סגירת מעגל: החייל שמשרת באותה החטיבה כמו דודו ז"ל. באדיבות דובר צה"ל

סגירת מעגל: החייל שמשרת באותה החטיבה כמו דודו ז"ל

כשיואל רוט התגייס, הוא לא ידע שישרת באותה הסיירת כמו דוד שלו, שלמה קרויזר ז''ל. רוט העריץ את דודו והוא שהשפיע על רצונו להיות לוחם. הוא מרגיש שהשיג סגירת מעגל מיוחדת

ביום הזיכרון מתאחד סמל ראשון יואל רוט עם דודו, שלמה קרויזר ז"ל, שהיה מפקד פלוגה בגדוד חרוב בחטיבת כפיר. כשרוט התגייס הוא לא ידע שישרת באותה החטיבה ואף באותו הגדוד בו שירת דודו ז"ל. רוט הושפע מסיפור חייו של דודו ז"ל, מרגיש גאווה לשרת באותה החטיבה והשיג סגירת מעגל מיוחדת.

קראו גם:

"בנובמבר 2015 התגייסתי לחטיבת כפיר לגדוד חרוב, ולאחר כשנה וחצי הוסבתי לסיירת חרוב. אני משרת כלוחם בתפקיד ''קשר סגן מפקד פלוגה", בפלוגת אשחר ביחידה. בתקופה הזו אנחנו תופסים קו מבצעי בגזרת עציון", מספר לנו סמל ראשון יואל רוט, "בנובמבר 2007, כשהייתי בן 11, שני דודי מצד אמא שלי, סרן שלמה וישי קרויזר ז''ל נהרגו בתאונת דרכים ליד מצפה יריחו. ישי היה בן 12 ושלמה היה בן 24. שלמה אז היה מפקד פלוגה בגדוד חרוב בחטיבת כפיר".

יואל רוט מימין
יואל רוט מימין © דובר צה"ל

איך להיות בן במשפחה שכולה השפיע עלייך?

"רק כשאתה חלק ממשפחה שכולה, אתה באמת חווה את יום הזיכרון ובאמת מבין מה זה להקריב למען בטחון המולדת".

אילו זיכרונות יש לך מדודך שלמה ז"ל?

"הוא זכור לי כדמות מוערצת וכלוחם ומפקד מצטיין ומוערך, שהקדיש את כל זמנו וכוחו למען בטחון המולדת. בחופשות מהצבא, שלמה היה מטייל בכל רחבי הארץ והכיר כל פינה בארצנו. אני מאמין שחלק גדול מההחלטה שלי להיות לוחם בצה''ל נבעה מאותה הערצה לשלמה".

רוט, משרת כיום באותה החטיבה ובאותה הסיירת כמו דודו ז"ל, הוא משתף אותנו: "כשהתגייסתי לחטיבת כפיר, לא ידעתי שאני אגיע לאותו מקום שבו שירת שלמה. שבועיים לאחר הגיוס, כשחילקו אותנו לגדודים קיבלתי את השיבוץ לחרוב. הרגשתי שסגרתי מעגל".

שלמה
שלמה קרויזר ז''ל © דובר צה"ל

איך המשפחה הגיבה לכך שאתה משרת באותו המקום?

"היא קיבלה את הבשורה בהתרגשות רבה. אני מרגיש גאווה גדולה לשרת באותה יחידה שבה שירת דודי ז''ל".

איך תעביר את יום הזיכרון ויום העצמאות שבא מיד אחריו?

"אני אעביר אותם בפעילות מבצעית ביחידה, ואגן בגאווה על בטחון המדינה ואזרחיה, כדי שיוכלו לציין ולחגוג את הימים האלו בשלווה ובבטחה!"



תגובות