מתמיינים: כל מה שצריך לדעת על המיונים והעתודה. באדיבות דובר צה"ל

מתמיינים: כל מה שצריך לדעת על המיונים והעתודה

הגיעה התקופה הזאת בשנה לפני הגיוס, שכולנו מתחילים להתלבט לאיזה תפקיד אנחנו רוצים להגיע בשירות הצבאי, האם בכלל אנחנו רוצים ללכת לעתודה והמרוץ בין מיון למיון הופך לשגרה. בואו לעשות סדר בראש ומעט להירגע עם כל המידע שצריך לדעת על המיונים השונים והעתודה

אחרי שסיימתם את הצו הראשון, הבנות עברו את יום המא"ה ומילאתם את שאלון ההעדפות, הגיע הזמן להתחיל להתמיין לתפקידים השונים בצבא או לבחור ללכת למסלול העתודה האקדמאית. לפעמים מה שחסר כדי להחליט הוא מידע. בשביל זה, ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב על המיונים השונים והעתודה האקדמאית. שתהיה בחירה קלה ובהצלחה!

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

עתודה

העתודה האקדמאית היא מסלול בצבא המאפשר לכם ללמוד לימודים אקדמאיים שהצבא ממן. אורך הלימודים משתנה בין מקצוע למקצוע – לימודי רפואה נמשכים שבע שנים, לימודי הנדסה נמשכים ארבע שנים ולימודי מדעים מדויקים ויתר מגמות הלימוד שלוש שנים. בזמן הלימודים אתם מנהלים חיים רגילים כמו כל סטודנט. לאחר תום הלימודים, תתגייסו לצבא, צה"ל מחויב לשבץ אתכם במקצוע שלמדתם. משך השירות הוא 32 חודשי חובה ושלוש שנים של קבע לבנים ובנות. אם יש מקצוע שאתם כבר יודעים שמעניין אתכם וניתן ללמוד אותו דרך העתודה, כדאי לכם לשקול את האופציה ללמוד אותו במסגרת הצבא.

© דובר צה"ל

אז מה צריך?

קודם כל, לדעת מה אתם רוצים לעשות ואיזה מקצוע מעניין אתכם. השלב הראשון, הוא לעבור את הצו הראשון ולגשת לפסיכומטרי. השלב השני, הוא להירשם למסלולי העתודה דרך אתר "מתגייסים", לקבל אישור למועמדות שלכם, לעבור מיון ראשוני ולהירשם למוסדות הלימוד שמאושרים על ידי הצבא. השלב השלישי, הוא לעבור יום מיון אישיותי וימי מיון ייעודים לתכניות מיוחדות. לאחר מכן, השלב הרביעי והאחרון הוא קבלת תשובות סופיות כשיש לכם את ציוני הבגרות הסופיים. זכרו שעתודה לא מתאימה לכל אחד, זה מסלול ארוך שבו תלמדו מקצוע לחיים. מבחנים מתקיימים פעם בשנה בין החודשים ינואר ופברואר.

מיונים

במיונים כבר התנסיתם בצו הראשון וביום המא"ה לבנות. אחרי שכבר בדקו את הנתונים שלכם ומילאתם את שאלון ההעדפות, אתם מתחילים לקבל זימונים למיונים קדם צבאיים לתפקידים שונים. הודעות על מיונים תקבלו בהודעה או דרך אתר "מתגייסים". המיונים מתחלקים למיונים ראשוניים ומיונים מתקדמים, שניהם חשובים ומשפיעים על השירות שלכם.

© דובר צה"ל

אז מה עושים?

אחרי שמילתם את שאלון ההעדפות תזומנו למיונים לתפקידים שונים, חלק מהמיונים יהיו לתפקיד שסימנתם בשאלון ההעדפות. אם יש תפקיד שמאוד מעניין אתכם, בדקו מתי תקופות המיונים אליו ואם לא קיבלתם מיון אליו, אל תהססו לשלוח בקשה למיטב לקבל מיונים אליו. ישנם תפקידים שיש להם מיונים רק פעם בשנה ולא בא לכם לפספס אותם! נסו להגיע לכמה שיותר מיונים כי זה מאפשר לכם להכיר יותר תפקידים ופותח את האופציה להגיע לתפקיד שיהיה באמת מעניין עבורכם. אם אתם לא יכולים להגיע לתאריך המיון שקיבלתם התקשרו למיטב ובדקו אם ניתן לקבל תאריך אחר, בדרך כלל יש כמה ימי מיון. מיונים מסוימים והתקדמות בשלבי המיון אליהם, מקפיאים תפקידים שונים, לדוגמה מיונים לחיל המודיעין. תבואו מרוכזים למיונים, בדקו מה תעברו במהלך המיון ומה יידרש מכם.

 

תגובות