נזכרת בנופלים: "אנחנו נלחמים בכאב שעוטף אותנו" . צילום: Uriel Sinai/gettyimages_IL

נזכרת בנופלים: "אנחנו נלחמים בכאב שעוטף אותנו"

ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, הנפתח היום (ג') בטקסים ובצפירה, מאחד את כל החברה הישראלית וגורם לכולנו להזדהות עם העצב והצער, שעוטף את המשפחות השכולות לאורך כל השנה. • טור אישי על יום הזיכרון מנקודת מבטה של נערה

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, מתכנס כל עם ישראל יחד ונזכר באחינו ובנינו, שחרפו נפשם למען הגנה על המדינה. בזכותם, אנו זוכים לשבת היום על האדמה הזו ולחיות את חיינו בשלווה. אנו מרשים לעצמנו לא פעם לקטר על הלימודים, על החברים, על כך שלא רכשו עבורנו סמארטפון חדש או על כך שלא קנינו את החולצה היפה שראינו בחנות, אבל לעיתים שוכחים לעצור ולחשוב על מה שחשוב באמת.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ביום הזיכרון כולנו נהפכים לרגישים במיוחד וכואבים על אלו שכבר אינם עמנו. ישנה רשימה ארוכה מדי של אנשים שיצאו להגן על המולדת ולא שבו הביתה. משנה לשנה, מתווספים עוד ועוד חיילים לרשימה הזו. המספרים רק הולכים וגדלים ואיתם גם העצב.

"כואבים על אלו שכבר אינם" © David Silverman/gettyimages_IL

בניגוד למלחמות ישראל שגורמות לנו לציין את יום הזיכרון, הלחימה בצער בעיניי זו המלחמה הקשה ביותר. אנו נמצאים במלחמה מתמדת שלא פוסקת לעולם. אנו נלחמים בכאב שעוטף אותנו ואת מדינת ישראל כולה. לצערי, סביר להניח שהוא ימשיך לעטוף אותנו עוד שנים ארוכות. נדיר למצוא אנשים שאינם מכירים אדם שנהרג במלחמה או בפיגוע. כמעט לכל אחד יש קרוב משפחה, חבר או שכן, שנהרג למען מדינת ישראל ועל כן כולנו שכולים.

זה לא טבעי שהורים צריכים לקבור את הילד שלהם. זה לא טבעי שילד בן 19 יישאר בגיל הזה לנצח. זה לא טבעי לגדול בבית ללא אבא וזה לא הגיוני לאבד אחות או חברה לנשק. כבר עשרות שנים שמבטיחים לנו "יונת שלום עם עלה של זית", אך כפי שהמצב נראה כעת - היא עוד רחוקה מאיתנו. 

למרות זאת, אני אופטימית לחלוטין. יש לנו את הכח לשנות! אנחנו פשוט לא מבינים את הכוח של היחיד, כי הכוח שלו הוא מינורי לעומת הכח של כולנו יחדיו. עוד מספר שנים, אנחנו נהיה המבוגרים. אנו נהיה אלו שמקבלים את ההחלטות ונצטרך לדאוג לכך שכולנו נהיה מאוגדים יחד, תוך שנצעד אל עבר המטרה - לעצור את הרשימה בדיוק כאן ולא להוסיף לה אנשים נוספים.

י
"יש לנו את הכח לשנות!" © Uriel Sinai/gettyimages_IL

עם ציון ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, חשוב לי לנצל את ההזדמנות, בכדי להזכיר לכם עד כמה אתם חשובים ליקיריכם. לאלו מכם הנמצאים לפני הגיוס לצה"ל, אני רוצה להזכיר לשמור על עצמכם. אתם המתנה הכי גדולה שהקרובים אליכם יכלו לקבל.

 

תגובות