צוות מנצח: מה זה אומר להיות חלק מצוות טנק?. באדיבות דובר צה"ל

צוות מנצח: מה זה אומר להיות חלק מצוות טנק?

חיל השריון, אחד מהחילות המעניינים יותר בצה"ל, אינו זוכה לפרסום הראוי לו והרבה מלש"בים לא זוכים להכיר את כל צדדיו המרתקים. עומדים להתגייס לשריון? לא מכירים מספיק את החיל? בואו להכיר את החיל הישר מתוך הטנק

חיל השריון הוא אחד מהחילות המעניינים בצה"ל שאינו זוכה לפרסום הראוי לו, כך שיוצא שרבים מהמלש"בים לא רוצים להתגייס לחיל זה. אך מה אם נשבור לכם את הסטיגמות לגבי החיל המרתק הזה? בואו להכיר את חיל השריון מסיפורם של שני חיילים המשרתים בצוות טנק.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

מפקד צוות הטנק, סגן ארבל זינגר, שהתגייס בסוף יולי 2014 לחיל השריון מספר לנו כי "עשיתי מסלול יחסית סטנדרטי לשריונר. בעצם סיימתי את ההכשרה הבסיסית וישר יצאתי לקורס מפקדים. אחרי זה, הייתי מפקד של מחזור אחד באימון מתקדם. משם יצאתי לבה"ד אחד לקורס קציני שריון. לאחר מכן, הייתי מפקד מחלקה של טירונים. לבסוף, עליתי לפלוגה המבצעית, לפלוגת כפיר של גדוד 75. עכשיו אני במוצב נרקיס ליד הגבול עם לבנון, במה שנקרא ביטחון שוטף".

לסיפורו הצטרף, סמל נתן עמיר, חייל בצוות הטנק, "התפקיד של בטנק זה טען. זה תפקיד מאוד מעניין, העבודה לא קלה אבל אתה לומד הרבה".

© דובר צה"ל

מה זה אומר להיות חלק מצוות טנק או לפקד על צוות כזה?

זינגר: "אני מפקד על מחלקת טנקים. כלומר, יש לי את הצוות שלי של עוד שלושה אנשים, כשלכל אחד יש את התפקיד שלו, נהג, קשר ותותחן. אתה אחראי שכל אחד יעשה את התפקיד שלו בצורה הכי מקצועית. גם כהכנה לביטחון שוטף וגם כהכנה למלחמה".

עמיר: "זה אומר שאתה נמצא עם עוד שלושה אנשים, שהם חברים, משפחה. זה אומר שהכל צריך לעבוד בצורה טובה, שכולם צריכים לאהוב אחד את השני, לכבד אחד את השני ולפעול אחד למען השני - להיות משפחה".

© דובר צה"ל

זינגר משתף אותנו בקשיים של להיות מפקד צוות טנק, "הקושי הכי גדול בעיניי זה שיש הרבה מאוד סוגים של אנשים, וצריך לדעת איך לדבר עם כל אדם ומה הנקודות הרגישות שלו. אם נגיד יש חייל שלהתעצבן עליו יעזור לו להבין את הלקח ולהשתפר, יש חייל אחר שזה יגרום לו להתנגד, וצריך לדעת איזו שיטה מתאימה לכל חייל. זה מאוד קשה ורוב המפקדים מפספסים את זה בהתחלה, אבל לומדים את זה עם הזמן. חוץ מזה, ברמה של מפקד בשריון זו ההכשרה הכי קשה מבחינה פיקודית בזרוע היבשה. אתה לומד מקצוע של ארבעה אנשים, אתה לומד איך לשלוט על המכונה הענקית הזאת (ל.כ הטנק). זה ממש לא מובן מאליו ויש אנשים שלוקח להם המון זמן להגיע לרמה מקצועית גבוהה מספיק".

כמו כן, גם עמיר, כחייל בצוות טנק חווה לפעמים קשיים "לפעמים יכולים להיות ריבים או אי הבנות אבל על הכל מתגברים", הוא משתף אך ממהר להרגיע, "אם מישהו צריך עזרה וברגעים קשים אנחנו תמיד עוזרים אחד לשני בכל דבר שצריך. כשהייתה לי תקופה פחות טובה, הצוות שלי עזר לי בכל מה שצריך והיה שם למעני".

© דובר צה"ל

הרבה בני נוער לא רוצים להתגייס לחיל השריון, איך זה היה עבורכם?

זינגר: "אני מאוד שמחתי להגיע לשריון. סיימתי גיבוש סיירת מטכ"ל וחתמתי ויתור ביום האחרון, כי הבנתי שזה לא מה שאני רוצה, ואז קיבלתי שיבוץ לשריון והייתי מאוד שמח. קודם כל, כי זה נשמע לי מאוד מעניין ודבר שני, אבא שלי שיריונר וכל הילדות שלי שמעתי סיפורים. אפשר להגיד שהתגייסתי 'מורעל'. הסיבה העיקרית שלאנשים כל כך קשה עם החיל הזה לדעתי, היא בגלל יחסי ציבור מאוד ישנים וסטיגמות משנות ה-90, ששריונרים לא רואים בית, שזאת עבודה שחורה ודברים כאלה. אבל, זה כבר לא נכון, מבחינת יציאות הביתה בשריון, יש לנו יציאות מדהימות, אנחנו יוצאים במקרה הרע פעם בשבועיים, ובמקרה הטוב פעם בשבוע. אני רואה את הבית יותר משאר החברים שלי בחיל הרגלים. אנחנו מוצבים עכשיו עם חטיבת הצנחנים, והם מקנאים בנו כל פעם שאנחנו יוצאים למשימות עם הטנק ורוצים לעבור לשריון. נוצר מצב מצחיק שחיילים שמתגייסים לשריון לא רוצים להתגייס לשריון, אבל חיילים שמתגייסים לחטיבות אחרות רוצים לעבור לשריון. זה חיל מצוין עם סטיגמות מאוד גרועות אצל המלש"בים".

עמיר: "אני רציתי להתגייס לשריון ושמעתי רק דברים טובים על החיל הזה. תמיד כדי לשאול שריונר על חיל השריון ולא לחפש באינטרנט או לשמוע ממקורות זרים. לדעתי, אין מה להתלבט, זה החיל הכי מעניין, הכי מגוון ובאמת שהמשפחתיות והערבות ההדדית כאן עצומה. השירות כאן מאוד מהנה ומעניין. אני מאוד ממליץ".

© דובר צה"ל

זינגר ועמיר שיתפנו אותנו כי נשארו בבסיס בערב ליל הסדר. זה לא קשה לחגוג את החג רחוק מהמשפחה?

זינגר: "זה החג השלישי שאני סוגר בצבא. זה קשה להיות רחוק מהמשפחה, אבל אני יוצא לחגוג את המימונה בבית. אני לא חושב שאני מאוד רחוק מהמשפחה, כי יש את הצוות שהוא כמו משפחה. אנחנו חגגנו ביחד כצוות ועם הפלוגה שאנחנו נמצאים איתה כרגע".

עמיר: "עם אנשים כמו הצוות שלי זה לא קשה, ואנחנו עושים סדר כמניין".

מה תרצו לאחל לעצמכם להמשך השירות?

זינגר: "להצליח לעלות מוטיבציה אצל אנשים, זה משהו שאני מנסה לעשות".

עמיר: "רק להמשיך ליהנות ולשאוף קדימה. להיות הכי טוב שאפשר".



תגובות