מדרגים: כך תדעו למלא את שאלון ההעדפות. צילום מסך מיוטיוב

מדרגים: כך תדעו למלא את שאלון ההעדפות

אז סוף סוף סיימתם כמעט את כל המבחנים הקדם צבאיים, והנה קיבלתם את שאלון ההעדפות, בה יש את רשימת התפקידים המוצעים לכם. כל מה שנשאר לכם זה רק לדרג מאחת ועד חמש. אבל רגע, איך בכלל עושים את זה?

אז צו ראשון צ'ק, יום המא"ה לבנות צ'ק, מיונים נוספים צ'ק, ועכשיו קיבלתם את השאלון ההעדפות (המוכר גם כ'מנילה'), את שאלון ההעדפות. נשלחה אליכם הודעה שהגיע הזמן לדרג את התפקידים. אז אולי זה רגע מלחיץ קצת כי כל הנתונים שאספו עליכם עד עכשיו, מתאספים לרשימת תפקידים. אך אל דאגה, הנה כל מה שצריך לדעת על השאלון.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

מאיפה מתחילים?

מדובר ברשימת תפקידים שאתם מקבלים אחרי שסיימתם את המיוניים העיקריים בצבא. קודם כל, לפני שאתם מתחילים למלא את השאלון כדאי שתבדקו כל מה שאפשר על התפקידים שקיבלתם ותדעו מה הנתונים הנדרשים, מה עושים בתפקיד ואם הוא כולל מבחנים נוספים. זה חשוב מאוד לקראת מילוי המנילה, למרות שאפשר לשנות אותה כמה פעמים עד תאריך מסוים, כדאי לבדוק ולדעת לפני. בדיקת תפקידים יכולה לתת לכם תמונה ברורה יותר לגבי כל תפקיד ולעזור לכם להבין אם הוא מתאים לכם או לא.

© צילום מסך מיוטיוב

מה נמצא בתוך השאלון?

נמשיך בזה שבעת המילוי יהיה כתוב לכם מתחת לכל תפקיד, אם הוא דורש מבחנים נוספים כלומר, תפקיד איתור, או תפקיד שלא דורש זאת הנקרא תפקיד קביעה. צריך לדרג לפחות לפחות שלושה תפקידי קביעה מעל הדירוג שתיים. בכל העולמות שתבחרו, תקבלו כמה תפקידים אותם אתם יכולים לבחור ולדרג לפי רצונכם. לאחר מכן, תצטרכו לדרג כל תפקיד שבחרתם מאחד עד חמש. חשוב שלא תדרגו את כל התפקידים בדירוג הנמוך ביותר, ורק תפקיד אחד שאתם רוצים בדירוג הגבוה ביותר רק כדי לקבל אותו, כי יכול להיות שלא תשובצו לתפקיד זה והאפשרויות יצטמצמו לכם בגלל הדירוג הנמוך שסימנתם.

© צילום מסך מיוטיוב

איך לדרג באופן הטוב ביותר?

נסו לחשוב איזה תפקיד באמת הכי מתאים לכם ומעניין אתכם. אם קיבלתם תפקידים שאתם חושבים שלא מתאימים לכם, תדרגו אותם בכל מקרה, אך לא בדירוג מאוד נמוך. נסו למצוא לפחות כמה תפקידים שאתם חושבים שתצליחו למצוא בהם עניין. שימו לב לתאריך סגירת שאלון העדפות ודרגו את השאלון, עדיף למלא אותו מלא למלא כלל. אם לא קיבלתם תפקיד שרציתם תוכלו לבקש בקשה מיוחדת דרך אתר "מתגייסים". והדבר החשוב ביותר, זכרו לשמור על ראש פתוח.  

 

תגובות