גיוס משפחתי: שלושת האחים שהתגייסו כחיילים בודדים . באדיבות דובר צה"ל

גיוס משפחתי: שלושת האחים שהתגייסו כחיילים בודדים

היום (יום ה') מתקיים יום הסידורים לחיילים בודדים, שעוזר להם לנהל את כל ההליכים הבירוקרטיים מול הגופים השונים. לכבוד יום זה, הכירו את שלושת האחים הכי מיוחדים בצה"ל, שהתגייסו אחד אחרי השני כחיילים בודדים לצה"ל

בשיתוף עם דובר צהל

היום (יום ה') מתקיים יום הסידורים לחיילים הבודדים בצה"ל. לכבוד יום זה הכירו את שלושת האחים אריק, נפתלי וג'ק ממשפחת דרגל. שלושת אלו הם לא סתם אחים רגילים, שלושתם התגייסו בזה אחר זה לצה"ל ומשרתים כיום כחיילים בודדים. מיוחדים, לא כך?

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

אריק, נפתלי וג'ק דרגל הם שלושה אחים ממשפחה קטנה, שהתגררו בניו יורק. ולמה אנחנו מספרים לכם עליהם? כי שלושתם לא סתם אחים. השלושה עלו בזה אחר זה לארץ, התגייסו לצה"ל וכיום משרתים כחיילים בודדים. משפחת דרגל התגוררה במונטריאול, ולפני תשע שנים עברה לניו יורק. בגיל 13, אריה (אריק) דרגל נסע לטיול בר מצווה בישראל. אמו הדסה מספרת לנו כי ״אני זוכרת אותו עומד מול הכותל באחד מימי הטיול עם דמעת בעיניים. הוא הסתובב ואמר לי 'אני שייך לפה'". הדסה התרגשה מההצהרה של אריק, אבל הייתה רחוקה מלדעת שבגיל 17 הוא יבוא אליה ויגיד "יאללה, אמא, צריך ליצור קשר עם הצבא לגבי הגיוס שלי".

© דובר צה"ל

אריק מספר לנו, ״עליתי עם גרעין צבר, דרך ״נפש בנפש״, הייתי ממש על הטיסה ה-50 שלהם לישראל, אמא שלי התרגשה מאוד". על התקופה הראשונה בצבא הוא מספר כי "אחרי הטירונות במחו״ה אלון, בההייתי מוקף בחיילים בודדים ועולים חדשים כמוני, הגעתי להכשרה שלי בהנדסה והבנתי שאני החייל הבודד היחיד. הרגשתי שאחרים לא בדיוק באים מהמקום שאני באתי ממנו, אבל כולם באו לקראתי והייתה סביבה חמה ותומכת. חבר'ה מהמחלקה לקחו אותי בסופי שבוע לישון אצלם והזמינו אותי לארוחות שישי. היה פשוט כיף״ . 

אחרי הגיוס והקליטה של אריק, הוא יצא לקצונה של חיל הלוגיסטיקה, "הייתי קצין הלוגיסטיקה הראשון של גדוד ברדלס", הוא מספר "אני זוכר את השיחה עם המש"קית חינוך בימים הראשונים של במחו"ה אלון, היא שאלה אותי אז מה אני רוצה לעשות בצבא ואמרתי לה שאני רוצה להיות קצין, היא צחקה. כשקיבלתי את הארון הראשון שלי, כבר צחקנו ביחד". כיום אריק משרת בדרגת סגן, הוא קצין האספקה של החטיבה המרחבית הדרומית בעזה.

אריק דרגל © דובר צה"ל

בקיץ 2014 נפתלי, אח של אריק, קיבל גם הוא את ההחלטה ועלה לישראל. ״חיפשתי משהו אחר ממה ששאר החברים שלי עשו״, הוא מסביר,״בגיל 16 ביקרתי בארץ וגם אני הבנתי שזה מקום בשבילי. ואם אתה גר פה אתה גם תשרת פה, אין שאלה". נפתלי עלה במהלך מבצע צוק איתן ונכנס להכשרה ללוחמה בהנדסה קרבית.

השלישי והצעיר בשרשרת הוא ג׳ק (אברהם), שהתגייס ביום ראשון לקורס מולדת במחו״ה אלון, המאפשר שילוב מיוחד בצבא, דרך טירונות המשלבת תכנים של אהבה והכרת הארץ. "אני חייל בודד אבל אני לא מרגיש כאן לבד בכלל", ג'ק מספר על חווייתו הקצרה בינתיים בצבא, "אני רוצה להתגייס כמו האחים שלי להנדסה קרבית או למשמר הגבול".

״אמנם שלושת הבנים שלי קיבלו החלטה דומה, אבל כל אחד מהם באמת עובר דרך משלו,״ מספרת הדסה אימם, ״הם נולדו בטווח של שנתיים וחצי בסך הכל אחד מהשני. הם היו ועדיין קרובים ומחוברים מאוד. אני מאמינה שצירוף המקרים הזה נולד משילוב של החיבור ביניהם אחד לשני, והחינוך שקיבלו ממני לאהבת הארץ. משם, הם באמת עשו את ההחלטות שלהם והפתיעו אותי בגדול. אני פשוט גאה בהם".

נפתלי דרגל © דובר צה"ל

היום (יום ה') מתקיים יום סידורים מרוכז של צה״ל לחיילים בודדים בבית החייל, בו נהנים החיילים מיחס אישי ויעיל מכל המוסדות השונים בהם הם צריכים להיעזר בתהליך הקליטה שלהם. החל מהנפקת מסמכים ממשרד הפנים, עד הוצאת רישיון תוך כמה שעות בלבד, וקבלת הטבות והנחות מעשרות ארגונים. החיילים הבודדים לא מפספסים את האירוע הזה, המתקיים בפעם החמישית.

יום הסידורים לחיילים הבודדים הינו יוזמה מיוחדת שנולדה בצבא יחד עם ארגון ״נפש בנפש״, מתוך צורך של החיילים הבודדים לסגור הליכים בירוקטיים שקשה לנהל ביום יום הצבאי. הפרויקט הפך עם השנים לאירוע בעל הווי מיוחד, שהחיילים הבודדים שמגיעים אליו נהנים מאוכל, משחקים והיכרות עם חיילים רבים נוספים.

© דובר צה"ל

מבין הפרצופים השונים באירוע, ניתן היה למצוא גם את רב״ט נפתלי דרגל, מגדוד ההנדסה הקרבית של חטיבת השריון 401. נפתלי הגיע ליום הסידורים בפעם השלישית, לא רק בשביל לסגור הליכים בירוקרטיים, אלא גם כדי לפגוש את החברים שלו בבית החייל. ״אני מגיע ופוגש אנשים שהכרתי בצבא, אנשים שעלו מחו"ל כמוני וזה כיף גדול, יש לנו אוכל, משחקים ואווירה מאוד טובה. הפרויקט הזה עוזר באופן מקיף ונותן תחושת שייכות לכל החיילים הבודדים, בעיקר למתגייסים הטריים ולמשתחררים". 

 

 

תגובות