גיוס קל: איך להתמודד עם הלחץ והפרידה לפני הגיוס?. באדיבות דובר צה"ל

גיוס קל: איך להתמודד עם הלחץ והפרידה לפני הגיוס?

יום הגיוס הוא יום שכל אחד ואחת נלחצים ממנו. הרבה שאלות עולות לקראת יום זה, כמו "איך אסתדר?" ו"איך אתמודד?". אז איך באמת עושים זאת? איך מתמודדים עם הלחץ והפרידה לפני הגיוס?

כמעט כל מועמד לגיוס מוצא את עצמו לחוץ לקראת יום הגיוס הגורלי. "אני לא מכיר שם אף אחד", "איך אתמודד עם הגעגוע למשפחה?" ועוד אינסוף שאלות שעולות בראשם של כל אחד ואחת לפני הגיוס. אז איך נרגעים ואיך מתמודדים? הנה מספר טיפים לכך.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

זה לא לתמיד

בלשכת הגיוס ובטירונות תפגשו סוגים רבים של אנשים. יש כאלה שיותר ילחצו ויתגעגעו הביתה, ויש כאלה שירגישו אבודים כי זו לא שגרת היום-יום שלהם. כך או כך, תזכרו שזה רק שבוע אחד, שבסופו חוזרים הביתה.

© צילום מסך מיוטיוב

תבואו בראש פתוח

גם אם ייקחו לכם שבועיים לרדת מהשוק הראשוני, נסו להיות כמה שיותר פתוחים. תבואו מוכנים ללמוד את התפקיד שלכם ולהבין אותו לעומק. חפשו את הצדדים החיוביים שבו. אם אתם יודעים שיש תפקיד שאתם רוצים, תבקשו לראות קצין מיון בלשכת הגיוס ותעמדו על שלכם עד שתקבלו את התפקיד. אם זה לא מצליח לכם, תדעו להבין שזה מתוך שיקולים ושתמיד תוכלו לנסות לשנות את תפקידכם בהמשך השירות.

© דובר צה"ל

אתם לא היחידים

זה מאוד מלחיץ להיכנס לתוך מסגרת חדשה, ששונה מאוד מכל מה שהכרתם עד כה. אבל אין מה לדאוג. אתם תכירו אנשים חדשים, מבולבלים ואבודים כמוכם ורוב הסיכויים שתתחברו ותהיו משפחה. תבואו פתוחים להכיר אנשים חדשים, תבואו ברוח של חיוביות ואופטימיות. אלה יהיו האנשים שתראו כל בוקר בחודשים הקרובים וחבל שלא תהיו איתם בקשר טוב. הם אלו שיעזרו לכם לעבור את הטירונות ברגעים הקשים ויהיו חלק מהזיכרונות שלכם מהצבא.

© דובר צה"ל

הכינו את עצמכם מראש

יש הרבה דברים קטנים שיכולים להחמיר את הלחץ שלכם, אך תוכלו להימנע מכך אם תכינו את עצמכם מראש לאיך צריך להתמודד עם הדברים הללו. למשל, אלה מכם שצמחונים או טבעונים ומעוניינים בתנאים ייחודיים כמו מגפיים שלא עשויות מעור, חשוב שתגידו את זה כבר בלשכת הגיוס, בראיון האישי וגם באפסנאות.

© דובר צה"ל



תגובות