דו-קיום צבאי: הכירו את הנוצרים שבוחרים להתנדב לצה"ל . צילום: באדיבות דובר צה"ל

דו-קיום צבאי: הכירו את הנוצרים שבוחרים להתנדב לצה"ל

לא התבלבלנו, בצה"ל אכן משרתים חיילים מהמגזר הנוצרי, אמנם הם מעטים אך הם מתגייסים נחושים להגיע לתפקידים משמעותיים ולתרום למדינה. ללא ספק דו-קיום צבאי מרגש!

הכירו את אחת מהאוכלוסיות היותר מיוחדות ומרתקות שמשרתות בצה"ל - המגזר הנוצרי דובר ערבית. לאורך השנים, אחוזי הגיוס של אוכלוסייה זו היו מאוד נמוכים, אך השנה התנדבו לא פחות מ24 נוצרים דוברי ערבית לשרת בצה"ל, כשמטרתם היא להגיע לתפקידים משמעותיים ולתרום למדינה.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

הגיוס המיוחד של החיילים מהמגזר הנוצרי מתחיל בבסיס מחו"ה אלון, בקורס "נחשון", של חיל החינוך והנוער. מטרתו העיקרית של הקורס היא לעזור לחיילים ללמוד את השפה העברית, כדי שיוכלו לעבור בהצלחה את שירותם הצבאי. הקורס המיוחד הזה, היווה עבורם מסגרת חינוכית אך גם משפחה.

© דובר צה"ל

רביע חזבון, הוא נוצרי דובר ערבית שבחר להתנדב לצה"ל ועבר את קורס "נחשון" במחו"ה אלון, "לאחר שסיימתי את הלימודים רציתי מאוד להתגייס לצבא. עשיתי צו ראשון וביקשתי אישור מקצין הביטחון. האישור לא הגיע, לכן כדי לא לבזבז זמן נרשמתי למכללה ללימודי חשמל בסכנין. אחרי חמישה חודשים בלימודים התקשר אליי מוניר, הנציג הנוצרי שמקשר אותנו לצבא, ואמר לי שהאישור הגיע ושהפרופיל שלי הוא 72".

ואז מה קורה? לימודים או צבא?

"העדפתי צבא. לכן עזבתי את הלימודים באמצע והתגייסתי".

© דובר צה"ל

באיזה תפקיד רצית לשרת עם הגיוס?

"לפני הגיוס רציתי מאוד לשרת בשח"ם (ל.כ - שירות חובה במשטרה) וחיכיתי לאישור של קצין הביטחון. במהלך הקורס במחו"ה אלון (ל.כ - קורס נחשון) שיניתי את דעתי והבנתי שאני רוצה להיות לוחם. המפקדת שלי בקורס בדקה עבורי לאן אני יכול להגיע עם פרופיל 72 ואמרה לי שאני יכול לשרת בהנדסה קרבית".

מה משך אותך להיות בסוף לוחם?

"הרצון לתת למדינה שלי ולהכיר אנשים חדשים. אני כבר הרבה זמן חולם להיות חלק מהצבא".

איך היה בקורס נחשון?

"שונה אוד מבית הספר. בכיתה שלי היו 40 תלמידים ובקורס היינו תשעה חיילים בצוות. המפקדות היו יותר טובות מהמורות שהיו לי בבית הספר. השתפרתי פה מאוד".

© דובר צה"ל

במהלך הקורס, מלבד שיעורי עברית שהתקדמו לפי דרגות קושי, החיילים עברו שיעורים בנושאי מורשת וחיבור למדינה, קליטה נכונה בצה"ל ונושאי העשרה נוספים הקשורים לזהותם הייחודית כחיילים מהמגזר הנוצרי דובר ערבית. 

אין ספק שקיומו של קורס זה מאפשר מפגש בין האוכלוסיות השונות בחברה הישראלית וכך גם מרגיש חזבון, שמשתף אותנו כי "אני נולדתי פה. כולנו נולדנו פה. אנחנו גדלים ביחד אז מה זה משנה יהודי או ערבי? יש לי אפילו חברים יהודים מפתח תקווה!".

 

הכתבה נכתבה בשיתוף עם מחותון - העיתון של בסיס מחוה אלון

 

 

תגובות