כנס דור העתיד: כל הצעירים שאוהבים לתרום במקום אחד. צילום: משתתפי הכנס

כנס דור העתיד: כל הצעירים שאוהבים לתרום במקום אחד

אתמול (יום ב') התקיים כנס באשדוד, אליו הגיעו נציגים משנות שירות ומכינות רבות. בכנס זכה דור ההמשך להיחשף לגופים השונים, לשמוע מה מצפה להם בכל אחד מהמקומות ולהירשם למה שמעניין אותם. במקום אף נכחו חיילים שסיימו שנת שירות והתגייסו כגרעין לחטיבת הנח"ל

על אירוע מיוחד שכזה כנראה עוד לא שמעתם. בכנס, השלישי במספרו, שהתקיים אתמול התכנסו במקום אחד צעירים רבים. חלקם, כבר בשנה הנוכחית תורמים מעצמם לחברה הישראלית דרך שנת שירות או מכינה והאחרים, מתעניינים לצאת לשנת שירות או מכינה לאחר שסיימו את לימודיהם. בכך ימשיכו את המפעל המופלא שהתרומם בארץ, ותורם רבות לחברה.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

אתמול (יום ב') נערך בפעם השלישית באשדוד כנס מיוחד, המתקיים רק פעם אחת בשנה. הכנס מאורגן על ידי האתר ועמוד הפייסבוק "שינשינים", בשיתוף פעולה עם עיריית אשדוד, המרכז לשירות משמעותי באשדוד ותיכון מקיף ח'. במסגרתו נאספו במקום אחד כ-200 נציגים מכ-30 שנות שירות, כמו כן הגיעו נציגים ממספר רב של מכינות. כאלף תלמידים, בעיקר מכיתה י"ב, הגיעו מכל רחבי הארץ, כדי לשמוע מהנציגים שחווים את שנות השירות והמכינות השנה בעצמם, על חוויותיהם ועל המסגרת אותה הם מייצגים. בנוסף, בכנס נכחו חיילים וחיילות שהתגייסו כגרעין לחטיבת הנח"ל (נוער חלוצי לוחם) לאחר שסיימו שנת שירות. הם סיפרו על שנת השירות שכבר סיימו, על הגיוס כגרעין לצה"ל ועל פרק המשימה שהם נמצאים בעיצומו. הדגש באירוע הוא שכל הגופים המגיעים אליו פתוחים עבור כל אחד ואחת שרוצים להצטרף. 

© משתתפי הכנס

"כדי ללמוד איך זה להיות עצמאית דרך זה שאני הולכת לקומונה וחיה עם הרבה אנשים, ואנחנו מנהלים כקבוצה את הבית לבד. בנוסף, חשוב לי לתרום למדינה שאני חיה בה ולחברה בכללי. לא משנה איפה הייתי נמצאת, הייתי רוצה לתרום ואם יש לי הזדמנות של שנה שבה אני יכולה לתרום מעצמי, ולקדם אוכלוסיות שחלשות, זה כל מה שאני רוצה. זו גם חוויה של פעם בחיים, את מתבגרת בשנה הזאת, עוברת קשיים וגם לומדת להתבגר ומתחברת להרבה אנשים חדשים" מספרת לנו עומר שדה מרמת גן, המעוניינת לצאת שנה הבאה לשנת שירות. אליה מצטרף דניאל צרפתי מגן יבנה, שנמצא השנה במכינת "חביבה רייק", "אני חושב שמוקדם מדי עבורי להתגייס עכשיו לצבא. אני רוצה לעשות תפקיד משמעותי בצבא, ואני לא חושב שאני מספיק בוגר כדי לעשות את זה, אני עדיין לא מוכן להחזיק נשק. בנוסף, השנה בין הלימודים לצבא, זו שנה שלא תחזור על עצמה, זו שנה מיוחדת עם אנשים איכותיים, שדרכה אני אגיע יותר מוכן לצבא".

© משתתפי הכנס

כמו כן, נערכה התכנסות בה יכלו המתעניינים לשאול שאלות לגבי המסגרות של שנות השירות והמכינות, ולקבל תשובות מפיהם של בני שירות ותלמידי מכינה. אורי מלמד, מנהל אתר "שנת שירות פתוחה לכולם" ומוביל עמוד הפייסבוק "שינשינים", שאירגן את הכנס מספר "הסיפור שלי עם שנות השירות התחיל בבית הספר בו אני מלמד של"ח. התלמידים שלי התעניינו בשנות שירות והם לא הצליחו למצוא מידע. אז הקמתי את האתר ובו ריכזתי את כל המידע על המקומות שפתוחים לכולם. שנתיים אחרי הקמת האתר החלטתי שאני רוצה לעשות כנס ארצי ועיריית אשדוד ביחד עם תיכון מקיף ח' בו אני מלמד, שיתפו איתי פעולה. זה מדהים לראות בני נוער שמגיעים מרחבי הארץ כי הם באמת רוצים לתרום את השנה הזאת". מלמד מוסיף "בזכות הכנס והאתר כ200-300 בני נוער יוצאים לשנת שירות ולמכינה". 

 

תגובות