיחות, להגיד בוקר טוב ולשאול מה שלומם של האנשים שאתם נוסעים איתם. אולי תזכו לשמוע סיפורים מגניבים ובהחלט תאספו לכם מספר חוויות שתוכלו לספר עליהן אחר כך לחבריכם בבסיס.

© Shutterstock

אומן בהקשב

האווירה ברכבת, האנשים באוטובוס והנוף מהחלון יכולים לשמש כמקור השראה לאינסוף שירים, סיפורים וציורים. הכניסו מחברת וקלמר לתיק, התיישבו בנוח בכיסא והתחילו לכתוב או לצייר כל מה שעולה לכם בראש, תארו וציירו מה אתם רואים או איך אתם מרגישים. עד שתשתחררו, תוכלו לפרסם מספר ספרי שירה ואפילו רומן או לארגן תערוכה! רק אל תשכחו לתת לנו הקדשה, כן?

© fotolia

תולעת ספרים על מדים

בזמן הלימודים בתיכון אין הרבה זמן לקרוא ספרים. אך עכשיו, כשהמשפט "אני את הבגרויות שלי כבר עשיתי" תקף עליכם, יש לכם את ההזדמנות להתחיל לקרוא את כל הספרים שתמיד רציתם לקרוא אך לא הספקתם. עם כל הנסיעות הארוכות שיש לכם, תוכלו לסיים ספר בשבוע!

© gipghy

הרמטכ"ל, שלוש אותיות, שם פרטי

נכון, סיימתם את הלימודים, אך חשוב שתמשיכו לאמן את המוח! ואיזה יופי שיש לפניכם נסיעה ארוכה כדי לעשות זאת. קנו לעצמכם חוברות של סודוקו, תשבצים ותשחצים או אם יותר נוח לכם הורידו אפליקציה והתחילו לפתור. עד השחרור תהיו מומחים לתשבצים ואין הגדרה שלא תדעו! אנחנו מבטיחים לפנות אליכם בפעם הבאה שניתקע עם איזו הגדרה בתשבץ.

© fotolia

הצדיעו למצלמה

הנוף בנסיעות יכול להיראות משעמם כשרואים אותו כל יום פעמיים, אך מה אם תסתכלו עליו בזווית קצת שונה? פתחו את המצלמה בטלפון והתחילו לצלם את הנוף, את עצמכם ואם אתם נוסעים עם חברים, גם אותם! שמרו את התמונות והכינו לכם אלבום תמונות. ככל שיצטברו התמונות אתם תראו שכל יום הנוף נראה שונה, ואולי הוא כבר לא יראה לכם כל כך משעמם. והכי חשוב - תישאר לכם מזכרת נהדרת מהשירות הצבאי.

© shutterstock

רשימת השמעה צבאית

אל תחשבו ששכחנו מהמוזיקה ומהאזניות שיקרות לכולנו, את כל מה שהצענו תוכלו לעשות תוך כדי שאתם שומעים את המוזיקה האהובה עליכם (אבל רק עם אוזנייה אחת!). אנחנו יודעים שלפעמים שירים ששומעים יותר מדי פעמים מתחילים מעט להימאס, לכן הכינו לכם רשימת השמעה חדשה לכל שבוע או חודש. אם אתם קצת עצלנים (כמו רובנו) החליפו את רשימת ההשמעה כל פעם שאתם זוכרים את כל המילים של כל השירים בעל פה. רק שימו לב, שלפי חוקי צבא ההגנה לישראל, בתחבורה ציבורית עליכם להיות עם אוזניה אחת מחוץ לאוזן, כדי שתמיד תהיו קשובים לסביבה שלכם.

© fotolia

 

תגובות