מוכנים לשעת חירום: פיקוד העורף מסבירים איך להתכונן. צילום: GettyImages

מוכנים לשעת חירום: פיקוד העורף מסבירים איך להתכונן

בחודש האחרון, פיקוד העורף יצא במסע הסברה ארצי, במטרה להכין את הציבור לשעת חירום. הוא כולל תשדירים שמותאים לשפות והמגזרים שונים ואף משחק. ואנחנו קיבלנו, ממסבירת פיקוד העורף, סא"ל טלי ורסנו, חמישה טיפים שיעזרו לכם להיות הכי מוכנים שאפשר!

בחודש האחרון, יצא פיקוד העורף במסע ההסברה השנתי באמצעי התקשורת, במטרה לקדם את מוכנות הציבור לחירום. כאשר המסר המרכזי שלו הוא שכל אחד יכול להיערך לחירום, תוך ביצוע ארבעה צעדים פשוטים:
הכרת ההנחיות לשעת חירום, הכנת הציוד המתאים, קיום שיחה משפחתית ותרגול.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

זהו מסע ההסברה התשיעי שפיקוד העורף עורך, מתוך ההבנה כי ציבור אשר התכונן מראש, יתמודד בצורה טובה ואפקטיבית יותר עם מצבי החירום.

המסע מפורסם באמצעות תשדירי טלוויזיה, רדיו ארצי ומקומי ובאתרי אינטרנט. כל זאת כאשר התכנים במסע מותאמים לשפות ולמגזרים השונים. השנה אף נעשה שימוש במשחק אינטרנטי אשר יעזור להכין אתכם לשעת חירום! את המשחק ״גיבור העל של פיקוד העורף״ ניתן למצוא באתר פיקוד העורף.

© דובר צה"ל

״מסע ההסברה השנתי נועד לקדם ולשפר את רמת המוכנות למצבי חירום של כלל האוכלוסייה, והוא חלק מהפעילות השנתית להדרכה ותרגול של התלמידים שמתקיימת בביה"ס, וכן הדרכות במוסדות ובמפעלים״ אומרת רע״ן הסברה של פיקוד העורף, סא״ל שרית גרשקוביץ ״היערכות מוקדמת של האוכלוסייה, בהנחיית ובהכוונת הגורמים המקצועיים, הינה תנאי מפתח להתמודדות נכונה ומצילת חיים בשעת חירום".

© דובר צה"ל

הנה כמה טיפים שיעזור לכם להיות מוכנים לכל תרחיש:

  1. הכירו את המרחב המוגן שלכם. לכל אזרח יש אזור התגוננות וזמן הגעה למרחב המוגן, הנקבע על פי אזור מגוריו. אזורי ההתגוננות קרויים על שמות אזורים גאוגרפיים בארץ, בתוספת מספר. 
  2. בעת רעידת אדמה, זכרו- שטח פתוח הוא הכי בטוח. התרחקו ממבנים, מגשרים ומעמודי חשמל.
  3. למרות המיתוס הידוע, בעת רעידת אדמה, אין לעמוד מתחת למשקוף!
  4. הכינו ציוד לשעת חירום, אשר ישמש אתכם לכל אחד מהתרחישים העשויים לפקוד אותנו. הצטיידו ברדיו המופעל על ידי סוללות, סוללה חלופית לטלפון הנייד, תאורת חירום, בקבוקי מים, מזון באריזות סגורות, ערכת עזרה ראשונה ותרופות, מטף לכיבוי אש והעתקים של מסמכים חשובים.
  5. הכינו את משפחתכם! שוחחו עם בני המשפחה על היערכות נדרשת והתנהגות נכונה במצב חירום, הגדירו את חלוקת התפקידים בין בני המשפחה ותרגלו יחד הגעה למרחב המוגן.
תגובות