גששי צה"ל: בואו להכיר את התפקיד הכי מגניב בצבא. צילום: באדיבות דובר צה"ל

גששי צה"ל: בואו להכיר את התפקיד הכי מגניב בצבא

בצה"ל יש הרבה תפקידים מעניינים ומיוחדים. תפקיד אחד שהוא מעניין במיוחד הוא תפקיד הגשש הצבאי. לא מבינים מה זה התפקיד הזה? לא מאמינים שהחיילים באמת חוקרים עקבות בשטח? בואו לקבל מענה על כל השאלות האלו!

בואו להכיר את אחד התפקידים היותר מעניינים בצה"ל והוא תפקיד הגשש. התפקיד דורש מהחיילים מיומנויות מיוחדות וברמה גבוהה. הם עוסקים הן בזיהוי עקבות בשטח והן בביצוע מרדפים בכל תנאי מזג האוויר. בואו להכיר את יחידת הגששים של צה"ל וגם להתנסות בזיהוי עקבות בעצמכם.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

יחידת הגששים של צה"ל מורכבת ממאות חיילים, רובם תופעו לגלות, בני העדה הבדואית. החיילים שמגיעים לתפקיד הגשש נזקקים למיומנויות כגון: ראייה, שמיעה, התמצאות, שדאות ועוד בשביל להתאים לתפקיד. כל אלו על מנת שיוכלו לאתר בצורה הטובה ביותר האם הייתה תנועה חשודה באזורי הגבולות או לא.

הגששים במסגרת הכשרתם לומדים להכיר את השטח, כיצד לזהות עקבות בשטח ולבצע מרדפים לאורך הגבולות בכל תנאי מזג האוויר, ביום ובלילה. ליחידת הגששים יש חשיבות בכל הנוגע למניעת חדירת מסתננים, מניעת הברחות ומניעת אירועים בטחוניים בקרבת הגבולות. הם לומדים כיצד לזהות האם מישהו חצה את הגדר, האם הוא צולע, אם הוא סוחב משקל כלשהו ולאיזה כיוון הוא הלך, הם יכולים להבחין האם מדובר במסתנן או מחבל או בכלל אדם מכוחותינו.

© דובר צה"ל

לדוגמה, יחידת הגששים של החטיבה המרחבית ״שגיא״ פועלת 24/7 על גדר הגבול בין ישראל למצרים. שטח החטיבה המרחבית מגיע כמעט ל- 180 קילומטר שברובו חול מדברי, כשבשעות מסוימות מגיעות רוחות שמטשטשות רמזים. לפעמים מרחק העקבות יכול להוביל לחיפוש של 30 או 40 קילומטר ברציפות! היחידה פועלת נמרצות להבחין בכל עקבה ועקבה ולכן החיילים נדרשים להיות בעלי חושים חדים ולפעול במקצועיות ובנחישות.

חושבים שיש לכם את הכישורים הנדרשים כדי להיות גששים בצה"ל? אספנו עבורכם מספר תמונות עם עקבות בשטח והמטרה שלכם היא לנסות לזהות מה רואים בתמונה. אל תשכחו לספר לנו איך הלך לכם!

 

 

 

 

הכתבה נכתבה בשיתוף עם דובר צה"ל

תגובות